mikä avuksi kun tuntuu ettei enää jaksa?

• Viestiketjun aloittaja minä vain
  • Ensimmäinen viesti
minä vain
miehen kanssa usein riitoja(lastenhoidosta,minun huomioimisesta,juomisestakin ), vauva 4kk,tuntuu että olen huono äiti,en aina osaa,en aina jaksa.olen surkea laiskimus joka on vain lapsen kanssa kotona. vauvanhoito pääosin vastuullani,ei omaa aikaa kuin nimeksi. on vain niin paha olla.

ensimmäinen isänpäivä tulossa,toivoin että se olisi hauska ja ikimuistoinen.sain juuri kaakut valmiiksi ja olen rättiväsynyt.mies nukahti sohvalle jo 9aikoihin.olen niin yksinäinen

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: paljon voimia sulle!! oisko ketään mummoa tms joka vois vaikka muutaman tunnin hoitaa jotta voisit tehä itekses jotain?? mä ymmärrän sua niin hyvin... olen vain kovettanut itseni ja miettinyt et sitten joskus on mun vuoro ja mun aika tehä kaikenlaista :hug:

Et ole ainut :hug:
Mä en tiedä, onko tämä 4kk synnytyksestä ja siitä eteenpäin jotain "kasvu" aikaa, kun melkein kaikki rilahtelee tuossa vaiheessa. Meillä poika täyttää huomenna 5kk ja tämä rilahtelu jatkuu vaikka loppupelissä ei ole mitään hätää mutta on itsellä vaan paha olla.

noh
Et ole huono äiti etkä laiskimus, ekat kuukaudet on vaan monilla tosi rankkoja. Jo pelkästään unen puute voi tuntua raskaalta, ja sen lisäksi on jaksettava huolehtia kokonaisesta pienestä ihmisestä. Ei kukaan oo täydellinen, teet varmasti parhaasi, ja miehesi ei ehkä ymmärrä miten paljon ihan oikeasti teet päivien mittaan.

Sinulla
on pieni vauva ja hormonit sekaisin + väsyttää. Kaikki tuntuu liioitellun kauhelta ja loputtomalta. Lisäksi kotona ollessa on liikaa aikaa ajatella.

Rauhoitu, nauti vauvasta ja lykkää kaikki parisuhteen pohtimiset ensi vuoteen! Se arki tasoittuu ja muuttuu niin hemmetisti vauva-aikana, että silloin on turha alkaa miehen kanssa kinaamaan. Olet ihan toista mieltä ihan kaikesta vuoden päästä - usko pois.

ap
mummo piti juuri koko päivän,aamulla haki illalla toi.oli miehen kanssa viikon jatkunu riita,joten koko päivän mietin vain sitä.en osannut tehdä mitään vaikka ajattelin että viettäisin yksikseni kivan päivän. vauveli nukkui ekan yön pinnasängyssä,siis viime yön,heräili ainakin 7kertaa.nukuin korkeintaan pari tuntia,putkeen vain puoli tuntia.

koko ajan vain on paha mieli,en voi miehelle puhua.hän ei ymmärrä,käskee vain lakata kiukuttelemasta.

Lisäksi
Kuulosta siltä, että sinulla on jonkin asteista baby bluesia. Se ei ole sinun vikasi, mutta ei myöskään miehesi vika. Hae apua siihen oikeasta osoitteesta. Kiukuttelemalla se vain pahenee.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lisäksi:
Kuulosta siltä, että sinulla on jonkin asteista baby bluesia. Se ei ole sinun vikasi, mutta ei myöskään miehesi vika. Hae apua siihen oikeasta osoitteesta. Kiukuttelemalla se vain pahenee.

en minä tahallani kiukuttele.olen välillä vaan niin väsynyt.katson vain vierestä kun mies jatkaa elämäänsä niinkuin ennen,minulla taas koko elämä on heittäny voltin.

Niin tuttua kaikille pienen lapsen äideille
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lisäksi:

en minä tahallani kiukuttele.olen välillä vaan niin väsynyt.katson vain vierestä kun mies jatkaa elämäänsä niinkuin ennen,minulla taas koko elämä on heittäny voltin.
Mutta, se ei ole miehesi vika. Ei se helpota yhtään kiukuttelemalla. Siitä tulee sinullekin vain huonompi olo, eikö niin? Aika kuluu nopeasti, vaikka joskus väsyneenä tuntuukin, että tunnit ovat pitkiä. Silti se vauva-aika kuluu nopeasti. Ensi kesänä maailma näyttää ihan toiselta. Kaikki helpottaa, vauva, väsymys, oman ajan puute. Kaikki. Rauhoitu, äläkä hermoile siitä miten on juuri nyt. JOs sinua ahdistaa koko ajan, soita neuvolaan asiasta. Tuo on niin tuttua meille kaikille äideille. Toiset tarpovat suosta omin voimin, toiset tarvitsevat vähän avitusta. Ei se ole häpeä. Oma hyvinvointi ei ole koskaan mikään häpeä.

:hug: Jos ei ole ystäviä avuksi niin apua saa paikkakunnan kotipalvelusta. Kun kertoo että ei jaksa, niin, silloin on hyvä syy avun tarpeelle. Kunnalla on velvoite auttaa, sitä sanotaan ennaltaehkäiseväksi toiminnaksi. Voit saada esim. kerran viikossa kodinhoitajan kotiisi, silloin sinulle jää omaa aikaa. Voit tehdä mitä huvittaa tai vaikka nukkua jos jää uni vauvan itkun vuoksi vähäiseksi. :flower: :hug:

Yhteistyössä