Mikä automerkki paras täysin tumpelolle + muita autokysymyksiä

  • Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Karvinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Opel on meillä ollut luotettava merkki, jo 3 sen merkkinen auto käytössä ja vikoja ei ole ollut.
O= on
P=poistettava
E=ehdottolasti
L=liikenteestä
Mitä vikoja teidän Opelissa on ollut?
Helpompi olis vastata mitä ei.... luulisin että Opelin murheet koskee vähän vanhempia autoja....
No pistä nyt edes jotain, että olisit uskottava...

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Opel on meillä ollut luotettava merkki, jo 3 sen merkkinen auto käytössä ja vikoja ei ole ollut.
O= on
P=poistettava
E=ehdottolasti
L=liikenteestä
Mitä vikoja teidän Opelissa on ollut?
Helpompi olis vastata mitä ei.... luulisin että Opelin murheet koskee vähän vanhempia autoja....
No pistä nyt edes jotain, että olisit uskottava...
Jakoremmin kestävyys
sähköogelmia,
lämmityslaite
häiriövalo paloi tuon tuostakin
ruostevikoja
nivelvikoja


ei kait ehyttä päivää nähnyt...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Karvinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Opel on meillä ollut luotettava merkki, jo 3 sen merkkinen auto käytössä ja vikoja ei ole ollut.
O= on
P=poistettava
E=ehdottolasti
L=liikenteestä
Mitä vikoja teidän Opelissa on ollut?
Helpompi olis vastata mitä ei.... luulisin että Opelin murheet koskee vähän vanhempia autoja....
No pistä nyt edes jotain, että olisit uskottava...
Jakoremmin kestävyys
sähköogelmia,
lämmityslaite
häiriövalo paloi tuon tuostakin
ruostevikoja
nivelvikoja


ei kait ehyttä päivää nähnyt...
Ja mikä malli ja vuosimalli kyseessä?

 
p
Alkuperäinen kirjoittaja Karvinen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja miami vice:
Audi tai toyota ois luotettavia. =)
Taas yksi piste Toyotalle :D

Toivon mukaan saadaan onneksi autokaupoille yksi tuttava mukaan, joka nyt edes jotain tietää. Mutta olishan se kiva vähän itsekin ensin ottaa asioista selvää.
Toyotan luotettavauus ropissut alaspäin nykyvuosina, ei oikein komeile enää minkään tilaston kärjessä. Ei kumminkaan ole vielä lähelläkään KIAn tai Renaultin tasoa heikkoudessa...
Renaultillahan on ollut laadunnostokampanja ja nykyään uusilla autoilla on 4 vuoden takuukin. Muutaman vuoden ikäisistä Modus on pärjännyt erittäin hyvin, mutta Lagunaa en ostaisi.
 
Varmimmat ns. perheautot saa MAzdalta, jos tyytyy vähän vanhempaan tekniikkaan. Luulen, ettei Mazda kumminkaan pärjää tuolla "hyväksi havaittu" ajattelutavalla pitkään. Tekniikka menee niin vauhdilla eteenpäin, että on oltava aina tuomassa uutta markkinoille...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Opel on meillä ollut luotettava merkki, jo 3 sen merkkinen auto käytössä ja vikoja ei ole ollut.
O= on
P=poistettava
E=ehdottolasti
L=liikenteestä
Mitä vikoja teidän Opelissa on ollut?
Helpompi olis vastata mitä ei.... luulisin että Opelin murheet koskee vähän vanhempia autoja....
No pistä nyt edes jotain, että olisit uskottava...
Jakoremmin kestävyys
sähköogelmia,
lämmityslaite
häiriövalo paloi tuon tuostakin
ruostevikoja
nivelvikoja


ei kait ehyttä päivää nähnyt...
Ja mikä malli ja vuosimalli kyseessä?
AStra -98
 
autoja
Alkuperäinen kirjoittaja Karvinen:
Varmimmat ns. perheautot saa MAzdalta, jos tyytyy vähän vanhempaan tekniikkaan. Luulen, ettei Mazda kumminkaan pärjää tuolla "hyväksi havaittu" ajattelutavalla pitkään. Tekniikka menee niin vauhdilla eteenpäin, että on oltava aina tuomassa uutta markkinoille...
Joo, osta toki Mazda 6 tosta 2000-luvun alku taipaleelta, niin ruostuu käsiin! Niissä oli "pieni" valmistus vika. Tais unohtua autoista tehtaalla toi ruostesuoja.
Toyota= Sieltä 90-luvun lopusta ihan 2000-luvun alusta kestäviä, uudet ei niin hyvä, sekä halvat osat.
Saksalaiset= Audi, BMW, Mersu ja VW on kestäviä autoja, mutta etenkin kolmessa ensimäisessä pirun kalliit huollot ja varaosat!
Honda= Kestävä, mutta kalliit varaosat ja huollot.
Mazda= Ihan hyvä auto, mut tosiaan joku 90-luvun Mazda tai ihan uus Mazda jos haluaa kutosen. Muissa malleissa ei tota ruoste vikaa taida olla, onko jollain niistä tietoa?
Fiat, Rellu, Opel(ellei uutta Insigniaa osta), ei niitä kaikkein varmatoimisempia. HUOM hintaluokka alle 5000?, eli en suosittele mitään noista merkeistä.
Ja tosiaan, eipä kyllä kunnon automaattia tohon hintaluokkaan sisälly. Tossa hieman tietoa ja tietty vähän omia mielipiteitäkin. :)
 
xx
Täysin tumpeloille sanoisin että UUSI auto jossa on pitkä takuu ja kattava tiepalvelu JOS jotain sattuis.

uuden saa jo 10900 http://www.dacia.fi/fi/

En silti merkistä muuta tiedä kuin että 36 kk takuu ja tiepalvelu
 
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Täysin tumpeloille sanoisin että UUSI auto jossa on pitkä takuu ja kattava tiepalvelu JOS jotain sattuis.

uuden saa jo 10900 http://www.dacia.fi/fi/

En silti merkistä muuta tiedä kuin että 36 kk takuu ja tiepalvelu
Pitkä takuu ei aina etu, ainakin KIA (takuu 5v) vaatii täydellisen huoltohistorian merkkiliikkeessä ja sairaan kalliit huollot (hammashihnan vaihto 1200 eur)
 
ap
Nostan vielä... Alle 5000e:n siis ei juuri saa mitään, ok. Parhaita siis tähän mennessä Mazda (90-luku tai ihan uusi) tai Volkswagen (varaosat halvempia), Mersu, BMW?

Olenko ihan metsässä? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja autoja:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvinen:
Varmimmat ns. perheautot saa MAzdalta, jos tyytyy vähän vanhempaan tekniikkaan. Luulen, ettei Mazda kumminkaan pärjää tuolla "hyväksi havaittu" ajattelutavalla pitkään. Tekniikka menee niin vauhdilla eteenpäin, että on oltava aina tuomassa uutta markkinoille...
Joo, osta toki Mazda 6 tosta 2000-luvun alku taipaleelta, niin ruostuu käsiin! Niissä oli "pieni" valmistus vika. Tais unohtua autoista tehtaalla toi ruostesuoja.
Toyota= Sieltä 90-luvun lopusta ihan 2000-luvun alusta kestäviä, uudet ei niin hyvä, sekä halvat osat.
Saksalaiset= Audi, BMW, Mersu ja VW on kestäviä autoja, mutta etenkin kolmessa ensimäisessä pirun kalliit huollot ja varaosat!
Honda= Kestävä, mutta kalliit varaosat ja huollot.
Mazda= Ihan hyvä auto, mut tosiaan joku 90-luvun Mazda tai ihan uus Mazda jos haluaa kutosen. Muissa malleissa ei tota ruoste vikaa taida olla, onko jollain niistä tietoa?
Fiat, Rellu, Opel(ellei uutta Insigniaa osta), ei niitä kaikkein varmatoimisempia. HUOM hintaluokka alle 5000?, eli en suosittele mitään noista merkeistä.
Ja tosiaan, eipä kyllä kunnon automaattia tohon hintaluokkaan sisälly. Tossa hieman tietoa ja tietty vähän omia mielipiteitäkin. :)

ei se unohtunu vaan on jätetty ensiomistajan vastuulle että suojataanko vai ei.
aika moni auto toimitetaan maahantuojalta suojaamattomana :wave:
 
jeps
audi, wolkkari, bmw ja mersu on aika kalliita huoltaa, osat maksaa ihan hunajaa.

seat, ford, peugeot edullisia huoltaa.

uudempiin autoihin ei oikeestaan voi tehdä mitään remontteja itse, tietokoneella hoidetaan huoltamoissa lähes kaikki vikatarkastukset ym.

kannattaa ostaa alle 200 000 km ajettu auto, jossa täydellinen huotlokirja, silloin on autosta pidetty huolta, eikä mitään isompia remppoja pitäisi sitten heti tulla, myös juuri vaihdettu jakohihnaremppa olisi hyvä olla tehtynä käytetyssä autossa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Täysin tumpeloille sanoisin että UUSI auto jossa on pitkä takuu ja kattava tiepalvelu JOS jotain sattuis.

uuden saa jo 10900 http://www.dacia.fi/fi/

En silti merkistä muuta tiedä kuin että 36 kk takuu ja tiepalvelu
Tää olis kiva, mutta ei saa automaattivaiheteistoa. Kaupunkiajossa olisi kyllä niiiiiin ehdoton ja mukavampi :(

Sitten tyhmä kysymys, onko VOLVO, volkkari, ja volkswagen sama asia (nolo)
 
Kyllähän 5000 eurolla saa jo valita.

Riippuu mitä kriteereitä laittaa autolle.

Toyotaa on pidetty varmana merkkinä aika pitkään, en tiedä mikä on uusiempien mallien kohdalla tilanne.

Mutta vaikea sanoa jotain tiettyä merkkiä, mallista riippuen vaihtelee ongelmien määrä aika paljonkin.

Automaattivaihteisto on aina kysymysmerkki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Täysin tumpeloille sanoisin että UUSI auto jossa on pitkä takuu ja kattava tiepalvelu JOS jotain sattuis.

uuden saa jo 10900 http://www.dacia.fi/fi/

En silti merkistä muuta tiedä kuin että 36 kk takuu ja tiepalvelu
Tää olis kiva, mutta ei saa automaattivaiheteistoa. Kaupunkiajossa olisi kyllä niiiiiin ehdoton ja mukavampi :(

Sitten tyhmä kysymys, onko VOLVO, volkkari, ja volkswagen sama asia (nolo)
noi on. volvo on taas ihan oma merkki
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Täysin tumpeloille sanoisin että UUSI auto jossa on pitkä takuu ja kattava tiepalvelu JOS jotain sattuis.

uuden saa jo 10900 http://www.dacia.fi/fi/

En silti merkistä muuta tiedä kuin että 36 kk takuu ja tiepalvelu
Tää olis kiva, mutta ei saa automaattivaiheteistoa. Kaupunkiajossa olisi kyllä niiiiiin ehdoton ja mukavampi :(

Sitten tyhmä kysymys, onko VOLVO, volkkari, ja volkswagen sama asia (nolo)
noi on. volvo on taas ihan oma merkki
OK, kiitos :) Taas astetta viisaampi :D
 

Yhteistyössä