Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin odottaa sovittuna aikana ulkona ja sitten toinen myöhästyy!!

Big Bang Theory

Aktiivinen jäsen
05.07.2011
9 533
5
36
Mikä siinä lähtemisessä on niin vaikeaa, että ei voi tulla ajoissa? Toisella on aivan yhtä hankalaa odottaa siellä vesisateessa 30 min.-1h. Se, että on lapsia ei ole mikään tekosyy, että voidaan myöhästyä joka paikasta ja sovituista ajoista. On niitä lapsia muillakin. Nyt voidaan jättää sitten keskustelusta pois sairauskohtaukset ( epilepsia yms. ) Joku kuitenkin tulee viisastelemaan, että kerran myöhästyi kun sai sairauskohtauksen kun piti olla jossakin sovittuun aikaan.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Ja melkein yhtä rasittavia ovat ne (yleensä vanhemmat ihmiset) jotka tulevat väkisin puolta tuntia aiemmin kun on sovittu, esim. hakemaan tai kylään. Mikä siinä tosiaan on niin vaikeaa tulla silloin kun on sovittu!

Mä olen kyllä aika usein myöhässä, oon ollu aikanaan ennen lapsia ja oon lasten kanssa.
Ymmärrän et on ärsyttävää ja pahoittelen kyllä myöhästymistäni.
Mutta toisaalta, mua ei ollenkaan ärsytä vaikka toinen olis sen puolisen tuntia myöhässä, kun ite oon aika suurpiirteinen noiden aikataulujen kanssa niin muidenkaan kohdalla ei ole niin tarkkaa.
Mua itse asiassa stressaa sellainen minuutin tarkka aikataulutus, se tekee elämästä turhan hankalaa.
Ja vinkki ap:lle: Mun kaveri joka itse ei ikinä myöhästelly, teki niin et sopi mun kanssa ajaksi vaikka klo 14 ja tuli itse aina paikalle 14.30 jolloin mä olin usein jo paikanpäällä, ja kun mua ei ärsytä tuo oottelu niin tää sopi meille molemmille oikein hyvin;) Tuota ei siis tarvii välttämätätä sille kaverille edes kertoa.

[QUOTE="vieras";27300245]Mä olen kyllä aika usein myöhässä, oon ollu aikanaan ennen lapsia ja oon lasten kanssa.
Ymmärrän et on ärsyttävää ja pahoittelen kyllä myöhästymistäni.
Mutta toisaalta, mua ei ollenkaan ärsytä vaikka toinen olis sen puolisen tuntia myöhässä, kun ite oon aika suurpiirteinen noiden aikataulujen kanssa niin muidenkaan kohdalla ei ole niin tarkkaa.
Mua itse asiassa stressaa sellainen minuutin tarkka aikataulutus, se tekee elämästä turhan hankalaa.
Ja vinkki ap:lle: Mun kaveri joka itse ei ikinä myöhästelly, teki niin et sopi mun kanssa ajaksi vaikka klo 14 ja tuli itse aina paikalle 14.30 jolloin mä olin usein jo paikanpäällä, ja kun mua ei ärsytä tuo oottelu niin tää sopi meille molemmille oikein hyvin;) Tuota ei siis tarvii välttämätätä sille kaverille edes kertoa.[/QUOTE]

tokihan näin joidenkin kanssa on toimittava, mutta kun itse koen todella vääräksi antaa toisen odottaa, niin ei tuokaan ole hyvä vaihtoehto. Miksi ei voi tulla ajoissa ja mikä siinä lähtemisessä on niin vaikeaa?

Mä tunnustan olevani usein myöhässä, tai kaikki kyläreissut sovitaanki yleensä esim. kolmen maissa niin ei tarvii minuutilleen ollakaan mutta ilmotan kyllä mikäli näyttää ettei ehditä. Mua ei haittaa jos joku on myöhässä kunhan ilmoittaa. Ärsyttävää on odotella jossain ulkona ja sitten kun esim. 15 min treffiajan jälkeen itse soittaa ei toinen oo vielä edes lähtenyt eikä oo tullut mieleen sitä sitten ilmottaa..
Ymmärrän kyllä jos joku myöhästyy jos esim. bussi ei oo tullut tai juna on myöhässä tai jotain mutta ilmottaa pitää.

Mäkään en tykkää myöhästelystä enkä odottelusta. Ilmotan kyllä jos syystä tai toisesta mun tuleminen viivästyy, ja haluaisin että muutkin ilmottais. Vielä ärsyttävämpää on odottaa ja toinen ei kerro vaikka peruneensa sovittua juttua.

ärsyttää muakin. Ja usein oon odotellut sen puoli tuntia tai enemmänkin. Varsinkin nykyään kun on puhelimet mukana niin voisi edes soittaa ja ilmoittaa olevansa myöhässä niin toinen voi vaikka kuluttaa aikaansa jossain läheisessä kaupassa/kuppilassa, vaikkei sekään kivaa odottelua ole.

Ite oon ollu aina ajallaan. Nyt lasten kans saattaa mennä tiukille väliin mut max 5 min myöhästymisiä sattunu.

Veljen vaimo on kyllä kaiken huippu. Sovittiin et tulee aamupäivällä käymään. Soitin puolilta päivin et missä on. Aiko vielä juoda kahvit ja lähteä (matkaa 15 km ja omalla autolla liikkuu) . Loppujen lopuksi tuli neljän jälkeen iltapäivällä. Vaikka olin kyllä sanonu et ei suunnitelmia ollu sille päivää niin en kyllä tarkottanu sitä et voin päivän vain istua ja odottaa millon toinen suvaitsee ilmaantua.

Toinen oli kun piti mennä illaksi saunomaan. Sovittiin et ollaan yhdeksältä. Tämä tulee yhentoista aikaa..

Mä myöhästelen usein, kun en osaa suunnitella päivän aikataulua siten, että varmasti olisin sovitussa paikassa tasan soviittuun aikaan. Olen aina ollut tälläinen. Luulen, että muka ehdin tehdä vielä sen ja sen ja ton asian ennen, kun alan valmistautua lähtöön. Tosin mä aina ilmotan myöhästymisestä, jos on sovittu tarkka aika. Usein, jos sovitaan aika kolmen maissa, olen paikalla 15 yli. En siis kuitenkaan tunti tolkulla myöhästy.

Ja tosiaan muakin ärsyttää se, kun tullaan etuajassa. Mun vanhemmat saattaa tulla puoli tuntia ennen juhlien alkua. Usein mä vielä meikkaan ja laitan kahvipöytää ja mies on suihkussa. Miksi ei voi tulla silloin, kun on sovittu juhlien alkava?. Onneksi kyse on vaan mun vanhemmista, eli ei se nyt niin väliksi ole, että ei olla ihan valmiina, mutta silti ärsyttävää, kun tulee sit sellanen olo, että me oltais myöhässä vaikka ei olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä.;27300211:
Ja melkein yhtä rasittavia ovat ne (yleensä vanhemmat ihmiset) jotka tulevat väkisin puolta tuntia aiemmin kun on sovittu, esim. hakemaan tai kylään. Mikä siinä tosiaan on niin vaikeaa tulla silloin kun on sovittu!

Minä olen oppinut ilmoittamaan anopille vähän myöhemmän ajan kuin mitä on oikea aika. Mikään ei kyllä ärsytä enempää, kun laittaa paikkoja ja tarjoiluja kuntoon viime hetkillä ja sen jälkeen vielä vaihtaa itselle juhlavammat vaatteet päälle, niin eikö se anoppi aina pyllähdä paikalla etuajassa sähläämään. Olisi niin kiva saada ne vaatteet vaihdettua rauhassa ennen hänen tuloaan ja kaunistaa vähän itseäänkin :headwall: Oma aikatauluni on, että kaikki olisi täysin valmista n. 10-15 minuuttia ennen ilmoitettua aikaa, mikä on asiallinen aika hätäisimmille vieraille saapua.

Herrasmies ei myöhästy. En ole kuin kerran ollut tapaamisesta n. 4 min. myöhässä ja sekin toiseen kaupunkiin matkustaessa. Olen käytännössä aina 5 min. etuajassa. Kyse on ehkä osaksi luonteesta.

Yhteistyössä