Mikä yllätti, kun tulit äidiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti x2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti x2

Vieras
Minut yllätti se, että imettäminen sattui. Jotenkin oli sellainen mielikuva, että imettäminen on vaan ihanaa ja kaunista, ja minä vaan tuhersin itkua tissit verellä, kun imettäminen alkoi...

Se, minkälainen suojeluvaisto heräsi heti synnytksen jälkeen tuota pientä ihmisolentoa kohtaan. Ja se, miten rakastuin mieheeni entistä vahvemmin koska hän antoi minulle tämän ihanan lapsen.

Mulla meni just toistepäin kun ap:llä, siis ton imetyksen suhteen. Muita yllätyksiä, ikävä sellainen, oli "tyhmistyminen". Ajatus ei vaan kulkenu mihinkään, muisti petti jne. Tosi rasittavaa järjestyksen ihmisellä! |O

se että en osaa asjatella mitään järkevästi. Lapsenhoitoon liittyen.

pitkään lapsia hoitanut, ja aina osannu ajatella järkevästi eikä hötkyilly.
Nyt kun omalla lapsella on jotain niin ihan ressaantunu :o

vauva uinnin eka sukellus oli melkein traumatisoivaa =) ja aina miettiny et mitä ne äitit vauhkoo kun on se refleksi ja kaikkee.

no ei oman lapsen kans sit kaikki meekkään järjellä.

niin ja se epävarmuus synnärillä. "en osannu" kapaloidakkaan vaikka ennen tehny sitä usein =)

Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Se, minkälainen suojeluvaisto heräsi heti synnytksen jälkeen tuota pientä ihmisolentoa kohtaan. Ja se, miten rakastuin mieheeni entistä vahvemmin koska hän antoi minulle tämän ihanan lapsen.

Kyllä minunkin mieheni olisi ollut raskaana ja synnyttänyt, mutta emme tienneet tuosta mahdollisuudesta.

Kyllä ainakin mun miehellä on osuutensa tämän ihmislapsen olemassa oloon. :headwall: Pakkoko kaikki on aina laittaa läskiksi???

Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
se kuinka vauva näytti niin rumalta.. jos ollaan nyt ihan rehellisiä... :snotty:

Mä mietin ihan samaa kun sain ensi kerran lapsen syliin..Pesun jälkeen lapsi näytti jo ihmiseltä ja nyt on mitä maailman kaunein pikku prinsessa :heart:

Toinen asia mikä minut yllätti oli kuinka helppoa vauva aika oli, vauva nukkui,söi,nukkui,söi jne jne..Enkä koskaan ajatellut että kokonaiset yöunetkin saisin nukkua 4kk eteenpäin(lopetti yöheräilyt).

Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:

Kyllä minunkin mieheni olisi ollut raskaana ja synnyttänyt, mutta emme tienneet tuosta mahdollisuudesta.

Kyllä ainakin mun miehellä on osuutensa tämän ihmislapsen olemassa oloon. :headwall: Pakkoko kaikki on aina laittaa läskiksi???

=DDDDD *reps*

Se, että imettämisen loputtua ja lapsen omaan sänkyyn siirtymisen jälkeen sain kroonisen selkäkivun,lapaluukivun,kaikenlaisia muita vaivoja joille ei ole selitystä.

Minut ehkä yllätti esikoisen syntymän jälkeen se miten oudolta tuntui sanoa itseä äidiksi. :ashamed: Kuvittelin etukäteen kun vauva kovin toivottu ja odotettu oli että alotan sen "voi äidin pieni kultarakas" hössötyksen heti kun vauva syntyy mutta meni muutama päivä ennen kuin osasin sanoa itseäni äidiksi tai lasta kullaksi :ashamed:

Nyt varmaan tulee kakkia niskaan siitä että olen jotenkin tunteeton :kieh:

Iloisesti yllätti se, etten muuttunut pelkästään haisevista vaipoista ja imetyksestä puhuvaksi tylsimykseksi, vaan olin sama ihminen kuin ennenkin. Ehkäpä juuri siksi kaveritkin säilyi samoina....