mikä voisi olla syynä kun mies ei halua naimisiin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miksi,enymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miksi,enymmärrä

Vieras
....yhdessä asutaan.omassa talossa(pankin vielä),.lapsia on.yksi edellisestä suhteestani ja yksi yhteinen ja toista suunnitellaan/toivotaan. mies ei oikein mitään syytäkään sano. ei vain noteeraa tätä asiaa mitenkään tai edes perustele!! en ymmärrä miksei voisi virallistaa...

Itse kyselin mieheltäni naimisiin menosta.. Ei vastannut mitään. Oli kielletty puheenaihe.

...Syy olikin siinä että halusi viettää villiä poikamies-elämää :ashamed:

Miksi naimisiin? En ole ikinä ymmärtänyt sen tarkoitusta. Eikö voi olla onnellinen ilman rinkuloita sormessa? Helpompaahan se on "lähteä", kun halutaan erota.. Elämästä ja miehen kanssa olosta, perheestä ja lapsista voi nauttia ilman naimisiin menoakin =)

No jotkut vaan eivät arvosta avioliittoa tai se sotii heidän periaatteitaan vastaan. Sinä et voi muuta kuin kunnioittaa hänen mielipidettään, pakottaa ei ketään voi. Mutta sitten se tietty on eri asia, jos ei halua naimisiin sinun kanssasi, vaikka muuten pitää avioliittoa ok asiana. Eli voisi mennä naimisiin jonkun muun kuin sinun kanssasi. Miten ihmeessä ette ole selvittänyt noita asioita ennen lapsen saamista???

Alkuperäinen kirjoittaja innoM:
Miksi naimisiin? En ole ikinä ymmärtänyt sen tarkoitusta. Eikö voi olla onnellinen ilman rinkuloita sormessa? Helpompaahan se on "lähteä", kun halutaan erota.. Elämästä ja miehen kanssa olosta, perheestä ja lapsista voi nauttia ilman naimisiin menoakin =)

Tuosta eroamisen helppoudesta johtuen minun mieheni ei halunnut naimisiin. Mutta mikä syy se on?! Oikeasti!
Jos on oikeasti rakastunut ja haluaa olla toisen kanssa, niin onko se syy ettei voi naimisiin mennä, että on sit viikon päästä helppoa pakata kassiin vaatteet ja lähteä? :headwall:

Miehelle on paljon helpompaa tehdä lapsia kuin sitoutua naimisiinmenolla. Niin se vain näyttää olevan vaikka hassulta tuntuukin. Avoliitosta pääsee paljon helpommin lähtemään kuin avioliitosta.

Mutta sun miehestäs ei kukaan muu tiedä kuin hän itse.

voi nautti, tottakai, ilman sormuksiakin... mutta omalla kohdallani minusta tuntuu vain siltä että avioliitto tavallaan "kuuluu" jossain vaiheessa vakaaseen suhteeseen..ja tavallaan kun uskon myös jumalaan haluisin tämän virallistaa senkin takia..(vaikka muuten ei olekaan mennyt ihan kaikkien uskon lakien mukaan lapset eka,sit naimisiin jne) mutta silti....

Sydän, paha sanoa. Etkö tunne olevasi ilman rinkuloita oikeessa suhteessa, jossa et pelkää, että mies lähtee? Jos naimisiin menoa ei olis keksittykkään, niin ihmiset olisi silti yhtä tosissaan, kuin nytkin ne jotka eivät muuten vaan halua naimisiin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
voi nautti, tottakai, ilman sormuksiakin... mutta omalla kohdallani minusta tuntuu vain siltä että avioliitto tavallaan "kuuluu" jossain vaiheessa vakaaseen suhteeseen..ja tavallaan kun uskon myös jumalaan haluisin tämän virallistaa senkin takia..(vaikka muuten ei olekaan mennyt ihan kaikkien uskon lakien mukaan lapset eka,sit naimisiin jne) mutta silti....

Huomaatko, sä itsekin sovellat. Jos naimisiinmeno olisi sulle todella tärkeää niin kuvittelisin, että lapsetkin pykätään vasta sen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Sydän:

Tuosta eroamisen helppoudesta johtuen minun mieheni ei halunnut naimisiin. Mutta mikä syy se on?! Oikeasti!
Jos on oikeasti rakastunut ja haluaa olla toisen kanssa, niin onko se syy ettei voi naimisiin mennä, että on sit viikon päästä helppoa pakata kassiin vaatteet ja lähteä? :headwall:

Sen takia jotkut ei halua naimisiin, kun ne ei koe olevansa sen oikean kanssa.

Sydän, paha sanoa. Etkö tunne olevasi ilman rinkuloita oikeessa suhteessa, jossa et pelkää, että mies lähtee? Jos naimisiin menoa ei olis keksittykkään, niin ihmiset olisi silti yhtä tosissaan, kuin nytkin ne jotka eivät muuten vaan halua naimisiin ;)

Jollakin tapaa se on todiste siitä että haluaa kaikkien tietävän meidän rakkaudesta.. Mutta niin. Mies ei halunnut naimisiin ja alkoi viettää villiä "poikamies"-elämää vaikka oli avoliitossa minun kanssani.

Ja sitten kävi niin, että minä pakkasin miehen laukut.

Syy siihen, miksi ei halunnut naimisiin oli siis juuri se, että eroaminen oli helpompaa ilman niitä sormuksia :snotty:

Itse perustelisin sillä että kun on yhteisiä lapsia ja asuntolainaa niin joka tapauksessa ollaan ihan yhtä sitoutuneita jo kuin jos oltaisiin avioliitossa eikä se eroaminen ole yhtään helpompaa (itse asiassa vaikeampaa, koska avioliitossa omaisuuden jakaminen, lasten huolto tms. menee tosi selväpiirteisesti kun taas avoliitossa pitäisi olla erillinen paperi kaikesta jos haluaa isommilta riidoilta välttyä). Jos teille on tulossa uusi yhteinen lapsi niin isän on taas käytävä kumminkin se tunnustamisrumba, ihan samalla vaivalla kävisi maistraatissa.

no appiukko ei ole ollut ikinä naimisissa ja nyt hänellä on ihana luotettava kaunis empaattinen avovaimo joka haluais kihloihin ja naimisiin ja oman talon jne. Appiukolla on kuitenkin niin monta huonoa kokemusta taustalta kuinka sitoutumisen jälkeen kaikki lässähtää(myös ihan omaa syytäkin) että kihloihin meno on hänelle kuin joku seinä edessä vaikkei mitään isoja järkisyitä olis esteenä. Harmittaa molempien puolesta koska asia vaivaa naista aika paljon, mutta minkäs teet...

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

Sen takia jotkut ei halua naimisiin, kun ne ei koe olevansa sen oikean kanssa.

Näin juuri. Itse sain syyn tietää kyllä...

Olisko tosta naimisiin menosta kannattanut puhua etukäteen, ennen lapsia yms, jos se ap:n mielestä kuuluu elämään jossain vaiheessa?? :o Otin jo suhteen alussa puheen näistä asioista ja mies oli samaa mieltä, vaikka viime kesänä alkoikin puhua kihlautumisesta ja naimisiin menosta :whistle: Mitään kihlauksiakaan tässä ei todellakaan harrastella ja varsinkaan ilman häitä. Ei ne rinkulat sitä suhdetta muuta. Se kestää, jos on kestääkseen, ilman rinkuloita sormessa.

Meillä mies vähän arkaili naimisiinmenoa vaikka periaatteessa olikin sitä mieltä että ilman muuta jossain vaiheessa. Ensin piti vain odottaa että joku muu kaveriporukasta uskaltautuu ensin ;) Mutta siis selvä oli että sormukset pitää olla sormissa ennen kuin ruvetaan hankkimaan omistusasuntoa tai lapsia, ihan selvyyden vuoksi.

just näin mun mielestä sellasta "light"avioliittoa olekaan :o se on vihkivalassa niin yksinkertaisen selvän kauniisti sanottu "tahdon" niin myötä kuin vasta ......Ei siihen tahtomiseen/ arkeen ja elämään johon tulee lapsia ja taloja ym yhteistä sitoutumista voi jättää sellasta ikuista takaporttia että jos mä en sittenkään huomenna tahdokaan tätä ja lähen vaan meneen....
En osaisi elää moisessa "tässä ja nyt" liitossa mutta kukin tavallaan

Alkuperäinen kirjoittaja Kifa:
Itse perustelisin sillä että kun on yhteisiä lapsia ja asuntolainaa niin joka tapauksessa ollaan ihan yhtä sitoutuneita jo kuin jos oltaisiin avioliitossa eikä se eroaminen ole yhtään helpompaa (itse asiassa vaikeampaa, koska avioliitossa omaisuuden jakaminen, lasten huolto tms. menee tosi selväpiirteisesti kun taas avoliitossa pitäisi olla erillinen paperi kaikesta jos haluaa isommilta riidoilta välttyä). Jos teille on tulossa uusi yhteinen lapsi niin isän on taas käytävä kumminkin se tunnustamisrumba, ihan samalla vaivalla kävisi maistraatissa.

Miten avioliitosta erotessa lasten huolto menee sen selväpiirteisemmin kuin avoliitostakaan erotessa?

No tuohan se varmuutta elämään, varsinkin jos toiselle käy huonosti.

Aloittajalle kysymys: onko teillä mietittynä ja paperille kirjoitettuna miten toimitaan jos toinen teistä vaikka kuolee tai tulee se ero? Jos nimittäin ei ole niin ehdottomasti kannattaisi tällaiset viralliset paperit tehdä jos ei miestä avioliitto kiinnosta, ettei sitten käy niin että jonain päivänä toteat olevasi koditon ja rahaton...

Alkuperäinen kirjoittaja Kifa:
Aloittajalle kysymys: onko teillä mietittynä ja paperille kirjoitettuna miten toimitaan jos toinen teistä vaikka kuolee tai tulee se ero? Jos nimittäin ei ole niin ehdottomasti kannattaisi tällaiset viralliset paperit tehdä jos ei miestä avioliitto kiinnosta, ettei sitten käy niin että jonain päivänä toteat olevasi koditon ja rahaton...

Miksi oletuksena on se, että miehellä olisi omaisuus ja rahat?

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Miten avioliitosta erotessa lasten huolto menee sen selväpiirteisemmin kuin avoliitostakaan erotessa?

Jos isä ei ole erikseen tunnustanut lasta ja huoltajuudesta ei ole sovittu niin periaatteessa isä ei ole lain silmissä lapsen sukulainen eikä huoltaja ensinkään vaikka miten olisi asunut saman katon alla, eli tuossakin vaaditaan jo jonkinlaista osoitusta viranomaiselle että pariskunta ollaan. Avioliitossa syntyneet lapset ovat parin yhteisiä automaattisesti ja eron tullen isällä on siis tapaamisoikeus ja elatusvelvollisuus.

Yhteistyössä