V
"vieras"
Vieras
Minä en enää jaksa kohta tämän lapsen ruokailuja. Vaikka tekisin mitä ruoaksi, ei kelpaa. Lapsi ei edes koske ruokaan, jos se ei ole lempiruokaa. Söisi ainoastaan makaronia, riisiä, nuudeleita.... Usein teenkin perheelle ruokaa, jossa on mukana pastaa ja lapsi syö edes jotain. Ei syö esim. lihaa, ei lihapullia, ei kalapuikkoja, ei kanaa... Lista on loputon! Olen kokeillut, että en anna leipää ruoan kanssa en muuta juotavaa kuin vettä jne. Lapsi saattaa olla nälkäkuurilla vaikka 2 viikkoa, mutta ei koske ruokaan, joka on vähänkään uuden näköistä. Eläisi siis pelkästään makaronilla! Eräs ystäväni sanoi, että hänen lapsi oli samanlainen, mutta nyt 4-vuotiaana on jo kaikkiruokainen. Omani täyttää kohta 3 ja jos syötäväksi kelpaavia ruokia on alle 10 niin ei kai ruokavalio vuodessa laajene
Olen pettynyt. Tytön pikkusisko syö kyllä mitä vain..... En tuputa enkä pakota. Jos ei kelpaa niin pöydästä pois. Sitten hetken päästä kitisee keksiä, leipää tms. Sanokaa mitä mun pitäisi tehdä? Elämä alkaa kohta pyörimään tytön syömättömyyden ympärillä. Jos mennään kylään niin ei syö sitäkään vertaa... Hävettää ja nolottaa vain.