Mikä vikana rintaliiveissäni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton

Vieras
Siis kun rintojeni muoto on muuttunut sattuneesta syystä ja luulin ennen lapsia ostettujen liivien olevan nyt sopivat. Mutta liivit eivät istu rintojen välistä, vaan liiviosa ja kaaritukien keskiosat ovat ilmassa. Eikö niiden pitäisi olla tiiviisti rintojen alla ihoa vasten? Muuten ympärys tuntuu napakalta (mitta rinnan alta 68cm ja käytän siis 70 liivejä). Mikä on vialla?

No en usko, koska ei nämä mun tissit nyt NIIN isot ole :) (Ennen lapsia mulla oli siis sellainen pieni A-kuppi, lapsien myötä rinnat katosivat aivan kokonaan ja nyt 4vkoa sitten otin täytettä tarkoituksena A-kuppi.) Huomaa, etten ole koskaan osannut ostaa liivejä, koska kaapissa oli liivejä 65A-85A väliltä... :(

Sanoisin että sul on silti liian pienet kupit niissä vai kelaatko sä ne olkaimet liian kireellle? Rintsikat kuuluu asettua napakasti siihen rintojen alle ja ympärys on sopiva kun ne pysyy hyvin paikoillaan vaikka olkaimet ois irti. Mulla oli ennen lapsia 75B, nyt on 75D...

Alkuperäinen kirjoittaja Liian pienet:
Sanoisin että sul on silti liian pienet kupit niissä vai kelaatko sä ne olkaimet liian kireellle? Rintsikat kuuluu asettua napakasti siihen rintojen alle ja ympärys on sopiva kun ne pysyy hyvin paikoillaan vaikka olkaimet ois irti. Mulla oli ennen lapsia 75B, nyt on 75D...

Voi hitsi, kun uskaltaisi ihan "oikeaan" liiviliikkeeseen ostoksille. Koskaan en ole sellaiseen rohjennut. Nyt sille olisi tarve :/

Alkuperäinen kirjoittaja iiris:
Kokeilepa 65 ympäryksellä liivejä, toi 70 jää varmaan liian löysäksi. Mitä kuppikokoo oot tähän asti käyttänyt? Jos esim. 70B, niin kokeile 65C tai 65D.

Joo mä luulen kans että voi olla liian löysä ympäryskin. Niissähän on yleensä 3 asentoa mihin saa kiinni ja aina uusia ostaessa kannattaa ostaa sellaset jotka menee napakasti siihen löysimpään asentoon: liivit venyy käytössä ja jos ne on jo ostettaessa ollut sopivat siinä pienimmillään, ne auttamatta käy väljiksi.

Kannattaa todellakin mennä liiviliikkeeseen. Kunhan vain on työnsä osaava myyjä niin saat juuri oikeanlaiset ja kokoiset liivit. Kannattaa vain rohkeasti pyytää apua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi hitsi, kun uskaltaisi ihan "oikeaan" liiviliikkeeseen ostoksille. Koskaan en ole sellaiseen rohjennut. Nyt sille olisi tarve :/

Senkun menet, mutta varaa rahaa ainakin se 50e yksiin liiveihin. Liiviliikkeessä ne neuvovat tosi tarkkaan mikä on sopiva koko jne. Se on sen vaivan ja rahan arvoinen kun ei jatkossa tarvitse miettiä ostaako sopivat liivit, vaan osaa itsekin jo katsoa mikä on sopiva.

Luulin ennen, että kuppi on sopiva kun rinnat ovat pullahtamaisillaan ulos (kun aina sanotaan, että kuppien pitää täyttyä, niin otin sen vähän liian kirjaimellisesti). Tajusin lopulta, että rintojen pitää tosiaan "peittyä" sinne kupin alle. Jos sopiva koko on ollut aina vähän hakusessa (päättelin viestistäsi näin) niin kannattaa ihmeessä mennä liikkeeseen pyytämään apua. Vuosia vääränkokoisia käyttäneenä voin kertoa, että elämä mullistuu kun saa vihdoin oikeankokoiset :)

Ilman myyjääkin voit yrittää ostaa. Ota ensin vaikka kokoa 65 ja 70 olevia liivejä kokeiltavaksi muutamalla eri kuppikoolla. Laitat ne kiinni uloimpaan hakaseen, silloin pitäisi saada pari sormea työnnettyä alle, ettei ole liian kireät. Sen jälkeen sitten kupin pitäisi istua täydelleen rinnan ympärille, ei saisi pursuta mistään eikä jäädä runtulle. Kaikki mallit eivät mene kaikille, joten kokeile myös useampaa eri mallia, joskus löytyy montakin erilaista sopivaa mallia, joskus taas ei tunnu löytyvän yhtäkään sopivaa mallia.

Mene liikkeeseen, mäkin kävin käytettyäni vuosia ihan vääränmallisia ja -kokoisia liivejä. Ja munkin elämä mullistui, todellakin! Mä kävelin liikkeeseen ja sanoin tarvitsevani liivit, enkä tiedä kokoani. Myyjä vilkaisi mua kerran ja sanoi: "Oot varmaan 85E". Sehän se sitten oli - nykyisin tosin olen laihtunut aika paljon ja koko on 75E.

Mutta mene sinne liikkeeseen, sieltä saat parhaan avun. Ei se myyjä sua tirkistele, työtään se tekee ja näkee varmasti rintoja joka lähtöön.

Yhteistyössä