mikä vika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hepuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hepuli

Vieras
esikoinen oli ja on helppo lapsi ja sen saa hoitoon koska halu(siitä melkee tapellaa kuka ottaa),mut ongelma o tää meidän kuopus 1v7kk....oli vauvana vähän hankala n.6kk-1v oli sellanen vierastamis vaihe et oksat pois ja nyt kaikki kelt kysyy et otatko hoitoo ni hokee vaa et ku se o nii hankala(nykyää kyl menee ja esittelee kaikil tavaroita ym),mut nää ihmiset o jotenki takertunu siihe mitä oli sillo sen 6kk =( olis kaverin tuparit reilu vko pääst mihi kutsuttu mies ja minut,mut eihän me päästä ku ei kukaa ota tota kuopusta hoitoo eikä tu edes meil hoitaa =( me ei olla miehen kaa oltu 2:destaa yhtää missää yli 3v et senki puolest olis ihan kiva päästä tuulettuu!että mua ottaa päähän,mut niin kai se o et itte o lapset tehty ni itte pitää myös hoitaa!

kyllä kait MLL:n hoitaja hoitaa? eikä ole olemassa hankalia lapsia, on olemassa vain lapsia, joilla on erilainen temperamentti kuin läheisillä aikuisilla tai hän on erilainen kuin mitä läheiset aikuiset odottaa. silloin aikuisten on joustettava lapsen mukaan ja näin voidaan saavuttaa lapselle mahdollisimman hyvät kasvuolosuhteet. jokaista lasta siis tulisi voida kasvattaa yksilöllisesti. itse ainakin olen jokaiselle neljälleni erilainen äiti, koska he ovat kaikki erilaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
hmmm, jos tykkää olla "uhri" ja marttyyri, niin mikäs siinä. jokainen tyylillään. sori, ku koitin neuvoa sua pois uhriudestasi. voimia.
Tahallaanko haluat pahoittaa mielen? :/

en. vaan koitin auttaa. hän ei tahdo selvästikään neuvoja vaan tarkoitus on hakea sääliä tms?

Alkuperäinen kirjoittaja hepuli:
no et kai sinäkää haluis ventovierasta ihmistä hoitamaa sun lapsia ja varsinki jos pienempi ylipäänsä ekaa kertaa jäämäs hoitoo kenenkää kans??

meillä MLL hoitja hoiti eka kerran nelosta ku hän oli 2kk. hyvin meni.

siis pointti kaiketi oli et miks esim.isovanhemmatki o tolla linjalla et ei voida hoitaa ku hankala...tämä meidän kuopus ku nyt sattuu eka ns.hankala ja temperamenttinen lapseslapsi molemmilt puolilt ni kai seki sit osaltaa vaikuttaa,mut ärsyttää ku kukaa ei edes halua tulla kattoo et millanen todellisuudes o nykyää!

hmmm, jos tykkää olla "uhri" ja marttyyri, niin mikäs siinä. jokainen tyylillään. sori, ku koitin neuvoa sua pois uhriudestasi. voimia.

en. vaan koitin auttaa. hän ei tahdo selvästikään neuvoja vaan tarkoitus on hakea sääliä tms?
Ehkä alussa halusit auttaa, mutta loppu tuntuu lähinnä naljailultta. Mä en näe tuossa mitään säälinhakua, haluaa vain purkaa mieltään, ja se lienee sallittua?

no et kai sinäkää haluis ventovierasta ihmistä hoitamaa sun lapsia ja varsinki jos pienempi ylipäänsä ekaa kertaa jäämäs hoitoo kenenkää kans??

ja tässä tapauksessa sen hoitajan tarvis olla yötä ja tosiaa jos lapsi on jo 1v7kk ni en ihan ekana lähtis ventovierasta hoitajaa ottamaa!mielummi sit ukko jää kotii!

siis pointti kaiketi oli et miks esim.isovanhemmatki o tolla linjalla et ei voida hoitaa ku hankala...tämä meidän kuopus ku nyt sattuu eka ns.hankala ja temperamenttinen lapseslapsi molemmilt puolilt ni kai seki sit osaltaa vaikuttaa,mut ärsyttää ku kukaa ei edes halua tulla kattoo et millanen todellisuudes o nykyää!

kuule, voisitko jutella isovanhempien kanssa aiheesta? voisitko tutustuttaa pientä heille? ja sanon tämän vielä kerran: kenelläkään meistä EI OLE huono temperamentti. oletko koskaan lukenut aiheesta? suosittelen. oma asenne auttaa myös eli se, miten esität lapsen: puhutko negasti vai miten? olisi tietenkin ideaalista, jos kaikkia lapsia kaikki aikuiset voisivat kohdella samoin, mutta se ei käytönnössä ole mahdollista. en minäkään pidä kaikista aikuisista, saati että pitäisin kaikista lapsista! Liisa Keltinkangas-Järvisen temperamentti kirjat voisivat avata asiaa sekä sinulle että isovanhemmille. suosittelen todella lämpimästi. voimia.

meil o viis ja vaan eka ollu sellane mummon lellikki..siis kun mul ei o anoppi edes täs maas joten se siitä.. se ois varmaan avosylin vastaanottamas kaikki viis..

mun äidille pitäs viedä vaan se esikko 14v lellikki.. muut on liian vaikeita.. meillä nuorin on kohta 2v ja ei voi olla mummon kans ees sitä aikaa kun mie kävisin jossain vaikka vartin juoksemas purtsilla kiukkuani sinne pusikoihin huutamassa..

eli jos mie haluun ni kaks kertaa vuodessa 3kk varotus ajalla saan yheks yöks neljä isompaa mummolle.. ihan vaan sillä että esikko lupaa pitää pienempiä silmällä..siis pienemmät o 10v7v ja 4v..*huoh* meil on vaikee mummo..

kuopus kaiketi pitää olla kokonaan omatoiminen ennen ko äitilleni pääsee .. vaikka äitini onkin palkaton erikoislapsen päivähoitaja..

mutta sehän onkin erikoistapaus eikä meidän lapsi..

eli soitat jollekkin joka huolii sen esikon ja sanot vaan.. *sori tällä kertaa hoidokkeja on kaks..* ja sillä sipuli.. ei ne muuten hoitajat opi etä joku enne hankala tapaus on muuttanut luonnettaan..

ja tässä tapauksessa sen hoitajan tarvis olla yötä ja tosiaa jos lapsi on jo 1v7kk ni en ihan ekana lähtis ventovierasta hoitajaa ottamaa!mielummi sit ukko jää kotii!

monestihan lapset ovat ventovieraan kanssa erittäin "kiltisti". tämä on monesti todistettu. mutta toki tunnet lapsesi parhaiten ja teet sen mukaan ratkaisut. mielestäni aikuisen ihmisen, vanhemman, on tunnettava velvollisuutensa ja hankittava tietoa kasvatuksen tukemiseksi. luen joka päivä täältä kun ihmiset eivät ymmärrä lastensa temperamenttia ja luulevat, että jotkut lapset ovat hyviä ja toiset huonoja. luulen, että ap:n lapsen isovanhemmat ovat samassa ansassa.

Ehkä alussa halusit auttaa, mutta loppu tuntuu lähinnä naljailultta. Mä en näe tuossa mitään säälinhakua, haluaa vain purkaa mieltään, ja se lienee sallittua?

kyllä aikuisen ihmisen pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen, valittamalla ei mikään parane. voimia sinullekin.

kyl mä tiedän et tol kuopuksel o tempperamenttia vaik muil jakaa ja on vilkas ja tekee pahuutta senku kerkii,mut oikeuttaako se isovanhemmat ns.hylkäämää??ja tädit,kummit,sedät ja enon??mun mielestäni ei,mut näin meillä nyt käyny ja ei auta puheet vaik kui koittais!

kyllä aikuisen ihmisen pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen, valittamalla ei mikään parane. voimia sinullekin.
Kiitos vain, mutta mä en tarvitse sun voimien toivottelua. :)

Sen sijaan toivon, että sä mietit hieman mitä vastaat vastaaviin aloituksiin. Hitunen myötätuntoa ei ole pahasta.

Yhteistyössä