Mikä vika ompelukoneessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riittu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Riittu

Vieras
Verhoja olen ommellut. Ompeli pitkään hyvin, mutta kun poika kävi vähän räpläämässä konetta, niin sen jälkeen ommellut aluslangan huonosti. Aluksi siksakilla aluslanka (ja siten koko ommel) jäi löysäksi, sen jälkeen aluslanka tuhraantuu, siis tulee kauheeta lankamöykkyä, eikä koneella pysty ompelemaan. Olen laittanut ylä- ja alalangan uusiksi ja vaihtanut alapuolan, mutta vika ei ole korjaantunut. Verhot melkein valmiit, vähästä kiinni ja ärsyttää... Olen aika aloittelijaompelija. Kone on muutaman vuoden vanha Huskystar by Husqvarna Viking.

Koittanut säätää alulangan kireyttä? Kuulostaa siltä, että se olisi liian löysällä. Käännä sitä säätönuppia pienempään numeroon niin kauan, että saat aikaan siistin ompeleen :)

Joo, tuo voiskin toimia... Poika tosiaan sääteli siitä kaikkia vipuja, mutta en hoksannut, että siinä on tuollainenkin vipu, jota poika on voinut säätää. Täytyypä katsoa mistä löytäisin tuon nupin. Kiitos vastauksesta!

Oisko ylälankaa päässyt säätelemään liian kireälle? Alalankahan säädetään sieltä puolasta ruuvista että todennäköisempää olis tuo ylälangan säätö joka on nyt suhteessa alalankaan liian kireällä tai löysällä.

Yhteistyössä