Mikä vika Emmaljungan vaunuissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Huono kuomu...siis jotain vikaa pitää lähteä etsimään ja erittelemään. Ellei sitten ole tullut parannusta kuomun kiristykseen sen jälkeen kun Emmaljungat ostettiin.

Mikä teidän kuomussa on vikana?

Ei pysynyt ylhäällä. Käytiin liikkeessä kiristyttämässä niitä "ruuveja" vähän väliä ja siellä sanottiin että on tyyppivika Emmaljungalla. Tuohon "ruuvityyppiin" ei edes ole myynnissä kiristysavainta että voisi itse kiristää niitä. :kieh:

Mä tykkään massiivisista, tukevista ja korkeista vaunuista, jotka on kuitenkin hyvät työntää.
Enkä olis voinut parempaa valintaa tehdä kun Oran vaunut!

Emmaljungat meillä on tuplana, mitään muuta vikaa ei ole muutakun että on ne vähän matalat, ja istumatila on kapea, etenkin näin talvella kun kaks mussukkaa siinä töröttää toppavaatteissaan.
Mutta se kapeus on sitten etu muualla, että ei siitäkään oikeastaan moittia voi.
Hinnan ei tietty tarvis olla ihan niin korkea.

kyllä ovat ehdottomasti
parhaat hinta laatusuhde ainakin meitin vankkureissa kohdallaan.
mekanismit toimii eikä ole samanlaiset palikat kuten esim.briot joissa esim.tuo jalkatuki tuntee tasan kaksi asentoa ja ei pysy ylhäällä sadesuojan kanssa sekä kasattaessa ottaa jotenkin kiinni muihin rungon osiin

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon kyllä tykännyt just siitä isosta koosta, korkeudesta, massiivisuudesta miten ikinä sitä kutsutaankaan, maalla kun asutaan. Vaunut kulkee kelissä kun kelissä, oli sit lunta, loskaa tai kuravelliä. Kaupungillakaan en ole kokenut niitä hankalaksi, kun nykyään on kaupoissa hyvin tilaa. Ja mahtuuhan siellä tuplienkin kanssa kulkemaan, joten kyllä yhdet isot Emmaljungat on mukaan mahtuneet :) . Kun asuttiin vielä kaupungissa, niin hyvin mahtui paikallisbussiin mukaan.

Kyse ei ole siitä etteikö emmaljungat tosiaan mahtuisi bussiin. Tottakai ne mahtuu varsinkin jos olet ainoa liikenteessä. Vaan siitä, että asut kaupungissa, joudut kulkemaan bussilla monta kertaa viikossa. Käyt kaupoilla ja hoitamassa muut asiat vaunujen kanssa. Ei tee mieli mennä isojen ja massiivisten vankkureiden kanssa mihinkään. Käyttömukavuus on 0, jos pitää raskaita vaunuja bussiin raahata, pitää ahtaissa kaupoissa kulkea. Silloin ketteryys, helppo käänätyvyys ja pienuus on valttia, ainakin minulla. Tykkään myös maalla asuessa ketteristä, kevyistä rattaista, sellaisista joissa etupyörät kääntyy. Senpätakia mitkään yhdistelmävaunut ei sovi mulle, kaikkein vähiten emmaljungat jotka on näistä vaunuista kaikkein valtavimpia. Mutta meilläpä onkin vauvakin kulkenut syntymästä saakka ketterissä rattaissa, jonne voi sujauttaa kantokopan :)

Mua ei miellytä niiden ulkonäkö. Ovat jääneet junasta jo vuosia sitten.

Lisäksi hinta-laatusuhde on kehno, tai sitten kavereilla on käynyt vaan hiton huono tuuri ja heidän kohdalleen on osunut ns. maanantaikappaleita :/

Mä oon kyllä tykännyt just siitä isosta koosta, korkeudesta, massiivisuudesta miten ikinä sitä kutsutaankaan, maalla kun asutaan. Vaunut kulkee kelissä kun kelissä, oli sit lunta, loskaa tai kuravelliä. Kaupungillakaan en ole kokenut niitä hankalaksi, kun nykyään on kaupoissa hyvin tilaa. Ja mahtuuhan siellä tuplienkin kanssa kulkemaan, joten kyllä yhdet isot Emmaljungat on mukaan mahtuneet :) . Kun asuttiin vielä kaupungissa, niin hyvin mahtui paikallisbussiin mukaan.

Kyse ei ole siitä etteikö emmaljungat tosiaan mahtuisi bussiin. Tottakai ne mahtuu varsinkin jos olet ainoa liikenteessä. Vaan siitä, että asut kaupungissa, joudut kulkemaan bussilla monta kertaa viikossa. Käyt kaupoilla ja hoitamassa muut asiat vaunujen kanssa. Ei tee mieli mennä isojen ja massiivisten vankkureiden kanssa mihinkään. Käyttömukavuus on 0, jos pitää raskaita vaunuja bussiin raahata, pitää ahtaissa kaupoissa kulkea. Silloin ketteryys, helppo käänätyvyys ja pienuus on valttia, ainakin minulla. Tykkään myös maalla asuessa ketteristä, kevyistä rattaista, sellaisista joissa etupyörät kääntyy. Senpätakia mitkään yhdistelmävaunut ei sovi mulle, kaikkein vähiten emmaljungat jotka on näistä vaunuista kaikkein valtavimpia. Mutta meilläpä onkin vauvakin kulkenut syntymästä saakka ketterissä rattaissa, jonne voi sujauttaa kantokopan :)

Emmaljungien käyttäjänä antasin käyttömukavuudelle enemmän kun 0. Meillä ainakin kevyet eikä oo mitään ongelmia ollu nostaa niitä bussiin ja hyvin oon sopinu kulkemaanki niiden kanssa.

Emmaljungien käyttäjänä antasin käyttömukavuudelle enemmän kun 0. Meillä ainakin kevyet eikä oo mitään ongelmia ollu nostaa niitä bussiin ja hyvin oon sopinu kulkemaanki niiden kanssa.

No mulla on onneksi kokemusta monista merkeistä niin vaunuista, tuplista, rattaista kuin matkarattaistalon kun lapsiakin on sen verran enemmän kuin 1, että luulen osaavani arvioida ihan itse mistä minä pidän :)

No mulla on onneksi kokemusta monista merkeistä niin vaunuista, tuplista, rattaista kuin matkarattaistalon kun lapsiakin on sen verran enemmän kuin 1, että luulen osaavani arvioida ihan itse mistä minä pidän :)

Korjaan, siis matkarattaistakin ^:)

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Liian perinteiset varmaan :whistle:
Ilman ihmeempiä krumeluureja.... =)

En ymmärrä miks vaunuissa pitäs olla jotain krumeluureja. Ja eiks esim. Briolla oo kans aika perinteiset vaunut. Oon kuullu sanottavan et Emmaljungat on vaunujen Ladat. Minkähän takia näin?

No sellanen sanonta on kyllä myös, että Emmaljungat on vaunujen Rolls Roycet =) Ettet ois nyt sekoittanut. Tai sitten se on sekoittanut, joka on noin sanonut. Itselläni on ollut Emmaljungia useita ja kaikki on olleet aivan ihania ja kestää ja kestää =)

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
emmaljungat on kalliit. saan jo kahet ihan perusvaunut jotain muuta merkkiä samalla rahalla

Mitäs kaksilla tekee, missä on huonot jousitukset, tilat, kestävyys, käytännöllisyys tms, kun pärjää enemmän kuin hyvin niillä yksillä täydellisillä?

makuja on monenlaisia toinen tykkää yhdestä vaunusta ja toinen toisesta.Se on ihan itsestä kiinni mikä malli tuntuu mukavalle käytössä.Itse tykkään emmaljungista enkä vaihtaisi

Huono kuomu...siis jotain vikaa pitää lähteä etsimään ja erittelemään. Ellei sitten ole tullut parannusta kuomun kiristykseen sen jälkeen kun Emmaljungat ostettiin.

Mikä teidän kuomussa on vikana?

Ei pysynyt ylhäällä. Käytiin liikkeessä kiristyttämässä niitä "ruuveja" vähän väliä ja siellä sanottiin että on tyyppivika Emmaljungalla. Tuohon "ruuvityyppiin" ei edes ole myynnissä kiristysavainta että voisi itse kiristää niitä. :kieh:

Kyllä ainakin scootereista saa ihan itse kiristettyä. Eikä ole tarvinnut kyllä sitä tehdä kuin kerran vuoteen, jos sitäkään, ja joka päivä käytössä ovat :)

Te joiden mielestä ne on massiiviset, painavat jne jne. Mihin vuosimalleihin vertailette? Kyllähän Emmaljungalla on nykyisin jos vaikka mitä kääntyvärenkaisia malleja ja kolmipyörää jne, jos sellaisia kaipaa.

Te joiden mielestä ne on massiiviset, painavat jne jne. Mihin vuosimalleihin vertailette? Kyllähän Emmaljungalla on nykyisin jos vaikka mitä kääntyvärenkaisia malleja ja kolmipyörää jne, jos sellaisia kaipaa.

ei raskaita työntää mut esim. epäkäytännölliset laittaa autoon ja vie paljon tilaa.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

ei raskaita työntää mut esim. epäkäytännölliset laittaa autoon ja vie paljon tilaa.

Esim Nitro City malli vie kasassa 85x57x37. Ei minusta paljon.
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=1030&valikoimaid=1

rumia ne on silti minusta.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

rumia ne on silti minusta.

Se onkin mielipidekysymys ja siihen olet oikeutettu =)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mua ei miellytä niiden ulkonäkö. Ovat jääneet junasta jo vuosia sitten.
Peesi tähän. Aika hirveitä hyökkäysvaunuja ovat, sairaan leveitä ja isoja muutenkin. :x Epäkäytännölliset täällä Hesassa, kun ei omista autoa ja käyttää pelkästään julkisia.

En ole nähnyt noissa mitään muuta vikaa kuin hinnan. Ihan toimivat ja kestävät perusvaunut.

Tietty joku haluaa sellaisia city-kärryjä kaikkine ihmeellisyyksineen niin silloin nämä ei varmaan iske.

Mä olen kans aina pitänyt Emmaljungia jotenkin sellaisina 'junttimaisina', lullina jotka ei käänny hyvin ja on hankalat käyttää.

No, nyt sitten etsin tuplia vähän yli vuoden vanhalle esikoiselle ja huhtikuussa syntyvälle vauvalle ja päädyin - yllätys yllätys - Emmaljungan Twin Cerox 360 malliin. Lähes kaikki mahdolliset vaihtoehdot kävin läpi ja mielestäni ne olivat kuitenkin toimivimmat, siroimmat, helppokäyttöisimmät ja tosi ketterästi kulkevat. Eli sain romuttaa melkein kaikki ennakkoluuloni mitä mulla ao merkistä oli. Ainoa haitta on, että värit olivat minusta rumia. Ensin harkitsin sitä ruskeaa, mutta sit löysinkin yhdestä myymälästä vuoden 08 mallistosta vielä ne harmaa/omena väriset ja ne oli musta siedettävät. Kaikista kivointa oli, että ne oli tarjouksessa vuoden vaihteessa! Tosin - ne on vielä autotallissa paketissa, joten voi olla että tuleekin sitten muutama ärräpää kun niitä aletaan joskus kasaamaan. Toivottavasti ei.

Mulla on ollu kaikilla neljällä emmaljungaa eri aikakausilta ;) Rattaina sit mm. abc:tä, carenaa..ym "halppismerkkejä" ja kyllä vaan täällä maaseudulla nuo on ihan ehdoton ykköspeli!
TYkkään ulkonäöstä, koosta, säädöistä ym. ym. ainoa moitteen sija on tuo paino ja hankaluus nostaa autoon, mujt sitä varten on meillä matkarattaat!

Meillä on viidettä vuotta ja kolmannella lapsella käytössä ja eilen vieraat kysyivät ko. vaunuista, että ovatko uudet... Eli kerrassaan hyvin säilyneet, vaikka seisomalaudan kanssa kulkeneet jo tovin ja siis kaksi lasta välilläö kyydissä ja päivittäisessä käytössä jo yli 4 vuotta!! Edes kumi ei ole puhjennut ja ehjänä ovat pysyneet. Ainoa vika on ehkä niiden raskaus, mutta toisaalta ovat myös kestävät, eivätkä kaadu tms. Laatu on hintansa väärtti.

Yhteistyössä