mikä vialla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nainen 38
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nainen 38

Vieras
Kertokaa, varsinkin miehet mistä on kyse. Olemme olleet 10 vuotta yhdessä ja viimeisen vuoden aikana mieheni on muuttunut radikaalisti. Tänään kysyin tieääkö hän missä yhteinen sähköhammasharja on, hän raivostui ja huusi, että haluaa päästä minusta eroon ja eikö mun paksuun kallooni mene ettei hän enää välitä minusta. Meillä on yksi lapsi. Tätä on toistunut usein, hän mm. haukkuu miten olen lihonut ym. Hän haluaisi että saisi mennä vapaasti,minkä on myös saanut tehdä. Uhkasi että kun lapsemme on vähän isompi tekee ison muutoksen. Muutama päivä menee hyvin, ja taas jostain mitättömästä asiasta alkaa samanlainen loukkaava käytös. En ymmärrä miten hän voi tahallaan loukata näin, enne olimme onnellisia.

Anna mokoman mennä,
mutta älä jää itkemään perään-
selviät itse lapsesi kanssa paremmin yksin.

Olisko miehellä ns narsistisia piirteitä?
Ikäkriisi?

Miten kauan sitten se ennen oli?

Olen itse hieman ailahtelevainen luonne ja tulistun helposti. Ei aina tarvitse paljonkaan kun alka tulla tekstiä. Tuo nyt tuntuu vähän raukkikselta nimittelyltä ja uhkailulta. Minä ainakin puran omaa huonoa oloani lähimmäiseeni, mikä ei tietenkään ole oikein.
Vaikea sanoa oikeastaan mitään kun ei tunne taustoja. Miehelläsi on omat syynsä käytökseensä ja jostain syystä ärsytyskynnys tuntuu olevan tosi matalalla. Kerro vähän lisää jos haluat. Ei se nyt siitä ainakaan parane, että alat itseäsi syyllistää tai itseksesi pohtia mahdollsia syitä. Ainoa joka niihin osaa vastata on miehesi jos hänkään.

Ei osaa sanoa. Aika kriisissä miehesi tuntuu olevan. Mutta miksi? Miksi häneltä menee hermot?
Voi se olla persoonallisuushäiriökin, mutta jos se on tullut nyt vasta, niin ei välttämättä ole.
Mutta kireys johtuu jostakin työasiasta? Voisiko työpaikalla olla huono henki?
Hänellä voi olla jotakin salattavaakin, siis vaikka mitä. Suhde, ongelma...

Kyse voi olla mistä tahansa taustoja sen kummemmin tuntematta. Masennusta, toinen nainen, stressi tai yksinkertaisesti kyllästyminen...

Sen vain tiedän, että itse en antaisi kohdella itseäni noin. Joko ukko lähtisi tai sitten minä. Kotona en suostuisi tuollaista tekstiä kuuntelemaan/käytöstä katselemaan. Rajansa sentään kaikella.

Oletteko keskustelleet asioista ja mitä hän nyt oikein sitten haluaa? Vai pystyttekö edes keskustelemaan enää?

Todennäköisesti toinen nainen. Itse käyttäydyn juuri
tällä hetkellä samoin ja minulla on toinen mies.
Itsekkin inhoan käytöstäni mutta kun tunteet
vie molempiin suuntiin ja elämä on epävarma ja
ei saa sanotuksi toiselle mikä oikeesti tökkii....niin
sit vaan käyttäytyy tollasella typerällä tavalla.
Mullakin on just tollasta että muutama päivä hyvin sit
taas räkähdän aivan olemattomasta mistä en ennen
olisi välittänyt pätkääkään.
Voimia sinulle, elämässä onneksi asioilla on taipumus
aina järjestyä aikanaan, itse kullakin.

Miehesi on ilmiselvästi kyllästynyt sinuun. Jos hän moittii sinua lihomisesta, hän viestittää sinulle selvästi, ettei hän pidä lihoneesta ulkomuodostasi. Laihduta!

Mielestäni ihminen, joka ei huolehdi ulkonäöstään eikä terveydestään, on pettänyt kumppaninsa. Miehesi voi ihan yksinkertaisesti inhota läskejäsi. Mietipä sitä!

VOi ikävä juttu :(

Mutta tämä on ehkä aika tavallinen ongelma, et HALUA KUUNNELLA miestäsi.

Ihmettelet vain mikä on vialla! Vaikka miehesi on sen ilmeisesti jo monta kertaa sanonut!!

Miehesi ei halua olla enää kanssasi. Mutta kieltäydyt ajattelemasta/kuulemasta/ymmärtämästä asiaa, loppuun asti. Ihmettelet vain ja selittelet miehen käytöstä ""parhain päin"" jne.

Todennäköisesti hän on myös ihastunut JO johonkin toiseen naiseenkin.

Ei kannata elää ""löysässä hirressä"" rikot vain itsesi. Nosta kissa pöydälle ja kysy suoraan, haluaako miehesi olla vielä kanssasi!

Tai onhan miehesi sen jo moenesti sanonutkin.

Itselläni oli hieman samantyyppinen tilanne, itse en myöskään ""kuunnellut"", koska en halunnut ymmärtää asiaa.

Hyvää kevään jatkoa kuitenkin.

selkeä viesti siitä, että hän on kanssasi enää vain lapsen takia: ""iso muutos kun lapsi on isompi"".
Ala henkisesti valmistautua eroon:
Keskitys itseesi ja lapseesi, ala katselemaan asuntoja, ota selvää oikeuksistasi.
Asia tuntuu nyt pahalta, mutta kasvata itsesi eroon, niin olet valmis kun haluat.
Itselläni meni noin ½ vuotta ja pysyin vahvana kun erosimme. Miehelläni oli todellakin toinen (tosin se suhde kyllä päättyi melkoisen nopeasti). Olen erittäin tyytyväinen päätökseeni, sain itsekunnioitukseni takaisin ja näytän helvetin paljon paremmalta kuin huonossa suhteessa.
Ja muista: kaikki ovat joskus olleet onnellisia, mutta ihmiset ja tarpeet muuttuvat.

Ota asiat rauhallisesti, miehesi on jostain syystä takajaloillaan ja purkaa pahan olonsa lähimpään ihmiseensä
eli sinuun.

Olette suhteessanne ajautumassa jonkinlaiseen kriisiin, monet tuossa yllä tarjoavat ratkaisuksi pakenemista eli
eroa tai eroon valmistautumista. Kriisi voi viedä asioita
myös parempaan suuntaan jos niin haluat. Sinä päätät
suunnan koska olet perheessänne ainoa aikuisen järjellä varustettu ihminen tällä hetkellä. Miehesi on jonkinlaisessa
häiriötilassa ja käyttäytyy kuin murros- tai uhmaikäinen.

Avioliitossa tulee vastaan monenlaisia vaiheita, tosi tiukkojakin tilanteita. Vaikea sanoa mistä miehen käytös johtuu. Joku sanoi että hän on kyllästynyt sinuun, itseensä
taitaa olla kyllästynyt. Voi olla ihastunut tai sitten joku
nainen pommittaa häntä. Tällaisia väliintulijoitahan aina
riittää. Yrittävät saada perheessä riitatilanteen päälle ja sitten yrittävät iskeä itsensä väliin.

Joten älä hermostu ollenkaan jos saan sinua neuvoa.
Ota rauhallisesti, anna huutajan huutaa sydämensä kyllyydestä. Pistä itseäsi kuntoon fyysisesti ja psyykisesti.
Laihduta jos itse niin tykkäät että tarvitsee. Miehesi
tarvitsee nyt löysää ohjastusta, älä kysele mitään, anna hänen mennä ja tulla mielensä mukaan. Älä hätkähdä mistään arvostelusta tai haukkumisesta sillä mies kokeilee
ja tarkkailee sinua ja etsii rajoja käyttäytymisellään.

Jos jaksat toimia rauhallisesti ja provosoitumatta saat
lopuksi olla se joka päättää suhteenne tulevaisuudesta.

Voimahali sinulle nainen 38, joudut nyt kasvamaan.
Elämä tekee sinusta ison tytön.

Yhteistyössä