Mikä vauvalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
4,5kk ikäisellä tytöllä ilmaantui pari viikkoa sitten punaista näppyä naamaan, oli ensin ihan vain sellaista vaaleata eikä sitä huomannut kuin valoa vasten tai tunnustelemalla. Levisi myös hieman selkään ja jalkoihin ja käsiin. Nyt viime päivinä alkanut punoittaa, lehahtelee punaisemmaksi välillä, esim kun tyttö hankaa kasvojaan. Kokeiltiin tuolloin maissivelliä tytölle, kun ihottumakin ilmaantui, tai oli jo kokeiltu useampana päivänä (ehkä noin viikon ajan ) ennen kuin ihottuma ilmaantui. Sen jälkeen kun ihottuma tuli, ei ole maissivelliä annettu, perunaa koitettu maistattaa huonoin tuloksin.
Imetän vielä, mutta en oikein voi alkaa omasta ruokavaliosta karsimaan mitään, koska itse moniallergisena tarvitsen oikeastaan kaikki ruoka-aineet mitä nautin, jotta saan oikeanlaista ravintoa.

Mietin nyt sitten, olisiko tuo siitä maissista johtuvaa, voiko olla kun ei ole enää maissille altistunut? Vai olisiko kyse jostain mitä minä syön? Että antaisinko imetyksen olla ja siirryttäisiin korvikkeelle. Maidolle tuskin on allerginen, on silloin tällöin saanut korviketta syntymästä asti ilman oireita.

Tyttö on myös kova hikoilemaan (ihmekö näillä helteillä ) ja lueskelinkin jostain hikinäpyistä. Mustikkaa ajattelin nyt kokeilla seuraavaksi kun peruna ei kelpaa sitten millään... :D Lusikkahommat vielä niin hakusessa.

Aiemmat lapset ovat reagoineet maissiin ihan heti syönnin jälkeen.

Maissivellin olen päättänyt nyt jättää toistaiseksi pois kokonaan. Imetys ei ole niin tärkeää minulle ettenkö sitä pois voisi jättääkin. Millaisia ne hikinäpyt sitten on?

Terveyskeskukseen en myöskään tämän asian kanssa ala jonottaan, parin viikon päästä päästään jo omalle terkkarille.

Yhteistyössä