Mikä väri sisustuksen "piristykseksi"? (kuva on)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä tosiaan etsin väriä tauluun, en minnekään muualle. En siis verhoihin, mattoon, tms.

Ainoa johon voisin harkita on ne tyynynpääliset, mutta lähtökohtaisesti vain taulu.

Taulu itsessään tulee olemaan iso...olen ajatellut noin 200x120 cm kokoista. Mutta sen ei tarvitse olla pääväriltään se tehosteväri, vaan sitä voi olla siinä vaan vaikka 1/10. Tai sitten sitä on siinä sen 9/10. En osaa vielä sanoa, kun en tiedä sitä väriä :)

Aaaah, okei. Mä taas tykkään että jos on joku väri X jota on vain paljon/vähän taulussa ja sama sävy ei toistu kyseisessä huoneessa missään muualla, se jää vähän irtonaiseksi. Eli tehostevärillä käsitän että sitä on muutamassa kohtaa hitusen tai yhdessä kohtaa paljon ja muualla vähemmän mutta niin että sitoo kokonaisuudeksi kuitenkin.

[QUOTE="utelias";26703530]Onko toi teidän maalatun seinän sävy Tikkurilan Shantung (tai Mulperi) vai mikä? :D[/QUOTE]

x483 on värikoodi, muttei hajuakaan mikä se on.

Ehdottivat joytain G46(ja jokunumero)-väriä kun se on nyt NIIN in, muttei se ollut sitä mitä mä halusin. Olkoot vaan kuinka in tahansa :)

kai noi verhot vaihtuu ?
jotenkin ne minusta riitelle ton sohvan kanssa - ja ovat ei-niin-nätit .

Ei misään nimessä vaihdu. Mä vasta tein ne muutama päivä sitten ja oikein tyytyväinen olen :D

Miten tuo sun mielestäsi riitelee? Onko tässä siis nyt jotakin mitä mä en tajua? Mä vaan aattelin, että valkoinen pitkä verho sopii musta-harmaaseen sohvaan automaattisesti.

Etsin kyllä yli puoli vuotta jotakin muuta kuin sitä valkoista, mutta kun ei, niin ei. En löytänyt mitään mikä olisi sopinut ja mistä olisin myös tykännyt. Mutta näistä siis tykkään todella paljon.

Valkoista on myös kirjahyllyssä, lampussa, lampaantaljoissa yms. joten samaa väriä on muuallakin.

[QUOTE="jojo";26703563]Ruskea maalattu oksa/puu seinälle ja hohtomaalilla kirsikankukkia? Mustia ja ruskeita, hopeaa myös. Värimaailma säilyisi, mutta kiiltävä pinta voisi olla "se juttu." Myös hiven vaaleanpunaista voisi käydä.[/QUOTE]

Kuulostaa periaatteessa oikein kivalta, mutta mulla on ikäänkuin jo puuvillitys ohi :)

Meillä oli puutaulu, jonka viskoin jokunen tovi sitten pois ja lastenhuoneen seinällä on maalattu puu.

Mä kyllä pitkään pyörittelin kädessä kangasta jossa oli juurikin jotain kirsikankukkia mustalla pohjalla mutta ne oli pinkkiä ja liian tiheään...tykkäsin jotenkin ideasta, mutta ei se kuitenkaan sitten ollut SE.

Ja hiven vaaleanpunertava tuossa ideallas olisi ollut oikein kiva...olisi kyllä sopinut. Mutta kun se puu on nyt se mikä tökkii.

Keksi mulle joku toinen kuvio (mitä ei jo jokaisessa kodissa ole) mihkä mä sitä vaaleanounaista tungen, niin voisin sen jopa tehdä. Mutta en tee seinälle suoraan, vaan teen tauluun :)

x483 on värikoodi, muttei hajuakaan mikä se on.

Ehdottivat joytain G46(ja jokunumero)-väriä kun se on nyt NIIN in, muttei se ollut sitä mitä mä halusin. Olkoot vaan kuinka in tahansa :)

Ok. Me vedettiin just olkkarin seiniin Mulperia (H484), yhteen seinään tein väripesun Vulkaniitilla (S486). Uuteen kotiin meille tuli keittiön paneeliseiniin sävy Shantung (V481). Toi Shantung on mielenkiintoinen sävy; tietyssä valossa sellainen vähän harmaanruskea, oikeastaan sellainen myyränruskea, tietyssä valossa sävy vivahtaa edelleen vanhaan roosaan. Ei meilläkään mistään in-väreistä ole hajuja, otettiin niitä värejä, jotka eniten tuntuivat omilta ja miellyttivät silmää. :D

Aaaah, okei. Mä taas tykkään että jos on joku väri X jota on vain paljon/vähän taulussa ja sama sävy ei toistu kyseisessä huoneessa missään muualla, se jää vähän irtonaiseksi. Eli tehostevärillä käsitän että sitä on muutamassa kohtaa hitusen tai yhdessä kohtaa paljon ja muualla vähemmän mutta niin että sitoo kokonaisuudeksi kuitenkin.

Niin. Voi olla että parempi noin.

Mä en tosiaan tiedä että mikä on hyvä ja mikä ei. Multa puuttu SE silmä kokonaan :(

Mutta lähtökohtana nyt se, että sitä on VAIN taulussa. Jos näyttää sitten siltä että sitä voisi vähän laittaa muuallekin, niin sitten ehdottomasti otetaan se väri myös sohvatyynyihin ja kenties johonkin koriste-esineeseenkin :)

[QUOTE="jojo";26703570]Mä kohta änkeän väkisin chefille, sisustaminen on kivaa, mutta just nyt ei oo varaa fiksailla tätä omaa pesäkoloa. :)[/QUOTE]

Joo, isolla rahalla se sisustaminen olisikin kivaa. Mutta multa puuttuu se iso raha :D

Maalipurkki nyt ei onneksi montaa euroa maksa...alle 40 eurolla sain tuon pintamaalin kahteen olohuoneen seinään ja samaa sävyä vielä pienen huonekalumaalipurkin, jolla maalaan arkun.

Jotta kyllä sitä jotakin pystyy myös pikkurahalla tekemään :)

[QUOTE="utelias";26703647]Ok. Me vedettiin just olkkarin seiniin Mulperia (H484), yhteen seinään tein väripesun Vulkaniitilla (S486). Uuteen kotiin meille tuli keittiön paneeliseiniin sävy Shantung (V481). Toi Shantung on mielenkiintoinen sävy; tietyssä valossa sellainen vähän harmaanruskea, oikeastaan sellainen myyränruskea, tietyssä valossa sävy vivahtaa edelleen vanhaan roosaan. Ei meilläkään mistään in-väreistä ole hajuja, otettiin niitä värejä, jotka eniten tuntuivat omilta ja miellyttivät silmää. :D[/QUOTE]

Mulla oli mukana jalkalista, joka puolestaan oli lähes samaa sävyä kuin olohuoneen lipasto. Ideana oli saada lipastoa vastaava sävy seiniin. Ihan samaa sävyä ei näemmä saatu, mutta riittävän lähelle. Olisi tuo saanut vielä himpunverran enempi rusehtava olla, mutta päivänvalossa tuo on oikein kiva ja se kai se tärkein on :)

Keksi mulle joku toinen kuvio (mitä ei jo jokaisessa kodissa ole) mihkä mä sitä vaaleanounaista tungen, niin voisin sen jopa tehdä. Mutta en tee seinälle suoraan, vaan teen tauluun :)

Flamingoja? Hyvin tyyliteltyjä sellaisia.

Mulla on kodinhoitohuoneen seinässä maalattuna pitkiä, vihreitä lehtiä ja niiden seassa ruskeita osmankäämejä. Pidätkö vihreästä? Niitäkin on tosi montaa eri sorttia, vaikka jostain kumman syystä vain lime on "in"

Ei misään nimessä vaihdu. Mä vasta tein ne muutama päivä sitten ja oikein tyytyväinen olen :D

Miten tuo sun mielestäsi riitelee? Onko tässä siis nyt jotakin mitä mä en tajua? Mä vaan aattelin, että valkoinen pitkä verho sopii musta-harmaaseen sohvaan automaattisesti.

Etsin kyllä yli puoli vuotta jotakin muuta kuin sitä valkoista, mutta kun ei, niin ei. En löytänyt mitään mikä olisi sopinut ja mistä olisin myös tykännyt. Mutta näistä siis tykkään todella paljon.

Valkoista on myös kirjahyllyssä, lampussa, lampaantaljoissa yms. joten samaa väriä on muuallakin.

hei, makuasioita. ja mä EN ole mikään sisustusammattilainen!:)

mun silmään vain tuo kirkas ja "liukkaannäköinen" sohva ja noi raskaat matta valkoiset verhot on materiaaleina toisiinsa ei sopivat. jotenkin tuo valkoinen on niin valkoinen. emmä osaa selittää :D
voi olla, että toi sohva itsessään on niin erikoinen jo, että sen kanssa moni asia "riitelee" mun silmissä :)

hei, makuasioita. ja mä EN ole mikään sisustusammattilainen!:)

mun silmään vain tuo kirkas ja "liukkaannäköinen" sohva ja noi raskaat matta valkoiset verhot on materiaaleina toisiinsa ei sopivat. jotenkin tuo valkoinen on niin valkoinen. emmä osaa selittää :D
voi olla, että toi sohva itsessään on niin erikoinen jo, että sen kanssa moni asia "riitelee" mun silmissä :)

Aaa...ok. Nyt kun sanoit, niin huomaan itsekin, miten sohva näyttää kuvassa liukkaalta ja kiiltävältä. Mutta se ei sitä oikeasti ole, ainakaan samassa määrin :)

Sohvakangas on oikeasti sellainen hyvin röpöllinen, eikä siis sileä lainkaan. Tuo musta pohja on osin matta, mutta siinä on osin vähän kiiltoakin. Kukissa enemmän sitten sitä kiiltoa.

Jos vertaat tuohon sohvatyynyyn, niin siitä ehkä huomaat ettei se sohva sittenkän niin kiillä, koska tyyny kiiltää ihan oikeasti. Siis myös irl.

Tuota samaa valkoista on tosiaan myös muualla, eli sen on nyt pare sopia sohvaan :D :D :D

Mutta se on totta että sohva on niin erikoinen, että sen kanssa moni asia riitelee. Ihan siis syystä mä olen ollut sen puoli vuotta vailla sopivanväristä seinää ja verhoja. Koitin etsiä alkuun kuviollisia verhoja (tuo tyynykangas on alunperin verhokankaaksi ostamani, muttei sopinut) mutta lopulta luovutin. Ei löydy. Tai ainakaan mä en löytänyt :)

aa. toi on Venakon vanha sohva !
mistä se on sulle ollu noin vihanen, että on ton sohvan tuonut teille ? :D
ei vaa :D

Itte kävin hakemassa, eli itteeni saan kyllä nyt syyttää :)

Kyllä mä kieltämättä olen muutamalle myyjälle kangaskaupassa ja maalikaupassa sanonut, että älkää KOSKAAN ostako kuviollista sohvaa!

Mutta kun taas kotona länttään perseeni tähän ihanalle sohvalle, niin mä annan sille sen anteeksi, että se on vähän hankalan värinen sisustuksellisesti. Tai ei varmaan ole niiden mielestä jotka osaa sisustaa, mutta mulle tää sohva on tuottanut harmaista hiuksia.

Joskin se mun tukkani sitten mätsää oikeen vaan kivasti mun sohvaani :D

• Tykkää
Reactions: emmiina
[QUOTE="hmm";26703941]Mulle tulee mieleen, että vanha roosa vois olla kiva.[/QUOTE]

Tätä mä olen tässä nyt mielessä pyöritellyt...ja yvin pyörii :)

Joskin mä jo kauhulla sitä pohdin, että jos haluan sitä väriä taulun lisäksi muuallekin, niin mistä mä löydän roosanvärisiä koriste-esineitä? :D :D

Pitänee varmaan tuunata jokunen puukehys sitten itte sillä värillä, jottei mee liian hankalaksi :)

http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/varit/varikartat_sisamaalaukseen/tunne_vari_-varikartta/keltaiset_ja_oranssit/s309.5063.xhtml
tai
http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/varit/varikartat_sisamaalaukseen/tunne_vari_-varikartta/kaikki/s327.5060.xhtml
tai
http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/varit/varikartat_sisamaalaukseen/tunne_vari_-varikartta/kaikki/m384.5060.xhtml
tai
http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/varit/varikartat_sisamaalaukseen/tunne_vari_-varikartta/kaikki/s338.5060.xhtml

[QUOTE="Ewa";26704044]http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/varit/varikartat_sisamaalaukseen/tunne_vari_-varikartta/keltaiset_ja_oranssit/s309.5063.xhtml
tai
S327 (Daalia) - Tikkurila Oyj | Kotimaalarit | Värit | Värikartat sisämaalaukseen | Tunne Väri -värikartta | Kaikki
tai
M384 (Basilika) - Tikkurila Oyj | Kotimaalarit | Värit | Värikartat sisämaalaukseen | Tunne Väri -värikartta | Kaikki
tai
S338 (Syklaami) - Tikkurila Oyj | Kotimaalarit | Värit | Värikartat sisämaalaukseen | Tunne Väri -värikartta | Kaikki[/QUOTE]

Kiitos. Olivat jotenkin turhan värikkäitä, mutta mä löysin tuota kautta "värilistan" jota voin tutkailla...jospa sieltä löytyis kiva roosa :)

Mä en kyllä lähtisi tuohon enää lisäämään mitään tehostevärejä!

Tuo koko sohvahan on pelkkää tehostetta.
Mun mielestä tuo sohva tarvitsisi jumalattomasti tilaa ja ilmaa ympärilleen näyttääkseen hyvältä ja saman tyylisiä esineitä, mutta en usko että ne tuohon olohuoneeseen mahtuu?

[QUOTE="vieras";26704132]Mä en kyllä lähtisi tuohon enää lisäämään mitään tehostevärejä!

Tuo koko sohvahan on pelkkää tehostetta.
Mun mielestä tuo sohva tarvitsisi jumalattomasti tilaa ja ilmaa ympärilleen näyttääkseen hyvältä ja saman tyylisiä esineitä, mutta en usko että ne tuohon olohuoneeseen mahtuu?[/QUOTE]

Mä koen musta-harmaa-valkoisen sisustuksen vähän pliisuna. Ja haluan sinne siis siksi jonkun värin. Ja nyt näyttää siltä, että se saattaa olla se roosa. Kunhan sopiva sävy löytyy :)

En ymmärrä käsitettä "samantyylinen", kuin sohva. Minkälainen on samantyylinen?

Mitään sisustuslehtikotia en ole kodistani tekemässä, vaan itseni näköisen. Ja sellainen se nyt hyvin pitkälti on. Toki joitakin myönnytyksiä on pakko tehdä (koska mulla ei ole miljoonaa jolla saisin prikulleen semmoisen talon ja sisustuksen kun haluaisin) mutta en mä kyllä meinaa sisustaa millään tietyllä tyylillä, vaan omalla tyylilläni :)

Enkä tiedä mitä tarkoitat silläkään, että tarttee ilmaa ja tilaa ympärilleen? Siis eteen, taakse sivuille, vai mitähä?

Mun mielestäni huone on nyt melko ilmava. Toinen sohva on sijoitettu huoneen toiseen päähän (kuva ennen remppaa alla)...

Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa: The Koti

ja toinen sohva on huoneen toisessa päässä. Tässä välissä on 4-5 metriä avointa, avaraa tilaa joten en koe huonetta ahtaan oloiseksi.

Tottahan se on, että mitä isompi huone, sitä paremmalta sohva näyttää. Mutta tämä pätee kyllä lähes kaikkiin sohviin, ei nyt vain tähän omaani.

Minä maalaisin taulun sijaan jonkun kivannäköisen siluetin sinne seinälle, se sopis tuohon harmaaseen. Vaikka omasta perheestä kuva, se photoshopilla siluetiksi ja sitten heijastais seinälle.