Mikä vakuutus lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuoreäitielli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuoreäitielli

Vieras
Mitä vakuutuksia olette ottaneet vauvalle? Vakuutus vauvalle sairastumisen varalle kiinnostaa, mitä teillä muilla on, mistä ja millaisia? Mitä pitäisi ottaa huomioon vakuutusta ottaessa, onkohan isoja eroja kattavuudella ja hinnoilla? Mitähän puuttweitä missäkin? Tietysti netistä ja vakuutusyhtiöistä löytyy tietoa, mutta muiden käytännön kokemuksista olisi varmasti hyötyä, ettei tehdä kaikki samoja virheitä :)

Kiitos avuliaille etukäteen!

Lyhyesti ja ytimekkäästi: Meillä molemmilla lapsivakuutukset tapiolasta, otettu ennen syntymää. Tässä hyvää se että korvaukset saa haettu netin kautta ja päätöskin tulee saman tien. Toki muutakin hyvää on, mutta en tiedä onko tuota palvelua muilla. Meillä muutkin Tapiolassa niin emme edes muite katselleet.

Ei mitään vakuutusta kummallekkaan lapselle. Pirun kalliita ja meillä terveskeskus toimii ja lapset voi viedä sinne ilmaiseksi. Lisäksi lapset ei oo paljoo sairastelleet. Toisella tosin maito-ja muna-allergia,mutta niitä nyt vakuutukset ei muutenkaan korvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja asjkli:
Kaikki on sujunut hyvin ja kuitteja voi kerätä jopa vuoden ja menee vain yksi omavaststuu.

Sama pohjolassa, vuoden kerättiin kuitteja ja kerralla kiikutettiin. Pohjolan ennen syntymää otettuun ollaan oltu tyytyväisiä, muutkin vakuutukset siellä.

Molemmilla lapsilla Tapiolan lapsivakuutus. Kuopukselle otettiin ennen syntymää.

Meillä ei terveyskeskus pelitä ollenkaan, joten käytetään yksityistä ainoastaan. Esikoinen on sairastellut paljon, joten ei ole tullut maksettua vakuutuksesta "turhaan".

kiitos! Meillä lapsi on jo yli kuukauden ja vasta mietitään vakuutusta, että mikä, millainen ja mistä - jos jokin. Terveitä ollaan, mutta varmuuden vuoksi tietenkin. Terveyskeskuksestakaan ei terveillä ole kokemusta, joten puhtaalta pöydältä on lähdettävä, siksi muiden kokemukset ovat edelleen tervetulleita. Onnea ja terveyttä muillekin, vakuutuksista riippumatta :)

Meillä myös tapiolan vakuutus. Otettiin ennen syntymää, sillä silloin saa heti syntymän jälkeen mahdolliset sairaudet yms. tapiolan korvauksista. Jos ottaa syntymän jälkeen, sitä ei voi ottaa heti, jolloin voi joutua maksamaan paljonkin itse. Omavastuu oli vain jotakin 80 muistaakseni, ja tämä koskee siis yhtä HAKUKERTAA, eli koko vuoden sairastumiset voi hakea yhtäaikaa ja maksaa itse vain tuon. Toki vakuutus maksaa jonkin verran , mutta koko ajan kun vauva kasvaa, on vakuutusmaksu pienempi. Meidän naapurillamme kävi niin, että otti vakuutuksen, ja se oli taivaan lahja, kun heidän poikansa sairasti koko ajan korvatulehduksia ja korvat jouduttiin putkittamaan. Olisi maksanut ihan mielettömästi, mutta vakuutus korvasi. Lisäksi on todella hyviä yksityisiä hoitopaikkoja lapsille. Jos tulee kiiretapaus, voi siellä päästä nopeammin ja mahdollisesti parempaan hoitoon kun esim. terkkarissa, josta ainakin itselläni on huonoja kokemuksia. Minä en riskiä halunnut ottaa olla ottamatta vakuutusta, ja vaikkea vielä ole ollut mitään tauteja, olen silti tyytyväinen!