mikä vaivaa 1,3v tyttöä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsyttää

Vieras
nukkui niin nätisti aina mutta nyt on alkaneet ihmeelliset yölliset raivarit. Huutaa suoraa huutoa 20min - 2tuntia, sätkii ja potkii kiukkuisena niin ettei sylissä pysy. Ihan kuin jokin koliikki, kellon tarkasti alkaa puolen yön maissa. On kokeiltu supot ja kaikki, ei auta. Muuten on normaali, muutamia allergioita joiden kanssa pärjätään. En usko että olisi tulehduksiakaan, useamman viikon ollut jo tätä. Toisinaan kyllä vieläkin nukkuu hyviäkin öitä. Hampaita ei tuntuisi olevan uusia tulossa.... Jos jollakin olisi jotain rauhoituskeinoja?

Välistä tuntuu että on minulle vain vihainen, isänsä kun kelpaa sylissäpitäjäksikin, harmi että tekee paljon yötöitä joten yksin olen hoitamassa... Ja tyttö on kiukkukohtauksen aikaan selkeästi hereillä, ei siis unissaankaan kiukkua.

Onko tapahtunut jotakin mikä voisi tytön mielestä olla erityisen ikävää tai pelottavaa?
Voi olla kyllä joku normaalikin vaihe, toivottavasti menevät pian ohi! :)
Eipä tuossa auta kuin pitää lasta sylissä, silitellä, puhua rauhallisesti ja kerto miten rakas hän on. Kokeile tarjota maitoa tai vettä tilkka, meillä usein rauhoittanut viimeistään siihen jos yöllä jostakin syystö itkettänyt.

ei tiettävästi ole mitään sattunut. Vesi tai maito ei kelpaa, ei tutti ei unirätti, ei syli eikä taputtelu : / tosissaan venkuroi niin ettei pysy sylissä... Olen tyytynyt vain istumaan sängyn vieressä ja jutellut hiljaa samalla kun tyttö reuhaa ja huutaa.

Voi pientä! :( Kyllä mä varmaan soittaisin neuvolaan ja kysyisinjotain neuvoa. On meinaan aika pitkä aika mitä pieni jaksaa huutaa. Ja kyllä joku syy luulisi olevan... Voisiko noin pienellä olla vielä kasvukipuja? :0 Oletko laittanut valoja päälle, ottanut esim. sohvalle hetkeksi rauhoittumaan?

neuvolan vastaus asiaan oli ne hampaat, ikä ja kun oppii uutta niin paljon, menee yöt levottomaksi... yhden kerran auttoi valojen sytytys, toisen kerran taas nappasin kainaloon ja toin meidän sänkyyn, huomasi isin, itku loppui ja ryömi isin päälle nukkumaan.. Ihan tosissaan tuntuu niinkuin oisi mulle suuttunut : /

Meillä nukkuu 1 v 4 kk ikäinen tyttö välissämme. Siitä on helppo rauhoitella, jos joskus alkaa yöllä huutamaan.
Mikset ota väliin? Vauva on pieni vain hetken, saatte tasan varmasti nukkua miehenne kanssa vielä joskus kahdenkin :D. Varsinkin jos miehesi on monesti yöt poissa ja vieressäsi on tilaa! Ota viereen, juttele rauhallisesti ja supsuttele korvaan, suukottele, silitä selkää ja tukkaa. Hyräile hiljaa. Meillä auttaa nuo. Pieni tyttösi kuitenkin vielä on, tosi pieni :heart:.

Voisiko lapsi sitten osoittaa mieltään sulle jostain? Mutta, mutta... On kyllä aika pieni vielä ja öisin vielä niin en usko kyllä ellei jotain oikeasti lapsen mielestä KAMALAA JA PELOTTAVAA OLISI OLLUT.
Voisiko nähdä painajaisia? Onko lapsella lempi lelua joka voisi kiukku tilanteessa auttaa?
Kokeile antaa 2kpl suppoja seuraavaksi ja sitten on myös panadol joka suun kautta annetetaan. Auttaa kipuun nopeammin. Varmaan aika turhauttavaa kun ei tiedä mikä toisella on :(
Onko lapsi pk:ssa? Jos on, kysele miten siellä menee.

pelkään niin kovin että onnistuu putoamaan jos nukkuu meidän kanssa. Toisekseen olen itse levoton nukkuja, tulisiko siitä mitään... Tai takuuvarmasti alkaisi aamuheräilyt klo 6 kun isi tulisi töistä kuorsaamaan. :D

ei kai tässä auta kuin aika. Päivät sylitellään ahkerasti, eli tuskin on sitä läheisyyden kaipuutakaan...

kotona hoidan lasta. Protestoi kyllä päiväaikaankin esim kielloille, luja tahto tytöllä :) mutta tämä yömöykkä on kahta kamalampaa kuin yksikään päivisin tapahtunut kiukku.

Voi olla että reagoi vaan päivän touhuihin voimaakkasti mutta kyllä minä varmuuden vuoksi käyttäisin lääkärissä ja antaisin lääkettä jos vähääkään epäilyttää. Ja viereen ottaisin ehdottomasti :)

[QUOTE="aapee";23729600]pelkään niin kovin että onnistuu putoamaan jos nukkuu meidän kanssa. Toisekseen olen itse levoton nukkuja, tulisiko siitä mitään... Tai takuuvarmasti alkaisi aamuheräilyt klo 6 kun isi tulisi töistä kuorsaamaan. :D

ei kai tässä auta kuin aika. Päivät sylitellään ahkerasti, eli tuskin on sitä läheisyyden kaipuutakaan...[/QUOTE]

Miten se putoamaan onnistuu, jos se teidän VÄLISSÄ nukkuu? :D
Me teimme miehen kanssa sen järjestelyn, että vaikka miten olisi käynyt makuuhuoneen feng-shuin päälle, työnsimme parisängyn toiseen seinään kiinni. Tyttö nukutetaan aina seinän puolelle. Mies menee aina ennen minua nukkumaan, kun käy töissä. Hän aloittaa nukkumisensa tytön vieressä, kun minä tulen sänkyyn, siirtyy mies tytön paikalle ja tyttö meidän väliin, minä siihen laidalle. Kun mies lähtee töihin, on tyttö edelleen seinän vieressä ja näinollen ei pääse putoamaan :).

Voittehan te koittaa tuota. Siirtykää takaisin vanhaan systeemiin, ellei se teillä toimi. Lapsi voi ihan hyvin kaivata nyt läheisyyttänne syystä tai toisesta.

Yhteistyössä