Mikä v*tun AV / Alustava Varaus???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alustava varaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jep, rasite vamma koko AV. Muutamalla kirpparilla varatut tuotteet tulis poistaa myynnistä, joten nää pirun alustavat varaajat voivat ryssiä oikean kaupan teon kokonaan, kun ensimmäisen av:n jälkeen ilmo poistettaan ylläpidon toimesta, eikä tästä alustavasta varaajasta koskaan kuulu mittään.

Mä en ymmärrä miksi ei voi suoraan kirjoittaa viestiin, että ostan jos saan lisä tietoa tähän ja tähän tai ostan 50 eurolla, mitä tuota turhaan alustavasti varaileen.

KUmpi on parempi:
1. ostaja varaa, palauttaakin tuotteen , maksat kaiken takaisin ja saat vielä huijarin maineen, jos joku päättää julistaa tyytymättömyytensä kaikille ?
2. otat huomioon alustavan varauksen ja annat sille takarajan , johon asti otat huomioon alustavan varauksen?

Alustava varaus ei sido ostajaa, eikä kauppiasta. Hyviin kauppatapohin kuuluu kuitenkin reagoida niihin, koska jos saat hyvän myyjän maineen, myös alustavien varaajien myötä, lisää se ihan varmasti kaupankäyntiäsi jatkossa. Tämä on ihan yksinkertaista kaupankäyntiä ja turha töykeys kääntyy aina myyjää vastaan. Huono maine leviää nopeasti.

[QUOTE="vieras.";29351339]KUmpi on parempi:
1. ostaja varaa, palauttaakin tuotteen , maksat kaiken takaisin ja saat vielä huijarin maineen, jos joku päättää julistaa tyytymättömyytensä kaikille ?
2. otat huomioon alustavan varauksen ja annat sille takarajan , johon asti otat huomioon alustavan varauksen?

Alustava varaus ei sido ostajaa, eikä kauppiasta. Hyviin kauppatapohin kuuluu kuitenkin reagoida niihin, koska jos saat hyvän myyjän maineen, myös alustavien varaajien myötä, lisää se ihan varmasti kaupankäyntiäsi jatkossa. Tämä on ihan yksinkertaista kaupankäyntiä ja turha töykeys kääntyy aina myyjää vastaan. Huono maine leviää nopeasti.[/QUOTE]

3. Ostaa tuotteen vasta kun varma että sen haluaa, kysyy lisäkysymykset ennen ostopäätöstä. Ei tarvitse mitään palautuksia suuntaan eikä toiseen silloin. Kaikista yksinkertaisinta.

En minäkään oikein ymmärrä moista.. Jos haluaa niin haluaa ja ostaa kerralla! Itse en koskaan tee mitään typeriä varauksia vaan reilusti ostan sen minkä haluan enkä jää jahkailemaan jotain tyhjän päiväistä.

Alustava varaus ei sido ostajaa, eikä kauppiasta. Hyviin kauppatapohin kuuluu kuitenkin reagoida niihin, koska jos saat hyvän myyjän maineen, myös alustavien varaajien myötä, lisää se ihan varmasti kaupankäyntiäsi jatkossa. Tämä on ihan yksinkertaista kaupankäyntiä ja turha töykeys kääntyy aina myyjää vastaan. Huono maine leviää nopeasti.[/QUOTE]

Millä tavalla tuo alustava varaus estää tuotteen palautumisen tai sen että ostoja musta maalaa sut naamakirjassa huijariksi?

Meidän kirppis palstoilla ainakin pyörii sellaisia ihmisiä, jotka varailevat alustavasti tuotetta kuin tuotetta, sitten kysellään voiko sen tulla noutamaan kolmen viikon päästä kun silloin tulee lapsilisät tai vastaavaa. Muutamalle ollaan joitakin tuotteita sitten hetken aikaa varailtu, mutta eihän niistä ole mitään kuulunut vasta kun ollaan tuote seuraavalle jonottajalle luvattu, käydään haukkumaan ja kerrotaan kuinka ollaan sovittu jo, että siskon kummin kaima lainaa rahat ja seurkun naapuri tullee hakemaan sitä ensi viikolla. Miksi ihmiset varailee jos ei ole edes rahaa ostaa sitä muutaman euron tuotettta....

Monesti nähny ko on laitettu pelkkä av jonki kuvan alle. Sit ko myyjä kysyy että nii haluatko jotai lisätietoja nii vastataan että en mä. :D Miksi sitte laittaa av, jos ei oo varma haluaako ostaa nii on varaamatta sitte ja miettii. Jos joku ehtii ostaa ensin nii sitte se on voi voi. Parhaimmillaan saattaa jonku kohteen alla olla joku 10 av.tä. Ja lopulta kukaa ei osta :D
Säännöissä yleensä lukee, että av on lisätietojen kysymistä varten,kun sen laittaa nii kysymys heti siihen perään.

[QUOTE="vieras.";29351300]Jep, rasite vamma koko AV. Muutamalla kirpparilla varatut tuotteet tulis poistaa myynnistä, joten nää pirun alustavat varaajat voivat ryssiä oikean kaupan teon kokonaan, kun ensimmäisen av:n jälkeen ilmo poistettaan ylläpidon toimesta, eikä tästä alustavasta varaajasta koskaan kuulu mittään.

Mä en ymmärrä miksi ei voi suoraan kirjoittaa viestiin, että ostan jos saan lisä tietoa tähän ja tähän tai ostan 50 eurolla, mitä tuota turhaan alustavasti varaileen.[/QUOTE]

Eli ongelma on vaan se sana av? Onko se noin iso asia käyttää sanaa av? Kun kerta toi sun ehdottama "ostan jos saan lisätietoa" tarkoittaa ihan samaa asiaa. Sillon varataan alustavasti, kun tahdotaan lisätietoja. Sama kai se on sanooko "ostan jos" vai "av"

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;29351183:
Lisään vielä että toi av on ihan takuuvarmasti akkojen keksimä juttu
Vaimo tuolla fb:n kirppareilla myy ja ostelee ja ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun on tullut noita "alustavia varauksia" ja privana viestiä että pitää odottaa kunnes mies tulee kotiin että voi kysyä tältä luvan. Siis haloo! Kysyä luvan johonkin muutaman euron juttuun tai "vaihdetaan kahvipakettiin"-kohteeseen. :O

• Tykkää
Reactions: Data

"ostaja varaa, palauttaakin tuotteen , maksat kaiken takaisin ja saat vielä huijarin maineen, jos joku päättää julistaa tyytymättömyytensä kaikille ?"

Siis mitä tämä kohta tarkoittaa? Eihän yksityisten ihmisten välisessä kaupassa ole mitään palautusoikeuksia? Jos oot ostanut ja maksanut ja myyjä kertonut rehellisesti tuotteesta, niin sitten se on voivoi jos ei tuote miellytä.
Jos on ostaja epävarma niin sitten pyytää päästä katsomaan tuotetta ennen maksua.

Hyvä kauppatapa koskee tasapuolisesti niin ostajaa kuin myyjääkin, erityisesti yksityisten kaupassa.

Tai näin::
1. ostaja ilmoittaa että ottaa tuotteen, vaihdatte tilitiedot yms, mutta sitten ostajasta ei kuulukaan enää mitään ts. on tullut toisiin ajatuksiin eikä aiokaan lunastaa ostostaan --> joudut laittamaan kyselyviestiä ja tuotteen uudelleen myntiin
2. otat huomioon alustavan varauksen ja annat sille takarajan , johon asti otat huomioon alustavan varauksen, jonka jälkeen suurin osa lunastaa ja maksaa tyytyväisenä ostajan tuotteen.

Itse myyn paljon tavaraa fb-kirppiksillä ja itsekin aluksi inhosin tuota av:ta, mutta parempi sekin kuin katteettomat lupaukset siitä että ostaa tuotteen ja sitten katoaakin kuin pieru Saharaan kun tuli tehtyä hätäinen ostopäätös. Av:n tekijällä kuitekin on selvästi aikaa miettiä ostostaan (yleensä fb-kirppisten säännöissä 6-24h) ja sitten ilmoittaa peruuko varauksensa vai ostaako. Säästyt itsekin turhilta tilitietojen yms jakamisilta....

Minulle on ainakin vaan jäänyt tavaksi tuo AV, en kovin pitkään noilla kirppareilla ole ollut ja muita seuraamalla oon tuon oppinut. Joku reilu kymmenen kertaa oon jotain varannut noin ja yhtä kertaa lukuunottamatta myös ostanut sen. Se yksikin kerta oli, kun oli vääränkokoinen se kaappi. Kun myyjille tuntuu olevan vaikeaa laittaa niitä mittoja suoraan siihen imoitukseen. Ilmeisesti halutaan vaan upata sitä omaa ilmoitusta, kun porukat sitten niitä mittoja alkaa siinä kyselemään. Niin ja aina oon samantien laittanut yv:tä myyjälle tai ainakin sitten ilmoittanut varauksen yhteydessä jos en heti ehdi viestiä laittamaan. Noutanutkin olen tuotteen mahdollisimman pian, heti kun vaan myyjälle on sopinut. Tuo av on vaan monesti niin nopea siihen kirjoittaa, jotkut tuotteet kun menee todella nopeasti ja jos siihen varauksen yhteyteen alat kirjoittamaan kaikkia kysymyksiä niin joku sen sinäkin aikana ehtii varata. Yv:llä on sitten helpompi kysellä lisää tietoja ja samalla sopia noudosta. Ymmärrän kyllä, että sekin harmittaa jos on noita huvikseen varailijoita, mutta minä en ainakaan sellainen ole. Jos en jostain ole varma, odotan sitten ja mietin asiaa. Jos tuote ehtii sillä aikaa mennä, niin se menee.

Minä kirjoitan myynti-ilmoitukseni, että tavara menee nopeimmalle, alustavia varauksia en ota :) Av:n yrittäjät raivotkoon mulle ihan rauhassa, en edes viitsi vastata heiltä saamiini raivoviesteihin. Huonosta käytöksestään huomaa, että av:n tekijä olisi varmasti ollut muutenkin huono ostajaehdokas (varmasti olisi tullut ongelmaa maksamisen, postittamisen, noudon ym. kanssa). Tai sitten myyn huuto.netissä, koska se on mukavan suoraviivaista kauppaa. Sen verran ketuttaa av-merkinnän väärinkäyttäjät, yks tyyppi laittaa kaikkeen näkemäänsä av:n, ei oo oikeasti kiinnostunut, haaskaa kaikkien aikaa ja hidastaa tavaran liikkumista.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29351753:
Vaimo tuolla fb:n kirppareilla myy ja ostelee ja ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun on tullut noita "alustavia varauksia" ja privana viestiä että pitää odottaa kunnes mies tulee kotiin että voi kysyä tältä luvan. Siis haloo! Kysyä luvan johonkin muutaman euron juttuun tai "vaihdetaan kahvipakettiin"-kohteeseen. :O

Oikeesti? :O kamalaa. Ilmeisesti tosi moni nainen on täysin miehensä "armoilla" eikä lainkaan itsenäinen aikuinen.

Yhteistyössä