Mikä v*tun AV / Alustava Varaus???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alustava varaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Alustava varaus

Vieras
Facebookin kirppariämmät tuntuu käyttävän termiä Alustava varaus. Minkä takia? Jos haluaa tavaran niin haluaa, ja jos ei halua niin ei halua.

En ole yhtäkään av:ta tai alustavaa varausta huomioinut mitenkään ja tästäkös se raivo tuntuu nousevan. Minut on rankattu surkeaksi myyjäksi voi hemmetin hemmetti.

Alustava varaus pitäis kyllä ottaa huomioon.
Sen voi laittaa, jos vaikka haluaa lisätietoja tavarasta.

Jos et alustavaa varausta ota huomioon, niin tavallaan myyt tavaran ekan halukkaan ohi.

Mä käytän sitä varsinkin lastenvaatteiden kohdalla. Pitää kysyä tytön mielipide ennen lopullista ostopäätöstä..

av kuuluu pelin henkeen. Ja av ilmoitetaan halukkuus ostaaa tuote mutta tarvitsee ensiksi siitä vielälisätietoa. Ja jos ei tuota av ole laitettu niin silloin ei ole "halukas" ostamaan vaan vain kysymään.
Sä voit kyllä laittaa,että ei varauksia ja ensimmäiselle hakijalle kähtee niin eri tarvitse olla se paska myyjä mitä nyt harrastat tuolla toiminnallasi.

Missähän kirppiksellä sä mahdat toimia

Lisäksi monella kirpparisivulla on ihan säännöissä määritelty av eli toimitko sivun sääntöjä vastaan? Mä ainakin laittaisin susta vistiä ylläpidolle, jos mulle noin tehtäisiin! Koska varsinkin kalliimmissa tavaroissa haluan miehenkin mielipiteen ja esim. haalaria ostaessa mittoja myyjältä, koska mallien välillä on isoja eroja.

Alustava varaus pitäis kyllä ottaa huomioon.
Sen voi laittaa, jos vaikka haluaa lisätietoja tavarasta.

Jos et alustavaa varausta ota huomioon, niin tavallaan myyt tavaran ekan halukkaan ohi.

Mä käytän sitä varsinkin lastenvaatteiden kohdalla. Pitää kysyä tytön mielipide ennen lopullista ostopäätöstä..

Kaikki oleelliset tiedot on esitetty tuotteen tiedoissa ja kuvissa. Usein tulee niitä:
- "AV"
- "AV jos ei mene x:lle"
- "Ottaisin tän, jos ei muille mene"

Noista myyn ehdottomasti tuolle kolmannelle, joka selvästi haluaa tuotteen ja 95% kaupoista onnistuu. Nuo alustavat varaukset menee usein niin että "en mä haluakaan, sori".

Ei lottoakaan voi tehdä niin, että teen vain "alustavan rivin" ja jos ei numerot osukaan kohdilleen, niin en sitten ostakaan sitä riviä.

• Tykkää
Reactions: Nyynä
Se on kysynnän ja tarjonnan laki: nopeat syö hitaat. Jos joku apina ei osaa muuta kuin kirjoitella niitä alustavia varauksiaan kymmeniin ilmoituksiin, niin jää sitten ostamatta. Kyllä aina halukkaita ostajia löytyy, jotka ovat valmiita ottamaan tuotteen heti (jopa ilman lisäselvityksiä).

• Tykkää
Kaikki oleelliset tiedot on esitetty tuotteen tiedoissa ja kuvissa. Usein tulee niitä:
- "AV"

Noista myyn ehdottomasti tuolle kolmannelle, joka selvästi haluaa tuotteen ja 95% kaupoista onnistuu. Nuo alustavat varaukset menee usein niin että "en mä haluakaan, sori".

Ei lottoakaan voi tehdä niin, että teen vain "alustavan rivin" ja jos ei numerot osukaan kohdilleen, niin en sitten ostakaan sitä riviä.

Myös eka AV saattaa haluta tuotteen tosissaan, mutta haluaa kysyä esim. noutoa! Tai neuvotella hinnasta.
Toka Av ostaisi tuotteen, jos eka AV ei otakaan.

Hyppäät siis kahden ostajan yli myydessäsi tuolle kolmannelle..

Facebookin kirppariämmät tuntuu käyttävän termiä Alustava varaus. Minkä takia? Jos haluaa tavaran niin haluaa, ja jos ei halua niin ei halua.

En ole yhtäkään av:ta tai alustavaa varausta huomioinut mitenkään ja tästäkös se raivo tuntuu nousevan. Minut on rankattu surkeaksi myyjäksi voi hemmetin hemmetti.

En tiedä missä fb-kirppareilla notkut, mutta minun käyttämälläni kirpparilla on SÄÄNNÖT, joissa mainitaan myös tuo alustava varaus. Tietysti jos on niin nyrpee ihminen, ettei välitä säännöistä, niin kestää toki surkean myyjän tittelinkin , eiks niin?

• Tykkää
Alustava varaus ei ole reilua myyjää kohtaan. Sehän tarkoittaa, että joku voi alustavasti tuotteen varata ja odotuttaa myyjää päiväkausia ja sillä aikaa joku oikeasti tuotteen haluaa. Naurettavaa tuollainen. Joko varataan tuote oikeasti ja ostetaan tai sitten ei varata ja osteta.

• Tykkää
Tuo av:hän ont osiaan mainittu ryhmän säännöissä eli jos toimit ryhmän sääntöjen vastaisesti, sinut voidaan heittää ulos ryhmästä.

Mä käytän hyvin harvoin av:tä, mutta juuri pari päivää sitten käytin. Arvelin nimittäin, että myynnissä olevat verhot olisivat sopivat työhuoneeseeni, mutta en juuri sillä hetkellä päässyt mittaamaan. Laitoin av:n, mittasin illalla ja ostin ne verhot. Ihan normaalia kaupankäyntiä niissä kirppistyhmissä, joissa mä FB:ssä olen.

• Tykkää
[QUOTE="vieras.";29350913]Alustava varaus ei ole reilua myyjää kohtaan. Sehän tarkoittaa, että joku voi alustavasti tuotteen varata ja odotuttaa myyjää päiväkausia ja sillä aikaa joku oikeasti tuotteen haluaa. Naurettavaa tuollainen. Joko varataan tuote oikeasti ja ostetaan tai sitten ei varata ja osteta.[/QUOTE]

Säännöissä on raja, kuinka kauan myyjän tulee av:n jälkeen odottaa yhteydenottoa ostajalta. Jos ostajasta ei kuulu, tuote menee seuraavalle.

Ja ylläpidolle voi ilmoittaa jos joku aina vain varailee, mutta ei koskaan ota yhteyttä tai osta mitään.

• Tykkää
[QUOTE="vieras.";29350913]Alustava varaus ei ole reilua myyjää kohtaan. Sehän tarkoittaa, että joku voi alustavasti tuotteen varata ja odotuttaa myyjää päiväkausia ja sillä aikaa joku oikeasti tuotteen haluaa. Naurettavaa tuollainen. Joko varataan tuote oikeasti ja ostetaan tai sitten ei varata ja osteta.[/QUOTE]

Näin on! En ala odottelemaan päiväkausia sitä, että joku ilmoittaakin, että "perun varaukseni enkä ostakaan".

En voi käsittää, et miksi joku näin surkee käytäntö on otettu ihan yleisesti käyttöön?? Onneks kuitenkin ihan iso osa on niitä todellisia ja asiallisia ostajia.

• Tykkää
Miksi alustava varaus, eikä varaus? Kai varauksenkin voi perua tarvittaessa?

Mun mielestä se on vähän kuin merkki myyjälle ja muille mahdollislle ostajille, että haluaa lisätietoja (esim myyjä oottelee yksityisviestiä tai lähettää sitä itse) ja slloin usein tulee ihmisiä "jonoon", koska alustavan varauksen tehnyt voi esim vapauttaa tuotteen erilaisin saatesanoin "oli liian iso" tms. Jou toinen voi trttua tähän ja varata koska "no mä henkin just isompaa" jne. Se on mun mielestä informaation vaihtoa....

- "AV"

Vertaat rahapelaamista kaupankäyntiin :D Kertoo kyllä susta kaiken, ihme ettet ole hyvyyksissäsi lahjoittanut rompettas, mitä sä köyhien hiluilla teet!

Näin on! En ala odottelemaan päiväkausia sitä, että joku ilmoittaakin, että "perun varaukseni enkä ostakaan".

En voi käsittää, et miksi joku näin surkee käytäntö on otettu ihan yleisesti käyttöön?? Onneks kuitenkin ihan iso osa on niitä todellisia ja asiallisia ostajia.

Samaa mieltä. Tuote joko ostetaan tai ei, ihan kuten missä tahansa muuallakin, kaupassa, normi-kirppiksellä. Tietysti jos myyjälle on ok, niin siitä vaan, mutta itse en sellaisia edes huomioisi.

No mulla kans henkilökohtaisesti suunnattomasti suoraan sanottuna vituttaa koko saatanan "alustava varaus". Mikä helvetin ALUSTAVA?? Häh? Jos haluaa varata ja kysellä lisätietoja niin sitten vaan suoraan että varaan (ja perään kysymykset tai että ottaa privasti yhteyttä), se alustava varaus on ihan täsmälleen sama kun varaus, minun mielestä. Ja jos ei oo niin meneekö se sitten joidenkin mielestä näin: ensin alustava varaus, sitten varaus ja lopuksi vasta ostan? Sori, mutta ei meillä liike-elämässä tunneta termiä alustava varaus...

Tuota av:tä ei muuten ole kaikilla kirpoilla käytössä, joissain se on joko varaan tai ostan ja that's it. Ja se on se järkevin tapa käydä kauppaa ihan jokaisen kannalta. Ja onneksi suurin osa kirppiksistä on pistäny sääntöihin myös sen, kuinka kauan sitä varaustaan siellä se ihmettelevä ostaja voi roikuttaa ennenkun se menee seuraavalle.

Ja ainahan noi "alustavat varailijat" (jos huomaa jonkun tietyn henkilön aina tekevän niin) voi estää niin eivät näe mitä myyt. Minä teen tämän heti kun huomaan jonkun tuota tekevän jatkuvasti omiin kohteisiini.

Lisään vielä että toi av on ihan takuuvarmasti akkojen keksimä juttu, miesten ylläpitämillä kirppiksillä en oo tommosiin alustaviin varauksiin törmänny. Me akat ei vaan osata päättää että otetaanko vaiko eikö... Ja kun tätä tehdään ihan euron kamoihinkin...

Viimeksi muokattu:
Mua myös ärsyttää tuo ALUSTAVA varaus. Ihan jees vaikka hetken miettiä ja mittailla, mutta jos meinaa ALUSTAVASTI varata ja miettiä kovinkin pitkään kaupankäyntiä jumittaen.. Ehei, ärsyttävää. Tai sitten pitäisi myyjälläkin olla oikeus päättää lopettaa tuo ALUSTAVASTI jollekin varaaminen, jos kerran muitakin kiinnostuneita on.

On kyllä surkea keksintö tuo AV, toivottavasti ei laajene koskemaan lähes kaikkia paikkoja.

Tietenkin saa kysellä lisätietoja ja mittailla, mutta ihan hölmöä että myyjän muka pitäisi odotella ja mahdollisesti menettää joku aito ostaja.

Vaihda ap paikkaa.

Yhteistyössä