Mikä toi "ootas vaan kun..." buumi on? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiiru

Aktiivinen jäsen
25.01.2010
14 798
5
38
Aina kun sanon jotain positiivista vauvasta niin kuulen yhden:
Ootas vaan ku hampaita tulee
Ootas vaan ku on uhmaiässä
Ootas vaan kun on murrosiässä
Ootas vaan kun on teini-iässä
Ootas vaan kun niitä on kaks, kolme, neljä

Jne...

Ei siinä mitään, ei kukaan varmasti pahalla mutta 100 jälkeen alkaa jo mietityttää saako siis vastata kun kysytään onko rankkaa, että vauva ei ole ollut kovin itkunen tai että meillä menee yöt ihan hyvin? Vai pitääkö aina "oottaa vaan" kun asiat pahenee ja positiivisuus häviää?

Kun jos kaikki on mennyt hyvin tähän mennessä ja pahimmilta yöheräilyiltä ollaan säästytty niin eikö siitä saa iloita? :o

Vai onko noi tota "tyhjää puhetta" tai vastauksia joita tulee automaattisesti?! :D

minusta toi on ennemminki sellanen pinttynyt tapa, joka lähinnä tarkoittaa sitä että nauti tästä hetkestä. Sillä on aika todennäköistä että se "helppous" tulee jossakin vaiheessa katkeamaan, kun lapsilla tuppaa oleen väliin aika kivuliaitakin kehitysvaiheita.

Ite oon aatellu ihan samaa! :) Meillä tosiaan vauva on myös ollut suht helppo ja kaikki on tähän mennessä sujunut ilman suuria ongelmia, mutta tosiaan aina kun joku kysyy miten esim. yöt menee ja vastaa että ihan hyvin, niin vastaus on että ootappa vaan, kyllä se vielä...
Outoa porukkaa sanon minä =)

joo oon huomannut saman ja oon ollu tosi ihmeissäni kun tuntuu et elämä on helpottunut ku lapsi on oppinu kävelemään ku ei tartte nostella ym vaikka viimeset kolme kk kaikki on sanoneet et ootas vaan ku se kohta rupee kävelee. no mä odotin ja mitään dramaattista käännettä ei nyt sit tapahtunukkaan :( :o

Ainiin ja sitten jos en ole ehtinyt vielä sanoa että mennyt ihan hyvin niin sanotaan että muista, että se helpottaa sitten muutaman kuukauden päästä. Heti kun kerron että mennyt hyvin niin asia kääntyykin ootas vaahan :D

????

Samaa ihmettelen myös.
Lapsi nyt 9,5kk, hampaita tullut 6,ei ongelmia.
Alkanut pelleillä syömisen kanssa,ei ongelmia.
Pelleilee vaipanvaihdon ja vaatteidenvaihdon kanssa, ei ongelmia.
Roikkuu lahkeessa, ei ongelmia.
yms yms.
Siis oikeesti, miten äidit keksii lapsistaan niin paljon negatiivista??? Tuntuu pahalle...

Yhteistyössä