mikä tohon meiän kolme vuotiaaseen on iskenyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen

Vieras
se on aina ollu tosi reipas ja syöny ite niin nyt se on jonkun aikaa käskeny mun syöttää sitä..en mielellään syöttäs mut muutaman kerran ollu pakko ku ei oo muuten alkanu syömään...mistä johtuu?syötän kyllä joskus nuorimmaista ni haluaakohan sen takia et syöttäsin senki.

Sitä vauvattaa :) meidänkin 3 v:lle tuli kesällä sellainen vaihe. Mut aika hyvin se on nyt mennyt jo ohi. Meillä varmaan laukas se että sai tietää että on tulossa uusi vauva perheeseen, eli ajateltiin että päätti ottaa ilon irti niin kauan kun on vielä se pienin.
Oli kyllä aika harmillista, kun ennen puki vaatteitakin jo itse, ja yhtäkkiä ei enää sekään onnistunut, ja rupes hinkumaan syliin kauppareissuilla mitä ennen ei ole tehnyt ja syömistä ei enää osannut. Onneksi ei tullut vessailuongelmia, vaan se sujui joka tapauksessa hyvin :) Vaati vähän pitkää pinnaa. Toisaalta on hän vielä niin pieni kuitenkin, että annettiin lupa ollakin pieni, yritettiin tietty vähän patistaa ja saada tekemään enemmän itse. Nyt on jo reipastunut tuosta paljon ja on taas "iso poika".

Joo vauvatusta ihan selvästi! On olevinaan iso, mutta välillä huomaakin olevansa pieni ja haluaa hoitoa. Syöttäminen on helpompaa kun esim pissahousujen vaihto, joten ole vaan tyytyväinen :) Hoivaa sitä nyt kun se pyytää, ei se kohta enää pyydä, vaihe menee kohta ohi.

Yhteistyössä