Mikä tila-auto meille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijapii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijapii

Vieras
Mikä olisi hyvä tila-auto?
Meillä on nyt Chevrolet transport, mutta se on jo aika vanha, olisi aika vaihtaa uuteen. Samanlaisia uudempia ei ole enää valmistettu pitkään aikaan.

Pitäisi olla penkit 7:llä niin ettei kukaan joudu istumaan ns. peräkontissa vaan jokaiselle on kunnon istuin. Mieluummin diesel ja ehdottomasti automaatti, kaikki herkut on plussaa. :D

Minä olen vähän katsellut Mersun Vianoa sillä silmällä.. Tästä kokemusta kellään?

Mun mielestä tossa Touranissa ei ole kovin kummoiset tilat peräpenkkiläisille. Eikä tavaroille.

Mersun Viano näyttää ihan joltain lestadiolaisautolta, ei kiitos. Wolsvagenissa on tosiaan todella vähän säilytystilaa kontissa. Autoon kuitenkin mahtuu istumaan 7, niin yhtä monelle pitäisi saada matkatavarat mukaan, kun lähtee reissuun.

Minulle juuri siitä pakattiautomaisuudesta/ pikkubussista tulee lestaadiolaiset mieleen, enkä halua sellaista. Pitää olla selkeästi tila-auto/ maasturi.

Pinnallista? Ehkä.

Meillä alkaa kanssa olla ongelma. Kun XC-ysikymppisen taiemmilla penkeillä jalkatilaa on niukasti ja nuorin taas voi helposti autossa pahoin ja on siis pakko sijoittaa keskimmälle penkiriville keskelle ja pokien kintut senkon pitenevät...

Minulle juuri siitä pakattiautomaisuudesta/ pikkubussista tulee lestaadiolaiset mieleen, enkä halua sellaista. Pitää olla selkeästi tila-auto/ maasturi.

Pinnallista? Ehkä.

Niin sitä voi olla pinnallinen tai sitten käytönnöllinen. Tosiasia on, että noissa pikkubusseissa jokaisella matkustajalla on hyvin tilaa matkustaa ja tavaratila ei lopu kesken. Etenkin jos penkkien sijoittelua voi vielä muuttaa. Lisäksi 7 henkisellä perheellä mahtuu vielä muutama lisäkyytiläinenkin reissuun mukaan.

Mä en ole keksinyt yhtään maasturia ainakaan, missä se takapenkin jalkatila sopisi aikuiselle tai tavarat mahtuisi kyytiin.. Itse en halua laittaa pieniä lapsia sinne takapenkille, eikä sellaisiin alastaittuviin penkkeihin vissiin saa istuimia edes laittaa?

Meillä on nyt Land Cruiser ja vaikka se on tiloiltaan iso auto, ei mun mielestä siinäkään kovin paljoa tilaa ole seitsemän paikkaisena.

Yhteistyössä