Mikä teitä akkoja vaivaa? Pettäminen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mies.."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Mies..";30356249]Hmm, Eikös luonnollinen valinta tuollaisessa tilanteessa olisi sanoa että hei kulta nyt puhutaan ja kertoa että tää on perseestä? EIkä suinkaan käyttäytyä niin että olen ONNELLISIN ihminen mailmassa ja nussitaan nyt kuin aropuput.[/QUOTE]

Sitähän naiset tekevätkin, kuten täältäkin saa jatkuvasti lukea, mutta kuuroille korville on sanomiset menneet. Hetkeksi on saattanut tilanne parantua ja sitten palannut taas vanhoihin uomiinsa tai sitten herra on ollut sitä mieltä, että ei viitsi akan natkutuksia kuunnella.

Alkuperäinen kirjoittaja miehet myös;30356442:
Sitähän naiset tekevätkin, kuten täältäkin saa jatkuvasti lukea, mutta kuuroille korville on sanomiset menneet. Hetkeksi on saattanut tilanne parantua ja sitten palannut taas vanhoihin uomiinsa tai sitten herra on ollut sitä mieltä, että ei viitsi akan natkutuksia kuunnella.

Mitenhän tämä liittyy aloitukseen? Aloituksessa on kuvailtu nimenomaan tilanne jossa suhde on ollut normi tilassa ja yllättäen nainen on muuttunut todella ihanaksi puolisoksi ja jonkun ajan päästä on selvinnyt että naisella on suhde..
Sitä tässä lähinnä yritin selvittää miksi joku toimii näin.

[QUOTE="Mies..";30358681]Mitenhän tämä liittyy aloitukseen? Aloituksessa on kuvailtu nimenomaan tilanne jossa suhde on ollut normi tilassa ja yllättäen nainen on muuttunut todella ihanaksi puolisoksi ja jonkun ajan päästä on selvinnyt että naisella on suhde..
Sitä tässä lähinnä yritin selvittää miksi joku toimii näin.[/QUOTE]

Oma näkemykseni: jotkut naiset ovat kuin koiria. Liikaa valtaa niin alkaa pitää itseään isäntänä.

[QUOTE="Mies..";30358681]Mitenhän tämä liittyy aloitukseen? Aloituksessa on kuvailtu nimenomaan tilanne jossa suhde on ollut normi tilassa ja yllättäen nainen on muuttunut todella ihanaksi puolisoksi ja jonkun ajan päästä on selvinnyt että naisella on suhde..
Sitä tässä lähinnä yritin selvittää miksi joku toimii näin.[/QUOTE]

Vastasin kommenttiisi. Mitä tekemistä sillä oli aloituksen kanssa?

Varmasti on aloittajankin tilanteessa suhde ollut pielessä jo pidemmän aikaa mutta mies ei ole piitannut naisen keskusteluyrityksistä. Normitila on siis käytännössä ollut vain miehelle normitila, mutta naiselle todennäköisesti ahdistavaa. Kun nainen on lopulta rakastunut (toiseen), niin eiköhän se heijastuu koko muuhunkin elämään. Kaikki on ruusunpunaista ja mieli on korkealla. Ei siinä sen korkealentoisempaa psykologista analyysia tarvitse tehdä.

Vastaavaa on nähty myös miesten taholta. Ehkäpä myös huono omatunto soimaa ja toiselle yritetään hyvitellä kaksijakoista tilannetta.

Sitä miksi siinä vaiheessa kun on jo löytynyt uusi mies pitää alkaa käyttäytyä erittäin rakastavasti ja erittäin seksuaalisesti aktiivisesti vanhaa miestä kohtaan?

Ps: hyvä asenne ainahan se miehessä on vika kun ei kuuntele ;)

Kun mies löytää uuden naisen niin ainakin itse huomannut kavereista sellaista piirrettä että aletaan suunnilleen vihaamaan sitä nykyistä puolisoa, ja naisilla taas tullut huomattua tuon ylirakastamisen tulevan siinä vaiheessa päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30355974:
Urostelu on urostelua. Sen voin sallia. Itse asiassa iha hiukan pelkään, että vaikka mieheni naureskelee viesteille, hän saattaa käydä tekemässä pelin selväksi miesten tapaan, tilaisuuden tullessa.

Toivon, että niin ei kävisi...mutta miesten maailmassa on ne omat kuviot.

Päässäs sulla on omat kuviot.

Kummallisesti jotkut kääntävät asian niin, että varatun vikittely olisi pahempaa kuin varattuna vikittely. Miten ihmeessä sä olet ajautunut tuohon tilanteeseen, että "Vierasmiess" on sun kannoillasi? Siinähän se toinen vikittelee, jos suhde on kunnossa niin kai se joskus lopettaa, vikahan sillä kolmannella on omassa päässään. Ja jos oma nainen on niin pälli, että lähtee toisen matkaan niin väkisin ei kannata kenestäkään kiinni pitää. Sinne menee minne haluaa.

[QUOTE="Mies..";30358815]Kun mies löytää uuden naisen niin ainakin itse huomannut kavereista sellaista piirrettä että aletaan suunnilleen vihaamaan sitä nykyistä puolisoa, ja naisilla taas tullut huomattua tuon ylirakastamisen tulevan siinä vaiheessa päälle.[/QUOTE]

Minulle ei käynyt näin. Jätin miehen ja aloin seurustelemaan toisen kanssa.

[QUOTE="Mies..";30358808]Sitä miksi siinä vaiheessa kun on jo löytynyt uusi mies pitää alkaa käyttäytyä erittäin rakastavasti ja erittäin seksuaalisesti aktiivisesti vanhaa miestä kohtaan?

Ps: hyvä asenne ainahan se miehessä on vika kun ei kuuntele ;)[/QUOTE]

En koko ketjua lukenut, mutta minusta tuohon voi löytyä ihan selkeitä syitä. Yksi voi olla se, että halutaan peitellä sitä pettämistä ja se menee överiksi. Toinen syy voi olla se, että naisen pää on sekaisin, eikä hän tiedä mitä hän haluaa, joten hänen käytöksensäkin muuttuu aiemmasta. Voi olla myös niin, että uuden ihastuksen takia tulee lisää itsetuntoa ja iloa ja energiaa ja kotonakin ne hormoonit sitten hyrräävät aiempaa enemmän.

Onhan näitä selityksiä vaikka miten paljon, jos yhtään jaksaa miettiä. Onko se sitten moraalisesti oikein tai kuulostaako se kovin järkevältä, se on ihan eri asia.

Alkuperäinen kirjoittaja miehet myös;30355922:
Fakta kylläkin on, että miehet pettävät useammin kuin naiset. Ihan turha siis yrittää tästä syyllistää pelkästään naisia.

Kyllä muta miehet eivät silti halua rikkoa perhettä ihastuksen tai panon takia.

[QUOTE="jepsu";30359066]Kyllä muta miehet eivät silti halua rikkoa perhettä ihastuksen tai panon takia.[/QUOTE]

Älä väitä että kaikki naiset tekevät niin. Jotkut naiset pettävät mutta eivät halua erota. Joskus on ollut jotain ihastumisia mutta en ole tehnyt asian suhteen yhtään mitään.

[QUOTE="Mies..";30358808]Sitä miksi siinä vaiheessa kun on jo löytynyt uusi mies pitää alkaa käyttäytyä erittäin rakastavasti ja erittäin seksuaalisesti aktiivisesti vanhaa miestä kohtaan?

Ps: hyvä asenne ainahan se miehessä on vika kun ei kuuntele ;)[/QUOTE]

Eihän se tietenkään niin mene että mies ei kuuntele. Mitä itse olen tässä ympärillä seurannut ja jotain kokemusta itselläkin aiheesta on, niin kyllä se taitaa olla niin että kumpikaan ei kuuntele eikä kumpikaan osaa avata suutaan. Voihan se nainen ladella tiskiin juttuja jotka haluaisi muuttaa miehessä tai yhteisessä elämässä, mutta tuleeko hän itse yhtään vastaan? Tai kuunteleeko mitä mies aiheesta haluaa sanoa.

Nää jutut jää myös usein, liian usein, sanattoman viestinnän taakse. Ehkä osin siksi ettei itsekään osata selittää mistä oma paha olo johtuu. Vaikkeahan silloin on kommunikoida ja varsinkaan jos on muutoinkin vaikea puhua kipeistä asioista rakentavasti. Tangoon tarvitaan aina kaksi ja siksi olen kanssasi samalla linjalla, ei miestä noin vaan yksin voi aina syyttää kuuntelemattomuudesta.

Miksi nainen käyttäytyy niin kuin käyttäytyy. Sen kerron, koska olen ollut se petturinainen. Mulla ainakin oli pääkoppa tuolloin niin sekaisin. Jotenkin halusin edelleen uskoa mun ja exän suhteeseen. Siinä oli ollut niin paljon hyvääkin. Tavallaan yritin elää menneitä "huuma vuosia" hänen kanssa uudestaa, sytyttää kipinää...jolle ilmaa antoi se toinen mies. Helvetin väärinhän tuo oli, eikä ole mitään millä puolustaa toimintaa. Kai se menee myös huonon itsetunnon piikkiin miksi piti roikuttaa kahta yhtä aikaa. Mulla ainakin. Loppujen lopuksi jäin yksin, mikä oli mun elämäni käännekohta, paras sellainen. Kun ei yritä väkisin riippua jossakin ihmisessä, parisuhteen vuoksi, tulee sitä tilaa kasvaa itsenään ja ihmisenä.

Yhteistyössä