Mikä teidän mielestä riittää lapsiperheen elättämiseen?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olo

Vieras
Jos otetaan kuukauden tuloista pois
- verot
- asuminen eli vuokra tai laina sekä vastike
- lämmitys okt:ssa, sähkö, vesi, netti
- päivähoito

Mitä jää tai pitäisi jäädä bensaan, ruokaan ja vaatteisiin yms. kulutukseen
a) rikkaalla
b) normaalilla
c) köyhällä

Perheen koko esim. kaksi aikuista ja kaksi tai kolme lasta.

Katsotaanpa mitä galluppiin vastataan. :)
 
No toihan riippuu hyvin monesta asiasta. Lapsen iät ja harrastukset? Asuinpaikka ts tarvitseeko 1 tai 2 autoa vai pärjääkö pelkästään julkisilla? Onko mahdollisuus saada osa sapuskoista omasta puutarhasta? Metsästetäänkö perheessä tai lähisuvussa? Onko mahdollisuus hakea kalaruokien pääraaka-aine merestä/järvestä vai pitääkö ostaa kaupasta? Onko perheen äiti tai tyttäret pissiksiä, joille ei kirpparivaatteet kelpaa? Pitääkö teinipojalla olla mopo?
 
ei voi sanoa mitään summaa. Me asutaan pohjoisessa syrjäseudulla. 2 lasta, 2 autoa, omakotitalo. Bruttotulot vähän reilu 3 tonnia, säästöön jää ja voidaan matkustaa. Lihojen, marjojen ja mehujen suhteen ollaan täysin omavaraisin. Helsingissä ei meidän tilillä elettäis.
 
Ok, lisätään bensa ja auton käyttökulut tai julkisten liikennevälineiden käyttö tuohon pakollisten kulujen listaan.

Ei mitään ruokakikkailuja, normaalit vaatehankinnat, lapset vielä pieniä, päiväkoti-ikäisiä.
 

Yhteistyössä