Mikä teidän ikuisuus riita on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aina sama juttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aina sama juttu

Vieras
Meillä mies tulee koulusta tai töistä tms ja aloittaa itse jonkun aiheen esim siitä mitä kaupasta tarvitaan. Meen sit aina vanhan aikaiseen ja alan puhua siitä ja jossain vaiheessa 5-10min sisään alkaa miestä ärsyttää ja sit päästäänkin ikuisuus aiheeseen MIKSI höpötän kun tiedän että hän just tuli ja on väsynyt. Sit ärsyttääki molempia. Vaikka tämä tapahtuu harvase päivä en vaan muista pitää turpaani kiinni.

Mikä teidän typerä ikuisuus riita on? :)

-Mitä tiet huomenna? kysyn.
-En tiijä, mies vastaa.
-Ei siis mittään sovittua? jatkokysyn
-En mie niinkään sanonu, mies vastaa.
-Millon sie siis oot vappaana ja hoijat lapsia? jatkan.
-No en tiijä kun ei tiijä miten asiat männöö, mies vetoaa.

Olemme siis yrittäjiä ja hoidamme lapset kotona pitäen omat työmäärämme kohtuullisina. Minä toivoisin, että meillä olisi jo edellisenä iltana edes pieni yhteinen näkemys seuraavan päivän kulusta, mutta mies ei jotenkin halua lyödä sitä näkemystä mitenkään lukkoon, kun yksi puhelinsoitto tai meili voi muuttaa koko tilanteen...Niin kuin esimerkiksi tänään.

Mutta tästä jaksamme kerran tai pari viikossa keskustella.

Miehen mielestä mä oikkuilen ja vedän herneet nenään pienistä asioista ja mun mielestä mies mököttää jotain yleistä olemassaolon tuskaa liian usein.Ja rahasta ja menojen jakautumisesta riidellään melkein samoin sanoin joka kuukausi.

mulla on jumalattomat puhehalut. Siis että joku puhuis mulle. Sitten muutaman viikon asiattomuuden jälkeen suutun ja alan itkeä, ja mies sanoo yrittävänsä muistaa.

-kerron jonkun asian miehelle, tai kysyn jotain, hän ei vastaa ja käsitän ettei kuullut... toistan asian ja silloin hän alkaa posmottaa että "taas sinä jankutat, mä en jaksa kun toistelet samaa asiaa"...
no ikskjuusmee vaan, luulin ettei toinen kuullut kun ei eväkään heilahtanut...
- toinen vakkari aihe seksi, miehen mielestä sitä on aivan liian vähän... alkaa mököttään parin välipäivän jälkeen, ja odottaa että siinä vaiheessa viekottelen hänet. ei niin kauhean seksikäs oo semmonen mököttävä murisija :)

liian vähäinen yhteinen aika. Siis jaksan aina hermostua, kun miehellä on sata rautaa tulessa ja istun joka lauantai kotona muksujen kanssa, kun toisella on menoja. (onhan niitä menoja toki minullakin, mutta itse siedän huonosti toisen ainaista poissaoloa vapaapäivinään)

miehen puhumattomuus ja mun puheliaisuus ja uteliaisuus, kun kyselen, kun toinen ei puhu. Mies on kyllä oppinut jo himpun verran enempi puhumaan kuin ihan alussa.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä näin;25514668:
-kerron jonkun asian miehelle, tai kysyn jotain, hän ei vastaa ja käsitän ettei kuullut... toistan asian ja silloin hän alkaa posmottaa että "taas sinä jankutat, mä en jaksa kun toistelet samaa asiaa"...
no ikskjuusmee vaan, luulin ettei toinen kuullut kun ei eväkään heilahtanut...
- toinen vakkari aihe seksi, miehen mielestä sitä on aivan liian vähän... alkaa mököttään parin välipäivän jälkeen, ja odottaa että siinä vaiheessa viekottelen hänet. ei niin kauhean seksikäs oo semmonen mököttävä murisija :)

Meillä sama et muka jankutan. :D Tai sit kysyn kuulitsä ja taas on kuppi nurin. :D

Kotityöt (teen käytännössä kaiken)
Rahankäyttö (mies käyttää vain itseensä eli kaljaan, ei välitä mikä rahatilanteemme on. Ottaa äidiltään lainaa sitten jos omat rahat on loppu eikä minulta irtoa)
Juominen (juo vähintään viikottain mielenterveysongelmiinsa)
Kaverit (miehen kaverit on huumeidenkäyttäjiä ja niiden kanssa reissussa venähtää aina jopa päiviä, minulle ei tietenlään tarvitse ilmoittaa milloin tulee kotiin, minulle ei tarvitse aina edes vastata)
Kaverit vol.2 (en kuulemma halua miehellä olevan ollenkaan ystäviä)
Nalkutus (en jätä miestä aina rauhaan vaan haukun pitkät pätkät jostakin ylläolevasta syystä)
Rahankäyttä vol.2 (en anna rahaa kaljaan)
Valehtelu (mies valehtelee paljon)
Anoppi (mies on riippuvainen äidistään ja äiti nauttii tästä, anoppi haukkuu minua ja kohtelee ala-arvoisesti näytellen muiden seurassa sivistynyttä, mies ei saa aikaiseksi puolustaa kunnolla "älä viitti" lienee isoin yritys puolustaa)
Riitely (mies ei puhu juuri mitään, minä riitelen yksikseni)

Miksi ihmeessä me ollaan yhdessä? Hyvinä hetkinä tuntuu kuin kaikki huonot olisi pois pyyhitty.. Mutta ainahan se meno sitten jatkuu.

Kotityöt (teen käytännössä kaiken)
Rahankäyttö (mies käyttää vain itseensä eli kaljaan, ei välitä mikä rahatilanteemme on. Ottaa äidiltään lainaa sitten jos omat rahat on loppu eikä minulta irtoa)
Juominen (juo vähintään viikottain mielenterveysongelmiinsa)
Kaverit (miehen kaverit on huumeidenkäyttäjiä ja niiden kanssa reissussa venähtää aina jopa päiviä, minulle ei tietenlään tarvitse ilmoittaa milloin tulee kotiin, minulle ei tarvitse aina edes vastata)
Kaverit vol.2 (en kuulemma halua miehellä olevan ollenkaan ystäviä)
Nalkutus (en jätä miestä aina rauhaan vaan haukun pitkät pätkät jostakin ylläolevasta syystä)
Rahankäyttä vol.2 (en anna rahaa kaljaan)
Valehtelu (mies valehtelee paljon)
Anoppi (mies on riippuvainen äidistään ja äiti nauttii tästä, anoppi haukkuu minua ja kohtelee ala-arvoisesti näytellen muiden seurassa sivistynyttä, mies ei saa aikaiseksi puolustaa kunnolla "älä viitti" lienee isoin yritys puolustaa)
Riitely (mies ei puhu juuri mitään, minä riitelen yksikseni)

Miksi ihmeessä me ollaan yhdessä? Hyvinä hetkinä tuntuu kuin kaikki huonot olisi pois pyyhitty.. Mutta ainahan se meno sitten jatkuu.

Toivottavasti teillä ei ole lapsia näkemässä ja kokemassa tätä!

Yhteistyössä