mikä tässä oikein mättää??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iis

Vieras
Ollaan avoliitossa elävä pariskunta. Molemmat 45-vuotiaita, lapset jo aikuisia. Yhdessä asuttu noin 10 vuotta.
Alusta asti mies on harrastanut ihmeellisiä ns hiljaisuuspäiviä. Eli aivan ilman mitään erityistä syytä hän lakkaa puhumasta ja voi olla päiviä puhumatta. Kun kysyn mikä häntä vaivaa, onko ongelmia, murheita tai muuta niin vastaus on aina sama, eli ei mikään vaivaa! Kuitenkin hänen silmistään näkee että hän on vihainen. Olen myös kysynyt haluaako hän olla aivan rauhassa mutta hän ei halua sitäkään.
Tämä on aivan mielettömän ahdistavaa ja myöskin ärsyttävää enkä tajua ollenkaan mistä on kyse.

Meillä ei ole rahahuolia ja hän on sellaisessa työssä mistä pitää. Seksipuolikin on kunnossa.Hän pitää todella pajon suuseksistä ja sitä tehdään paljon ja pitkään. Kaikinpuolin muutenkin olen valmis erilaisiin seksileikkeihin.Siitä ei voi kiikastaa.
Hän ei kuitenkaan ole erityisen kiinnostunut läheisyydestä muuten.Meillä seksi sujuu mutta muuten emme hali emmekä pussaile ja sitä minä kaipaan aivan tavattoman paljon. Minusta olisi niin ihanaa käpertyä hänen syliin ja hellitellä mutta hän ei välitä tälläisestä läheisyydestä. Oikeastaan hän koskettaa minua ainostaan silloin kun harrastamme seksiä.
Onko kenelläkään mitään vinkkejä miten saisin hänet puhumaan, kertomaan mikä on vialla? Onko kenelläkään kokemuksia vastaavanlaisesta?
Älkää ehdottako heti eroa, rakastan häntä kaikesta huolimatta.

Anna miehesi olla rauhassa - niin kauan kuin hän haluaa olla. Koko ajan ei tarvitse olla äänessä / kommunikoida. Jokainen tarvitsee omaa rauhaa ja riittävästi omaa tilaa olla vaan olemassa.
Kaikki eivät aina tahdo olla suuna ja päänä äänessä - jospa miehesi onkin hiljainen syrjästä seuraaja - suuri tunteellinen ajattelija.

Jostain kumman syystä hän ei pysty kaikista huolista kertomaan.
En minäkään kaikista asioista vaimolle kerro. Hän kyllä huomaa jos olen hiljaa ja mietin jotakin, kun hän kysyy mitä mietit noin kovasti. Kaikkia asioita ei voi sanoa siksi ettei toinen huolestuisi riittää kun on itse huolestunut.

Ompa naisetkin kovasti erilaisia. Minun vaimo on teidän vastakohta. Minä meillä kaikki halaus suukottelu ja kosketus alotteet joudun tekemään. Välillä kuuluu kommentti, älä kokoajan ole minussa kiinni. Mutta kun se minusta tuntuu niin hyvälle.

Miksi olette naiset noin nössöjä?

Jos oma ukkoni alkaisi käyttäytyä noin, en kyllä jäisi sitä sivusta ihmettelemään. Yrittäisin ensin hyvällä ja sitten pahalla. Mykkäkoulua osaan minäkin harjoittaa. Ja jos ukko ihmettelisi, että mikset puhu mitään, niin sanoisin luulleeni meidän sanoneen kaiken sanottavan toisillemme. Jos sukset lähtisivät eri suuntiin, niin sitten lähtisivät. Ei kai kukaan tervejärkinen tuollaista möllistelyä jaksa katsoa pitkään. Ja mikä helvetti on tuollainen mies, joka ei sano mikä vaivaa. Ajatuksiako pitäisi lukea?

Tiedän että kaikilla on oikeus olla vaan hiljaa joskus, en minäkään pälätä kokoajan. Mutta jos ihminen on ilman mitään syytä päiväkausia hiljaa niin silloin kaikki ei voi olla kohdallaan.Esim koko juhannus on mennyt hiljaisuudessa.
Olen aikaisemmin ajatellut että jos miehessä jokin mättää niin eihän sitä tarvii katsoa vaan sitten eroaa. Nyt kuitenkin, jo yhden avioeron kokeneena, en jaksaisi lähteä aloittamaan taas uudestaan jotain suhdetta.
Minä rakastan tätä miestä ja olen todella surullinen kun tilanne on tämä.Olen myös surullinen siitä miten hän torjuu kaikki hellyydenosoitukset. Jos halaan, hän kääntää päänsä poispäin ja kun pussaan hän pussaa nopeasti ja yrittää äkkiä päästä tilanteesta. Kuitenkin meillä seksi on kiihkeää.Jotenkin tuntuu ristiriitaiselta tämmöinen käytös.
Onkohan mies vaan kyllästynyt minuun??

Syy on puhtaasti sinun tippaleipäaivoissasi, jotka alkavat raksuttaa ja luomaan omia kuvitelmiaan.

Mies ei putkiaivoissaan tuollaisia mieti, eikä edes ymmärrä.

Siis sinun ongelmasi ei tunnu ongelmalta miehen aivoissa, hän on varmasti tyytyväinen tilanteeseenne.

Kun hän rauhoittuu paikoilleen, esim illalla halaa häntä ja jatka sitä, jospa hän oppisi kaipaamaan halaustasi ja nukkuisi lähelläsi. Ymmärrä häntä.

Tosi vaikea kysymys. Eikö hän seksin aikanakaan pysty puhumaan mitään. Minkälaisista asioista hän yleensä on kiinnostunut. Jos niiden kautta löytyisi puheyhteys. Tai sitten jokin yllättävä totamus. Olen ajatellut lähteä lomalle yksin. Jos hän ei siihenkään reakoi, niin voittehan te mennäkin johonkin rentoutumaan.

Siis millä lailla minun pitäisi ymmärtää miestäni? Että hän on hiljaa ilman mitään järkevää syytä päivätolkulla tai että hän torjuu hellyydenosoitukset? Ei taida oikein meidän ongelma ratketa sillä että minä ymmärrän häntä.
Tai tietenkin jos haluan tässä suhteessa olla minun pitäisi ymmärtää häntä. Mutta eikö hänenkin pitäisi ymmärtää minua, että tämä tuntuu minusta pahalta?
Joku kysyi puhuuko hän seksin aikana...ei, hän ei puhu mitään.Ei mitään lepertelyä eikä mitään muutakaan. Siinä vaan puuhastellaan ja homma on sitten siinä.
Kun miehellä ei ole näitä puhumattomuusjaksoja niin hän saattaa olla erittäin puhelias ja kertoa vaikka mitä mutta kun tämä hiljainen kausi iskee niin meidän torppaan laskeutuu täysi hiljaisuus.
Ei taida oma mielenterveys oikein kestää tätä.

vaikeatapa se on yksinään keskustella ja koettaa löytää ratkaisua.Entäpä jos koettaisit puhua asiasta miehesi kanssa silloin kun hän on puheliaalla tuulella?

sä oot väärillä jäljillä; asetat vaatimuksia toiselle oman olosi helpottamiseksi. Mikä parisuhde on vaatimuksia? Pahimmassa tapauksessa mies menee niin lukkoon tippaleipiesi kanssa, että ette enää selviä. Minkä takia naisten pitää aina kaatua samaan kantoon? No, maasta katsoen uusi suhde voi näyttää sitten paremmalta.

Aika nopeasti pitäisi alkaa lähestyä suhdettanne realistisesti yksi asia kerrallaan.

Minusta tuo puhumattomuus kertoo jonkin moisesta masennuksesta alakulosta jota mies ei oikein varmaan osaa itsekään pukea sanoiksi.

Jos mies kerran torjuu vielä päälle,oletko miettinyt jos suhteessanne on jotain sittenkin liian suuria puhumattomia asioita.
Minusta tuo oli hyvä ohje että yritä puhua hänen kanssaan. Kyllä aikuinen mies pystyy sanomaan jos ei ole elämäänne rakkauteenne tyytyväinen.

Sekin että seksi sujuu ei kerro tunteiden kylmenemisestä yhtään mitään.
Niin on moni eronnut suurien ristiriitojen takia vaikka seksielämä ei kuollutkaan koskaan. Mies ilmiselvästi siis erottelee ainakin seksin ja muut tunteet erilleen.
Puhu siis asioista mikä mättää suoraan kysymällä, mutta seksin aikana tai sen jälkeen tuskin tulet oikeaa vastausta saamaan.
Jos mies on kyllästynyt sinuun kai se suoraan kysymykseen voi vastauksenkin antaa.
Puhumattomuus ja jakamattomuus kun on kuitenkin se
asia joka parisuhteessa loukkaa eniten.

Ja pakolla parisuhteessa roikkumisesta tulee ikävä mieli niin aiheuttajalle kuin uhrillekin.

Siitä on tehty kirja. Kun miehet menee"luolaansa". Lainasin kirjan jollekkin joten en nyt muista kirjoittajaa.Olishan kyllä mukava joskus tietää mitä siellä putkiaivoissa liikkuu,aina ei ymmärrä.