Mikä tässä meni vikaan? (kiista mökkiruuista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="huh";28951719]Tyypillinen naisten reissu... :D

Ihme niuhottamista, ap. Jos kyseessä on YKSI 20 h kestävä reissu noilla eväillä, pari lisäjuttua listaan JAETTUNA kaikille osallistujille ei voi kaataa maailmaa. Jos kaataa, sun kannattaa ehkä harkita voitko edes lähteä.

Kuten moni täällä on sanonut, en mäkään esim. syö mitään rainbow-sipsejä. Sen kerran kun oikein lähden viettämään iltaa tyttöporukassa, haluaisin jotain vähän laadukkaampaa.

Eri asia on sitten esim. alkoholin tai jonkun sisäfileen lisääminen listaan, siinä ymmärtäisin budjetin rajallisuuden, mutta pari juustoa ja joku kasvis? Jaettuna kaikille?? Camoon. Etköhän sä jo pilannut kaikkien fiilikset omalla eväs-kommentillasi.[/QUOTE]

Sun kaltaisia naisia on valitettavasti tämä maa täynnä. Jos toinen on kotihoidontuella (eli parhaimmassa tapauksessa saa tasan sen 300e kuussa eikä yhtään enempää) niin hän on niuho kun miettii rahojen riittävyyttä? Ok. Itse en arvota ketään niin tärkeäksi ihmiseksi että vetäisin budjettini miinukselle sen takia. Vink, vink.

en mäkään esim. syö mitään rainbow-sipsejä. Jep, minäkin syön vain kahta eri makua sipsejä ja merkki on tärkeä, mutta arvaa mitä? Osaan joustaa. Varsinkin silloin, kun on kyseessä joku kiva ilta. Tai sitten tuon itse omat herkkuni mutta niin, että niistä riittää muillekin. Jos haluan jotain laadukkaampaa, minun täytyy olla itse valmis panostamaan siihen, sillä kuka on oikeasti niin idiootti että kuvittelee muiden maksavan omat laatutuotteensa?

[QUOTE="rrrr";28951935]Siis kymppi sulla on varaa laittaa ruokaan? No ei ihme, jos muita alkaa nyppiä. Kuka nyt haluis mennä jonnekin mökille ja syödä jotain näkkäriä ja tomaattia, kun yks ei oo voinut varata edes sitä 20€ ruokaan...[/QUOTE]

Toisaalta reilu kaveri voisi tarjotakin sille kellä on vähiten rahaa laittaa ruokaan, jos kerran demokraattisena vaatimuksena on jokin erityisen hyvä ruokapuoli.

Mutta ei, jätetään se yksi pois kun se on köyhä :O Vähänkö minulla olisi kurja olo siellä mökillä, josta yksi olisi poissa siksi ettei sillä sitten ollutkaan rahaa meidän muiden herkkuihin.

Sun kaltaisia naisia on valitettavasti tämä maa täynnä. Jos toinen on kotihoidontuella (eli parhaimmassa tapauksessa saa tasan sen 300e kuussa eikä yhtään enempää) niin hän on niuho kun miettii rahojen riittävyyttä? Ok. Itse en arvota ketään niin tärkeäksi ihmiseksi että vetäisin budjettini miinukselle sen takia. Vink, vink.

en mäkään esim. syö mitään rainbow-sipsejä. Jep, minäkin syön vain kahta eri makua sipsejä ja merkki on tärkeä, mutta arvaa mitä? Osaan joustaa. Varsinkin silloin, kun on kyseessä joku kiva ilta. Tai sitten tuon itse omat herkkuni mutta niin, että niistä riittää muillekin. Jos haluan jotain laadukkaampaa, minun täytyy olla itse valmis panostamaan siihen, sillä kuka on oikeasti niin idiootti että kuvittelee muiden maksavan omat laatutuotteensa?

Arvaa mitä? Mä en syö niitä sipsejä koskaan muulloin kun silloin kun on joku special-juttu. Ja jos on maksettu jo mökkivuokrat, bensat ja muut niin onko OIKEASTI iso asia ostaa rainbow-sipsien sijaan taffelin sipsejä? Mikä ero on rahallisesti? Jopa 50 senttiä? Jattuna viidelle tai ties kuinka monelle joka sinne lähtee?

Kyllä, pidän todella niuhona, että joku pihistelijä vetää herneet nenään toivottaessa parempaa kahvilaatua tai pyydettäessä ylimääräistä juustoa tai kasvista. Silloin ei varmaan kannata lähteä ollenkaan - jos siihen ei todellakaan rahaa ole. Asenneongelma korkeintaan.

Ja ps. Itse ihan sillä samalla kotihoidontuella elelen. Arvaa mitä? Osaan vähän ennakoida ja säästää. ;)

Mut hei, tosi hauskaa reissua! :D

Itse olen osallistunut polttareihin jotka olivat kalliit joukossa oli morsiammen ystävä joka eli opintotuella, hän ilmoitti jo suunnitelu vaiheessa, että ei rahat taida meidän juhliin riittää. Me sovimme, että hän maksaa vain omat juomat ja me muut isomman summan. Näin toimii aikuiset ihmiset. Ei olisi käynyt mielesäkään sanoa, että et sitten tule. Ihmisillä on eri elämänvaiheita joiden takia syrjiminen on todella lapselista.

• Tykkää
Reactions: evvk
[QUOTE="huh";28952260]Arvaa mitä? Mä en syö niitä sipsejä koskaan muulloin kun silloin kun on joku special-juttu. Ja jos on maksettu jo mökkivuokrat, bensat ja muut niin onko OIKEASTI iso asia ostaa rainbow-sipsien sijaan taffelin sipsejä? Mikä ero on rahallisesti? Jopa 50 senttiä? Jattuna viidelle tai ties kuinka monelle joka sinne lähtee?

Kyllä, pidän todella niuhona, että joku pihistelijä vetää herneet nenään toivottaessa parempaa kahvilaatua tai pyydettäessä ylimääräistä juustoa tai kasvista. Silloin ei varmaan kannata lähteä ollenkaan - jos siihen ei todellakaan rahaa ole. Asenneongelma korkeintaan.

Ja ps. Itse ihan sillä samalla kotihoidontuella elelen. Arvaa mitä? Osaan vähän ennakoida ja säästää. ;)

Mut hei, tosi hauskaa reissua! :D[/QUOTE]

Käsitin, että tässä ei ollut kyse pelkästä sipsimerkistä, vaan myös esim kahvi- ja limsamerkeistä ja niiden lisäksi vielä muita lisäostoksia. Yhden ja parinkin asian kohdalla voi tuollaisissa 50 sentin jutuissa joustaa, mutta jos koko ostoslista menee uusiksi vain siksi kun joku ei hienopieruisuudessaan kertakaikkiaan (iik-apua!) pysty syömään edullisempaa merkkiä tai halua tuoda itselleen omia merkkejään niin kyllä minua ainakin ottaisi päähän.

[QUOTE="huh";28952260]onko OIKEASTI iso asia ostaa rainbow-sipsien sijaan taffelin sipsejä?[/QUOTE]

Missä on sinun taitosi joustaa? Jos Taffelit ja vaikka Ritari-juusto merkitsee niin paljon, että iltasi menee pilalle sen takia, miksi ihmeessä et osta spesiaalimerkkejäsi itse?

Minä en oikeasti kehtaisi alkaa vaatia sitä, tätä ja tota vain siksi, että MINÄ en syö muuta kuin niitä. Ja tiedättekö, olen todella, todella nirso syöjä. Silti, en kehtaisi, enkä kehtaisi alkaa ehdotella että jää hei sinä pois, kun toinen on kuitenkin se joka näkee sen kaupassa käynnin vaivankin.

• Tykkää
Reactions: Minni:) ja Sparkler
Missä on sinun taitosi joustaa? Jos Taffelit ja vaikka Ritari-juusto merkitsee niin paljon, että iltasi menee pilalle sen takia, miksi ihmeessä et osta spesiaalimerkkejäsi itse?

Minä en oikeasti kehtaisi alkaa vaatia sitä, tätä ja tota vain siksi, että MINÄ en syö muuta kuin niitä. Ja tiedättekö, olen todella, todella nirso syöjä. Silti, en kehtaisi, enkä kehtaisi alkaa ehdotella että jää hei sinä pois, kun toinen on kuitenkin se joka näkee sen kaupassa käynnin vaivankin.

Ehkä muut tietää kaikkein piheimmän menevän kauppaan ja osaa jo aikaisempien kokemusten perusteella varautua pahimpaan... :D

Ap:n asennehan tässä se ongelmakohta on. Vastauksena ihan tuohon otsikon kysymykseen.

Pitäs olla ihan simppelia et perusjutut kustannetaan yhessä ja jos joku siihen haluaa vielä jotain muuta niin tuo itse. Jos itse haluisin viedä jotain lempparijuustoani, niin sit ois päivänselvää, et muutkin halukkaat sitä saa ottaa ihan tulotasosta riippumatta. Toisaalta ei tuota myös hirveitä hankaluuksia syödä yhtenä iltana ihan sitä mitä on tarjolla ja syödä niitä omia suosikkiherkkusipsiraksujaan joskus toiste.

Ite en jaksa nykyään olla tollasten vaikeiden ihmisten kanssa tekemisissä. Helpompaa ilman.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
[QUOTE="vieras";28952354]Ehkä muut tietää kaikkein piheimmän menevän kauppaan ja osaa jo aikaisempien kokemusten perusteella varautua pahimpaan... :D

Ap:n asennehan tässä se ongelmakohta on. Vastauksena ihan tuohon otsikon kysymykseen.[/QUOTE]

No ei ole :kieh:

Ap kirjoitti että haluaa joustaa ja olla ystävällinen, mutta ei ole varoissaan. Ja hänellä on asenneongelma?

Oikeasti? Oletko sinä tyhmä?

Tohon sen enempää puuttumatta, kymppi vuorokauden ruokaan on TOSI vähän. Eihän sillä oikeasti saa mitään! Mä ymmärrän että on tiukkaa mutta eikö ap yhtään enempää vois tohon irrottaa? Sen kerran kun lähtee niin kiva siellä sitten jotain eväsleipiä puputtaa kun toiset laittaa yhteistä ateriaa..

Tortillat ei oo mikään hienosteluruoka eikä maksa maltaita. Mutta ei niitä ja aamupalaa ym. kympillä per naama saa.

Jos toimittaisiin järkevästi päätettäisiin ensin budjetti ja sen jälkeen sovittaisiin, miten se sijoitetaan. Jos summa per osallistuja on 20 e mennään sen mukaan, mihin on oikeasti varaa.

Maailmassa on monenlaista herkkua, joita voi valmistaa järkevistä raaka-aineista. Etenkin mökillä olisi mahdollsuus monenlaiseen herkutteluun avotulella, grillillä jne.

Varmasti tulee erimielisyyttä, jos jokainen tuijottaa vain siihen mitä itse kukin tahtoo.

Ja jos joku on erityisen nirppanokka ja tahtoo ikiomia herkkujaan ostakoot niitä.

Nähtävästi kaikille muille oli itsestäänselvyys, että omat jutut tuodaan mukana. Kävi myös ilmi, että kaikki haluavat eri merkkistä makkaraa joten ei ole järkeä alkaa niitä laittamaan ostoslistaan. Sovimme, että jokainen tuo omat ruokansa. Ainut joka on "suuttunut" on se joka alkoi kasvattamaan ostoslistaa, kaikille muille järjestely oli hyvä.
BTW: ihan Taffeleita aattelin ostaa

[QUOTE="vieras";28952441]Ja sinä olet sitä mieltä, että et ole muille ilkeä, sinusta ärsyynnytään vain siksi, että et ole kilpailuhenkinen :laugh:[/QUOTE]

Harvemmin keskustelen kenenkään kanssa irl näin älyttömistä ja fiksuille ihmisille itsestään selvistä aiheista.

Kokoonnutaan useita kertoja vuodessa samalla kaveriporukalla eri mökeille. Jo vuosia meillä on ollut se systeemi, että kaikki on yhteistä. Ruokalasku tasitaan paikalla olleiden kanssa, samoin on yhteisiä paikalle tuodut viinit, oluet ja viinat, karkit ja sipsit ja muut herkut.

En oikein ymmärrä, miten tuo omat eväät -systeemi toimii. Varsinkaan ap:n kuvailema perussetit yhteisesti, lisät erikseen. Katetaan pöytään tortillat ja jauhelihat ja pilkotut kurkut ja paprikat, yhdellä on sitten oma pussukka homejuustolle, toisella on kassissaan oma purnukka oikealle guacamolelle ja niin edes päin???

Meidän tapa jakaa toimii meidän kaveriporukalle. Mukavampaa jäähdyttää jääkaapissa kerrallaan 1 kaljakeissi, jonka tyhjennyttyä sinne laitetaan toinen. Joku voittaa, joku häviää, mutta useampien kinkereiden jälkeen ne tasottuvat kyllä.

Se, kenellä on enemmän rahaa, saattaa tuoda enemmän esim. juomista, jotka köyhät loppahuulet juovat pois, seuraavalla kerralla kyöhät loppahuulet tuovat enemmän juomista jne.

Koskaan ei olla rahasta riidelty.

Tässä keississä mun mielestä ap on se, joka on "väärässä".

Kokoonnutaan useita kertoja vuodessa samalla kaveriporukalla eri mökeille. Jo vuosia meillä on ollut se systeemi, että kaikki on yhteistä. Ruokalasku tasitaan paikalla olleiden kanssa, samoin on yhteisiä paikalle tuodut viinit, oluet ja viinat, karkit ja sipsit ja muut herkut.

En oikein ymmärrä, miten tuo omat eväät -systeemi toimii. Varsinkaan ap:n kuvailema perussetit yhteisesti, lisät erikseen. Katetaan pöytään tortillat ja jauhelihat ja pilkotut kurkut ja paprikat, yhdellä on sitten oma pussukka homejuustolle, toisella on kassissaan oma purnukka oikealle guacamolelle ja niin edes päin???

Meidän tapa jakaa toimii meidän kaveriporukalle. Mukavampaa jäähdyttää jääkaapissa kerrallaan 1 kaljakeissi, jonka tyhjennyttyä sinne laitetaan toinen. Joku voittaa, joku häviää, mutta useampien kinkereiden jälkeen ne tasottuvat kyllä.

Se, kenellä on enemmän rahaa, saattaa tuoda enemmän esim. juomista, jotka köyhät loppahuulet juovat pois, seuraavalla kerralla kyöhät loppahuulet tuovat enemmän juomista jne.

Koskaan ei olla rahasta riidelty.

Tässä keississä mun mielestä ap on se, joka on "väärässä".

Miten teillä toimitaan jos joku olis jäänyt vaikka työttömäksi eikä hänellä olisi rahaa tulla mukaan? Otatteko hänet silti vai käskettekö jäämään kotiin koska ei ole varaa teidän kekkereihin?

Miten teillä toimitaan jos joku olis jäänyt vaikka työttömäksi eikä hänellä olisi rahaa tulla mukaan? Otatteko hänet silti vai käskettekö jäämään kotiin koska ei ole varaa teidän kekkereihin?

Et kysynyt multa, mut omassa kaveripiirissä se työtön/opisk/ kotiäiti otettais mukaan oli hällä rahaa tai ei. Työssä käyvälle ei ole niin euron päälle, vaan laitettais vähän omista. Kuitenkaan kympin budjetilla jäätäis kotiin. Oikeesti se on tänä päivänä todella vähän jos haluaa syödä yhtään häävimmin.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
[QUOTE="jeps";28952566]Et kysynyt multa, mut omassa kaveripiirissä se työtön/opisk/ kotiäiti otettais mukaan oli hällä rahaa tai ei. Työssä käyvälle ei ole niin euron päälle, vaan laitettais vähän omista. Kuitenkaan kympin budjetilla jäätäis kotiin. Oikeesti se on tänä päivänä todella vähän jos haluaa syödä yhtään häävimmin.[/QUOTE]

Kyllähän tuossa sillä kympillä oli herkut, ruoka ja aamupala. Hehän olivat yhteistuumin päättäneet, että tortilloja syövät.

Eihän täällä kukaan ole käskenyt ketään jäämään kotiin, jotkut kärjistävät asiaa tahallaan. Ollaan vaan kysytty, onko edes järkeä lähteä, jos ap on noin pinna kireellä ja herne nenässä jo valmiiksi kympin budjetillaan. Itsehän hän kertoi täällä marttyrinä ehdottaneensa tuovansa omat eväät!

Nämä lisäykset, jotka ap kertoi ystävänsä toivoneen, ei todellakaan olleet mitään törkeää tuhlaamista vaan kysymys oli muutamasta jutusta, jotka olisivat vielä jakaantuneet useamman lähtijän kesken. Siksi tämä probleema kuulostaa kyllä vahvasti enemmän ap:n asenneongelmalta kun todelliselta raha-asialta.

Summa summarum, naurettavaa, että mokomasta muutaman euron jutusta saadaan aikaan näin iso haloo.

aika vähän on tuo 10e/nenä.. Mietinkin, että montako teitä on, ja montako tortillaa ajattelit kullekin, ap? Paljonkp esim jauhelihaa? Ettei sitten käy niin, että ruoka loppuu jo kättelyssä kesken. Minä voin syödä mitäövaan, mutta se on kurjaa, jos jää nälkä.

[QUOTE="vieras";28952584]Eihän täällä kukaan ole käskenyt ketään jäämään kotiin, jotkut kärjistävät asiaa tahallaan. Ollaan vaan kysytty, onko edes järkeä lähteä, jos ap on noin pinna kireellä ja herne nenässä jo valmiiksi kympin budjetillaan. Itsehän hän kertoi täällä marttyrinä ehdottaneensa tuovansa omat eväät!

Nämä lisäykset, jotka ap kertoi ystävänsä toivoneen, ei todellakaan olleet mitään törkeää tuhlaamista vaan kysymys oli muutamasta jutusta, jotka olisivat vielä jakaantuneet useamman lähtijän kesken. Siksi tämä probleema kuulostaa kyllä vahvasti enemmän ap:n asenneongelmalta kun todelliselta raha-asialta.

Summa summarum, naurettavaa, että mokomasta muutaman euron jutusta saadaan aikaan näin iso haloo.[/QUOTE]

Voisi lukea minun vastaukset ennen kuin kirjottelee tänne omiaan. Nuo toivomat asiat lisättiin listalle. Minä en ole vetänyt hernettä nenään. Minulle tämä henkilö ehdotti omien eväiden tuomista, kun ehdotin, että jokainen toisi mukana ne omat extrajutut ja perustarvikkeet kustannetaan itse. Tämän mainitsin koska lista toivomista tuotteista olisi vain jatkunut loputtomiin.
Tämän ajatuksen jakaa kaikki muut osallistujat.
Missä vaiheessa olen muka suuttunut? Kaikin tavoin olen koittanut, etten olisi muiden esteenä.

[QUOTE="aapee";28952623]Voisi lukea minun vastaukset ennen kuin kirjottelee tänne omiaan. Nuo toivomat asiat lisättiin listalle. Minä en ole vetänyt hernettä nenään. Minulle tämä henkilö ehdotti omien eväiden tuomista, kun ehdotin, että jokainen toisi mukana ne omat extrajutut ja perustarvikkeet kustannetaan itse. Tämän mainitsin koska lista toivomista tuotteista olisi vain jatkunut loputtomiin.
Tämän ajatuksen jakaa kaikki muut osallistujat.
Missä vaiheessa olen muka suuttunut? Kaikin tavoin olen koittanut, etten olisi muiden esteenä.[/QUOTE]

siis perustarvikkeet kustannetaan yhdessä.

Yhteistyössä