Mikä tässä 1-vuotiaan lounaassa on niin kummallista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelemään jäänyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan normaalia ruokaa annoit pikkuisellesi. En usko, että vieraasi katsoi syömistä yhtään mitenkään. Ehkä se vain tuntui siltä?

Meilläkin lapsi söi tänään perunamuusia ja lohta. Iltapäivällä lihapullia ja samaista muusia. "jälkkäriksi" ruisleipää.

Kaikille ei vaan tuu mieleen antaa normiruokaa, vaikka lapsi iän puolesta sitä voiskin syödä.
Mie hoisin siskon sihtikurkkua, jouduin ostaa puoltoistavuotiaalle 4-5 kk:n soseita, kun ei syönyt muuuta :/

Mun mielestä ihan normi sapuskaa. Mutta jos hänen kuopuksensa söi vielä vauvasosetta niin ehkäpä hän ei syö vielä normaalia "karkeaa" ruokaa ja äitinsä ihmetteli sitä kun teillä jo syödään sellaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Mun mielestä ihan normi sapuskaa. Mutta jos hänen kuopuksensa söi vielä vauvasosetta niin ehkäpä hän ei syö vielä normaalia "karkeaa" ruokaa ja äitinsä ihmetteli sitä kun teillä jo syödään sellaista.

voi myös olla tuo annoskoko... meillä kuopus söi tuossa iässä tosi isoja annoksia, samaa luokkaa kuin mitä itse söin. Nykyisin sitten annoskoko on pienentynyt paljon.

Olen päätynyt siihen, että ihmettelyn syy oli varmaan annoskoko yhdistettynä siihen, että lautasella oli niin isoja paloja. Hänen pienokaisensa kun ei syönyt edes sitä purkkiaan kokonaan, niin varmaan kuvitteli, että teen annosta tuolle meidän isommalle, kun lautasella oli ihan runsaasti tavaraa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmetteli varmaan, kun et muusannut ruokaa, aika monet vuosikkaat ovat vielä sihtikurkkuja, tukehtuvat alle 1v suuriin paloihin. Olisit kysynyt?

Tuo meidän pienokainen on varmaan sitten vähän kummallinen tapaus. Jos meinaan soseutan ruoan, niin sen pitää olla tosi sileetä. Eli soseessa ei mene palat. Mutta jos antaa ihan vaan perunaa perunana, porkkanaa porkkanana, lihaa lihana ym, niin isotkaan palat ei haittaa. Hyvin pystyy jo hienontamaan suussa. Ja selkeästi paremmin syö kun kaikki raaka-aineet on erillään. Soseet ei tällä hetkellä oikein uppoa.

Yhteistyössä