Mikä tämä on, joku revähdyskö?? Kokemuksia kenelläkään..siis raskausaikana.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja revähdyskö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

revähdyskö?

Vieras
Onko kenelläkään kokemusta, mitä tämä voisi olla. Olen siis raskaana vkoja 28+ ja nys mahassa tapahtui jotain, mutta mitä.

Eilen illalla menin sänkyyn kyljelleen, hetken kuluttua iski hirveä kova ja aika nopea kipu, meinasin huutaa ääneen. Tuntui kuin joku olisi rusahtanut, napsahtanut tms. En tiedä kuuluiko oikeasti ääni, mutta minusta tuntui, että kuului. En pystynyt hetkeen liikkumaan ja en uskaltanutkaan, odotin alkaako jotain vuotaa tms. Kipu siis häpyliitosalueella tai oikeastaan hiukan ylempänä.

Kipu on tällä hetkellä sellaista, ettei tervävää, jos olen paikallaan esim. istumassa kipu on vain lievää jomotusta. Mutta kun yritän ponnistaa ko.alueen lihaksilla, esim. nousta istumaan, nousta sängystä, nostaa jalkoja sänkyyn, nostaa lasta tms. niin siitä ei meinaa tulla oikin mitään, jossain asennossa ihan mahdotonta, niin kova kipu.

Onko siis revähtänyt vatsalihaksista joku (ihan häpyliitoksen yläpuolella) vai sitten se mitä lähinnä mietin, voiko kohtulihas revähtää raskausaikana? Tämä siis viides raskaus ja tiedän mitä on liitoskivut, niitä tämä ei mielestäni ole.

Vauva liikkuu normaalisti jne. että ei varmaan mitään hätää. Mietin vain juuri tuota onko mahdollista kohdun revähtää ja vaatiiko jotain tutkimusta tms. pitääkö olla varovainen..

Kiitos, jos jollain kokemuksia.

Oisko kuitenkin ihan liitoskipuja jos tuolla häpyliitosten luona kipu tuntuu. Itselläni myös vatsalihakset "paukkuu" kun maha kasvaa ja tuosta vatsalihasten liitoskohdista liikkuessa repii, paikallaan ollessa ei tunnu mitään.

Kysyn varmaankin neuvolast tai jostain muualta, anainakaan jos ei mene ohi. Mutta tässä nyt sunnuntain riemuksi kyselen kun ei sinne nyt soittaa voi. Ja sitäpaitsi kokemuksesta tiedän että mun terveydenhoitaja ei tuohon osaa mitään sanoa...

Ja kaikenlaisia kipuja on ollut mulla odotusaikoina, koviakin ja kivuliaita supistuksia, liitoskipuja jne. Mutta tämä on erilainen. Toki varmaan liitoskivut voivat säteillä kauemmaskin (joskus ollut toinen häpyluu pois paikaltaan synnytyksen jälkeen), mutta kun siellä missä mun yleensä liitoskivut tuntuu, niin nyt ei tunnu mitään kipua. Vain tuossa alamahalla tuo kipu.

Ymmärrän etten täältä mitään faktaa saa mikä juuri minun masussa on vikana, mutta kunhan pohdiskelen.. :)

huomenna varmaan kannattai käydä äitipolilla tai ainakin soittaa nlaan. mulla ei oo kokemuksia vastaavasta, mutta yhdellä tutulla nuo jotkut kohdun kannatin-jotkut-hommelit revähti tai jotain muuta myös viidennessä raskaudessa ja joutui lepoon loppuajaks.

Alkuperäinen kirjoittaja ä4:
huomenna varmaan kannattai käydä äitipolilla tai ainakin soittaa nlaan. mulla ei oo kokemuksia vastaavasta, mutta yhdellä tutulla nuo jotkut kohdun kannatin-jotkut-hommelit revähti tai jotain muuta myös viidennessä raskaudessa ja joutui lepoon loppuajaks.

Jotain tuon tyylistä minullakin tuli mieleen sen kivun luonteestä ja äänestä (??) Toivottavasti ei kuitenkaan... Toki täytyy käydä tarkistuttamassa asia jos huomen vielä on näin kipeä tai pahentuu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ä4:

Jotain tuon tyylistä minullakin tuli mieleen sen kivun luonteestä ja äänestä (??) Toivottavasti ei kuitenkaan... Toki täytyy käydä tarkistuttamassa asia jos huomen vielä on näin kipeä tai pahentuu.

Käy ihmeessä tarkistuttamassa vaikka ei oliskaan just huomenna mitään. Sä kuitenkin tiedät , että toi oli selkeästi normaaleista raskausvaivoista poikkeavaa.

[/quote]

Käy ihmeessä tarkistuttamassa vaikka ei oliskaan just huomenna mitään. Sä kuitenkin tiedät , että toi oli selkeästi normaaleista raskausvaivoista poikkeavaa.

[/quote]

Taidan ainakin soittaa ovatko sitä mieltä, että pitäisi katsoa. Kiitos sinulle :)

[/quote]

Taidan ainakin soittaa ovatko sitä mieltä, että pitäisi katsoa. Kiitos sinulle :)[/quote]
Ole hyvä :)

Yhteistyössä