Mikä siitä sushista tekee niin ihmeellistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oon maistanut kerran kasvissushia. Se levä oli pahaa, muuten siitä oli jotain tavallisen makuista riisiä. Miksi siis sushi eikä vaikka graavilohta riisillä? Katselin juuri jostain blogista sushin kuvia ja taas huomasin miettiväni, että mikä niistä tekee niin himottuja. Onko niissä jotain ihan erityistä maustetta tms.? Tiedän kyllä että niitä voi kastaa (?) wasabissa, mutta sekö niiden erinomaisuus on?

Eihän graavilohi ole raakaa kalaa.

Itse en tykkää noista kalasusheista ja sashimeista mutta california rollsit on hyviä. Riippuu myös paljon mistä sushinsa ostaa, joitain markettitboksia ei voi verrata ammattilaisen/japanilaisten tekemään jota saa ravintolassa.

Taitaa olla makuasia. Joku tykkää vaikkapa kebabista tai hampurilaisista. Minä en, mutta sushia rakastan.
Täytyy ehdottomasti olla hyvälaatuista sushia tosin, huonosta sushista tulee vaan paha mieli.

[QUOTE="Inkivääri";26211874]Nam! Juu se riisin hapanimelyys (riisiviinietikka ja sokru) yhdistettynä ihaniin täytteisiin, soijaan ja wasabiin - aivan mahtavan hyvää![/QUOTE]

Entä jos ei tykkää inkivääristä? Voiko silloin olla myöskään sushin ystävä? Enkä nyt tarkoita, että siinä olisi inkivääriä, mutta jos se makumaailma on kuitenkin samantapainen. Viitaten sun nimimerkkiin siis.

[QUOTE="vieras";26211722]Tekis mieli joskus maistaa, mutta eikö raa'assa kalassa ole toukan munia?[/QUOTE]

Sushia ei tehdä raakaan järvikalaan.

Sen kun tietäisi, mikä ihmeen takia sushi on niiiin hyvää.

[QUOTE="vieras";26212320]Lapamadon (mutta siis ei ole, jos ei erehdy käyttämään raakaa järvikalaa)[/QUOTE]
Eikö mikä tahansa sushissa käytettävä kala ole raakaa?

[QUOTE="alkup.";26211961]Entä jos ei tykkää inkivääristä? Voiko silloin olla myöskään sushin ystävä? Enkä nyt tarkoita, että siinä olisi inkivääriä, mutta jos se makumaailma on kuitenkin samantapainen. Viitaten sun nimimerkkiin siis.[/QUOTE]

Mä en pidä inkivääristä yhtään (en viittää kyseiseen nimimerkkiin) mutta sushia rakastan.

[QUOTE="alma";26212361]Juu, yleensä käytetään raakaa kalaa, mutta se on merikalaa.[/QUOTE]
Siis suolaisessa vedessä uinutta kalaa. Entä jos järvikalaan laittais suolaa?

[QUOTE="vieras";26212395]Siis suolaisessa vedessä uinutta kalaa. Entä jos järvikalaan laittais suolaa?[/QUOTE]

Aika tiukka suola saa olla jos meinaa lapamadon sillä häätää.

Yhteistyössä