Mikä siinä Selänteessä on niiiiiiin ihanaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja octavia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksei hyvät tyypit ansaitse ihailua? Miksi ei saa iloita siitä että joku on helvetin hyvä jossain lajissa ja silti pysyy vaatimattomana ja ystävällisenä vuodesta toiseen? Tietysti jos olet kyynikko niin ymmärrän. =) Tai asennevammainen "Eihän ketään saa kuolata koska me kaikki ollaan vain ihmisiä" =D No jess.

Mitä nämä numerot kertoo sulle? Taisit olla silloin pari vuotias. :D Eikö harmita mitä on jäänyt näkemättä?

1992–93 Winnipeg Jets NHL 84 76 56 132

[QUOTE="aloittaja";29600268]Kyllä mä seuraan oikeastaan paljonkin ja tiedän Selänteestäkin yhtä sun toista, mutta mä en vaan ymmärrä tällaista hypetystä asiasta ja minusta se nyt ei ole edes komea. Hienoja asioita se tekee ja on tehnyt ja niin tekee moni muukin, ei se ainoa ole laatuaan.[/QUOTE]

No et tunnu tietävän mm. sitä, mikä merkitys miehellä on ollut Suomen jääkiekkoskenessä ja vaikkapa sellaista pientä yksityiskohtaa, että Selänne on olympialaisten all-time pistekuningas kautta aikain.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Kuulostaa vähän siltä, että ap ymmärtäisi hypetyksen, jos Selänne olisi komea. Eli ihmisessä ulkonäkö on tärkeämpää kuin luonne, lahjakkuus, saavutukset...

[QUOTE="flash";29600287]Mitä nämä numerot kertoo sulle? Taisit olla silloin pari vuotias. :D Eikö harmita mitä on jäänyt näkemättä?

1992–93 Winnipeg Jets NHL 84 76 56 132[/QUOTE]

Oijoi voin vaan kuvitella….

[QUOTE="Helekkarin Heittomerkki";29600290]Kuulostaa vähän siltä, että ap ymmärtäisi hypetyksen, jos Selänne olisi komea. Eli ihmisessä ulkonäkö on tärkeämpää kuin luonne, lahjakkuus, saavutukset...[/QUOTE]

No en ymmärrä sittenkään ja ihan oikeasti fb-sivuilla pääosin kuolataan just noita Teemun silmiä ja just sitä miten komea se on. Mä en vaan ole sitä tyyppiä joka kuolaa jonkun perään ja siksi se ehkä tuntuu minusta aika kornilta. Tottakai Selänne on hieno ihminen ja tehnyt upean uran, en mä sitä kiistä.

No ehkä yksi syy on siinä, että mä en arvosta jääkiekkoa oikeastaan yhtään, vaikka sinänsä sivusilmällä sitäkin olen seurannut ja joskus jotain otteluitakin käynyt katsomassa, mutta en mä silti ymmärrä mikä siinä lajissa on niin ihmeellistä :)

Minä muistan "Hyvät Herrat" sarjan, jossa Hjallis ja Teemu olivat Anja Pohjolan kylvetettävinä :) Vuosi oli ehkä 1993? Hienon uran on mies luonut, ja ainakin mediassa hyvin tavallisena, jopa vaatimattomana, esiintynyt. Onhan se hienoa nojatuolista pikkasen pläskinä katsoa, kun liki omanikäinen mies pelaa olympiakisoissa itseään puolta nuorempien kanssa - ja pelaa vielä hyvin.

Naisasioihin ym. en kantaa ota, kun eivät ne hänen työhönsä ole tainneet vaikuttaa, ovatpa sitten legendaa tahikka ei. Eivätkä minun elämääni liippaa, eivätkä siten kiinnosta. Sen enempää kuin naapurin LVI-Pertsan mahdolliset toiset naiset :)

[QUOTE="aloittaja";29600314]No en ymmärrä sittenkään ja ihan oikeasti fb-sivuilla pääosin kuolataan just noita Teemun silmiä ja just sitä miten komea se on. Mä en vaan ole sitä tyyppiä joka kuolaa jonkun perään ja siksi se ehkä tuntuu minusta aika kornilta. Tottakai Selänne on hieno ihminen ja tehnyt upean uran, en mä sitä kiistä.

No ehkä yksi syy on siinä, että mä en arvosta jääkiekkoa oikeastaan yhtään, vaikka sinänsä sivusilmällä sitäkin olen seurannut ja joskus jotain otteluitakin käynyt katsomassa, mutta en mä silti ymmärrä mikä siinä lajissa on niin ihmeellistä :)[/QUOTE]

Siinähän se tulikin: kaverilla on loistava ura loppusuorallaan ja se on juuri se juttu. Ja onhan se keskimääräistä suomimiestä komeampi.

[QUOTE="sipsi";29600325]Minä muistan "Hyvät Herrat" sarjan, jossa Hjallis ja Teemu olivat Anja Pohjolan kylvetettävinä :) Vuosi oli ehkä 1993? Hienon uran on mies luonut, ja ainakin mediassa hyvin tavallisena, jopa vaatimattomana, esiintynyt. Onhan se hienoa nojatuolista pikkasen pläskinä katsoa, kun liki omanikäinen mies pelaa olympiakisoissa itseään puolta nuorempien kanssa - ja pelaa vielä hyvin.

Naisasioihin ym. en kantaa ota, kun eivät ne hänen työhönsä ole tainneet vaikuttaa, ovatpa sitten legendaa tahikka ei. Eivätkä minun elämääni liippaa, eivätkä siten kiinnosta. Sen enempää kuin naapurin LVI-Pertsan mahdolliset toiset naiset :)[/QUOTE]

no ei minunkaan elämääni sinänsä.Mutta legendoja, niitä tosia tai epätosia olen kuullut kyllä. Ja osaan uskon.

[QUOTE="aloittaja";29600314]No en ymmärrä sittenkään ja ihan oikeasti fb-sivuilla pääosin kuolataan just noita Teemun silmiä ja just sitä miten komea se on. Mä en vaan ole sitä tyyppiä joka kuolaa jonkun perään ja siksi se ehkä tuntuu minusta aika kornilta. Tottakai Selänne on hieno ihminen ja tehnyt upean uran, en mä sitä kiistä.

No ehkä yksi syy on siinä, että mä en arvosta jääkiekkoa oikeastaan yhtään, vaikka sinänsä sivusilmällä sitäkin olen seurannut ja joskus jotain otteluitakin käynyt katsomassa, mutta en mä silti ymmärrä mikä siinä lajissa on niin ihmeellistä :)[/QUOTE]

Niin just. Noh, pidä tylsä negatiivinen asenteesi jos se on sinua. Minä mielelläni nostan hattua hienoille ihmisille jatkossakin, eipä ole multa pois että joku suomalainen menestyy ja tekee urallaan historiaa ja ihmisenä myös ansaitsee credittiä. Mielummin kritisoin jotain muuta tässä maailmassa. :)

Selänne on Suomen kaikkien aikojen jääkiekkoilija, yksi Suomen kaikkien aikojen urheilijoista ja yksi NHL historian parhaista pelaajista. Selänne on sellainen pelaaja, jollainen jokainen junnukiekkoilija haluaisi olla.

Ja kyllä jenkkimedia olisi hänet ryöpyttänyt pohjamutia myöten, jos siihen olisi tilaisuus tarjoutunut. Ehkä parempi kysymys olisikin, että mitä Selänteessä on sellaista, minkä takia hänestä ei pitäisi?

• Tykkää
Mielestäni on kaksi peliä ylitse muiden ja tässä järjestyksessä: Jalkapallo & Jääkiekko

Jalkapallo on kauneimmillaan kahden joukkueen taktinen shakki missä heikompikin materia voi haastaa paremman hyvällä strategialla
kuitenkaan yhden tai kahden yksilön nostamatta joukkuetta ylivertaiseksi, kun se ns. heikompi nippu tekee ns. huippusuorituksen.
Se parempi rykmentti tekee huipputuloksen jo keskinkertaisella suorituksella.

Jääkiekossa on toki taktiikallakin merkitys mutta, yksilön merkitys on ehkä jopa vähäisempi kuin jalkapallossa koska pitää olla 20 kohtuullisen tasavahvaa suorittajaa jotka sitoutuneet samaan asiaan. Kuitenkin nopeatempoisempaa, fyysisempää ja aktiivisempaa kuin jalkapallo mikä tekee lajista satunnaiselle katsojalle helpomman.

Pelinä ja joukkuestrategian suorittamisena kuitenkin valintani on jalkapallo missä kentällä 11 ihmistä tekee yhteistä asiaa yht'aikaisesti sen sijaan että mentäisiin viiden nipuissa vasten keskialueen träppiä pitäen vastustaja poissa sota-alueelta :D

Jääkiekkoilijana arvostan häntä kyllä suuresti, samoin hänen toimintaansa hyväntekeväisyydessä. Hänen yksityiselämänsä ei ole edes alue, josta haluaisin tietää.
Mutta kuullut olen tahtomattani. Mutta se ei vähennä ansoitumista urallaan.

[QUOTE="jaa-a";29600363]Mielestäni on kaksi peliä ylitse muiden ja tässä järjestyksessä: Jalkapallo & Jääkiekko

Jalkapallo on kauneimmillaan kahden joukkueen taktinen shakki missä heikompikin materia voi haastaa paremman hyvällä strategialla
kuitenkaan yhden tai kahden yksilön nostamatta joukkuetta ylivertaiseksi, kun se ns. heikompi nippu tekee ns. huippusuorituksen.
Se parempi rykmentti tekee huipputuloksen jo keskinkertaisella suorituksella.

Jääkiekossa on toki taktiikallakin merkitys mutta, yksilön merkitys on ehkä jopa vähäisempi kuin jalkapallossa koska pitää olla 20 kohtuullisen tasavahvaa suorittajaa jotka sitoutuneet samaan asiaan. Kuitenkin nopeatempoisempaa, fyysisempää ja aktiivisempaa kuin jalkapallo mikä tekee lajista satunnaiselle katsojalle helpomman.

Pelinä ja joukkuestrategian suorittamisena kuitenkin valintani on jalkapallo missä kentällä 11 ihmistä tekee yhteistä asiaa yht'aikaisesti sen sijaan että mentäisiin viiden nipuissa vasten keskialueen träppiä pitäen vastustaja poissa sota-alueelta :D[/QUOTE]

Aika jännästi melkein liittyi myös aiheeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;29600366:
mun hehkutukset kyllä menee Määtälle, jätkä ekoissa kisoissaan ja tänään teki maalin,aika hyvin 19 vuotiaalta pakilta :flower:

Määtällä on loistava ura tulossa, mutta nää kisat oli Teemun jäähyväiset. Jos Määttä pelaa yhtä pitkän uran kuin Selänne niin ehtii pelata kuudet olympialaiset..

Kaikkien aikojen suomalainen kiekkoilija. Ainoa suomalainen vuoden tulokas nhl:ssä, edelleen pitää tulokkaiden maaliennätystä. Persoonaltaan poikkeuksellisen avoin ja suuruudestaan huolimatta aika nöyrän oloinen, aikaa faneille. Pidetyn oloinen pelaaja joukkuekavereiden joukossa, se kertoo paljon. Hänen ulkonäkönsä on mulle yhdentekevää. Kiitos Teemu!

• Tykkää
Kaikkien aikojen suomalainen kiekkoilija. Ainoa suomalainen vuoden tulokas nhl:ssä, edelleen pitää tulokkaiden maaliennätystä. Persoonaltaan poikkeuksellisen avoin ja suuruudestaan huolimatta aika nöyrän oloinen, aikaa faneille. Pidetyn oloinen pelaaja joukkuekavereiden joukossa, se kertoo paljon. Hänen ulkonäkönsä on mulle yhdentekevää. Kiitos Teemu!

:heart: Samat sanat. Selänne leffassa tämän äiti kertoi teemun pienenä iltarukouksessa käyneen läpi kaikki läheiset ja tutun tutut "Ja siunaa myös naapurin perttiä, sen äitiä, isiä, koiraa.." :D Joku on tuon miehen kasvatuksessa mennyt oikein :)

Upean uran tehnyt jaakiekkoilija. Toivottavasti kausi paattyy Stanley Cup -juhliin.

Teemu Selanne ja Ryan Giggs on mun suurimmat sankarit urheilun saralla ja tuskin koskaan kukaan tulee olemaan yhta ihailtu minun osaltani.

Onhan tuo hieno kiekonpelaaja ja hyvä edustaja Suomelle. Itseäni tökkii se jokavuotinen lopetan-en lopeta-katotaan-ehkä vielä yksi kausi -seisotus. Onneksi nyt on sekin souvi loppunut.
Henkilökohtaisesti en tunne Selännettä joten luonteesta paha mennä sanomaan yhtään mitään. Tottakai jossain leffassa kehutaan ja näytetään vain parhaat puolet ;) Ulkonäkö ei iske mun makuuni yhtään, mutta makuja on näemmä monia.

Onhan tuo hieno kiekonpelaaja ja hyvä edustaja Suomelle. Itseäni tökkii se jokavuotinen lopetan-en lopeta-katotaan-ehkä vielä yksi kausi -seisotus. Onneksi nyt on sekin souvi loppunut.
Henkilökohtaisesti en tunne Selännettä joten luonteesta paha mennä sanomaan yhtään mitään. Tottakai jossain leffassa kehutaan ja näytetään vain parhaat puolet ;) Ulkonäkö ei iske mun makuuni yhtään, mutta makuja on näemmä monia.

Selänteen lääkäri liikuttui kyyneliin kun hänelle sanottiin, että Teemu oli sanonut hänen olevan T:n paras ystävä. Ja kaverini kuka oli ollut sattumalta Teemun nimmarinjako tilaisuudessa kertoi, että kun joku olisi halunnut tietyn kortin johon saa nimmarinsa niin Teemu oli lähtenyt hakemaan sitä korttia, vaikka tämä tyyppi olisi tyytynyt siihen toiseenkin minkä muutkin sai. Ei ole mitään syytä epäillä että ihmiset erehtyisivät niin paljon ja teeskentelisivät hänen olevan kiltti yms.

Selänteen lääkäri liikuttui kyyneliin kun hänelle sanottiin, että Teemu oli sanonut hänen olevan T:n paras ystävä. Ja kaverini kuka oli ollut sattumalta Teemun nimmarinjako tilaisuudessa kertoi, että kun joku olisi halunnut tietyn kortin johon saa nimmarinsa niin Teemu oli lähtenyt hakemaan sitä korttia, vaikka tämä tyyppi olisi tyytynyt siihen toiseenkin minkä muutkin sai. Ei ole mitään syytä epäillä että ihmiset erehtyisivät niin paljon ja teeskentelisivät hänen olevan kiltti yms.

ei sitä kai kukaan väitäkkään etteikö olis, mut luuletko et elokuvaan olis päätyny sellainen fanin kertomus jossa se kertoo et oli tosi pettynyt tapaamiseen? :D
(enkä väitä et tälläisia kertomuksia siis olis, vaan nyt ihan sitä et ei se elokuvakaan nyt ihan puolueeton tarina ole )

onhan Teemu mahtava pelaaja ja ennenkaikkea rehti sellainen, osaa näyttää myös tunteensa. Ja kyllä muhun ainakin vetoaa myös ne sänkykamarisilmät... oih. Sirpa on onnekas nainen!

Teemulla on kyllä ollut niin iso liuta muita naisia etten Sirpaa kadehtisi... Ettekö te muut ole kuulleet näistä mitään; niistähän on aina välillä ollut ihan mediassakin??

Juu juu. Ja koskaan ei ole suuttunut eikä pahaa sanaa sanonut kenestäkään. On loistava sängyssä ja muistaa viedä rouvalle kukkia joka päivä. Avaa aina ovet naisille ja vammaisille ja antaa almuja kerjäläisille ja ruokkii kulkukoirat. Teininäkin meni kiltisti kotiin eikä viinaa ole koskaan maistanut, pelkkää maitoa vaan.

Ihan tosi, eiköhän tuokin ole ihan vaan ihminen. Valitettavasti olen sen verran kyyninen etten ihan purematta niele kaikkea mitä julkisuudessa kerrotaan ;) Silti kukaan ei tee siitä naapurin lvi-Perasta dokkaria koska se tienaa vähemmän. Vaikka se olisi maailman paras Lvi asentaja ja auttaisi mammoja ilmaiseksi ja komeakin vielä.

Edelleenkään, en millään muotoa kiistä hänen ansioitaan jääkiekkoilijana. Lähes pyhimyksseksi julistamista en silti ymmärrä. Mä tosin olenkin niin vanha että fani-ihastukset on jo kaukana takanapäin! :D

• Tykkää
Reactions: keppälerttu

Yhteistyössä