MIKÄ siinä rypsiöljyssä on niin kammottavaa tai pahaa (en tarkoita makua)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mikä siinä on miksi sitä joidenki pitää välttää viimeseen asti. Että se on niin kammottavaa?
Onhan sekin luonnontuote ja terveellistä rasvaa. Vai sekö siinä on niin pahaa että se rasva ei olekkaan kaikkien mielestä sitä terveellistä rasvaa?

Rypsiöljyssä rasvasuhteet ei ole kovin optimaaliset verrattuna esim oliiviöljyyn. Ja musta se maku on myös niin kammo, etten siksi syö.

Ja tietysti siitä SUOMESSA puhutaan ettö se on superruokaa, tottakai, kun sitä on pellot väärällään. ;)

[QUOTE="vieras";24040124]Jos käyttää pelkkää oliiviöljyä eikä tajua syödä monityydyttymättömiä rasvahappoja muista lähteistä, niin niistä tulee puutosta.[/QUOTE]
Ellei käytä oliiviöljyä todella reilusti.

[QUOTE="huu";24040115]Rypsiöljyssä rasvasuhteet ei ole kovin optimaaliset verrattuna esim oliiviöljyyn. Ja musta se maku on myös niin kammo, etten siksi syö.

Ja tietysti siitä SUOMESSA puhutaan ettö se on superruokaa, tottakai, kun sitä on pellot väärällään. ;)[/QUOTE]
Niin paljon fiksumpaahan on roudata se oliiviöljy meille tuolta maailmalta ja pistää omat pellot pakettiin. Kaikki super-ruuathan tulee kaukaa - ei niissä muuten olis mitään superia. Miks ihmeessä hyödyntää ja mainostaa mitään kotimaista.

[QUOTE="vieras";24040060]Mikä siinä on miksi sitä joidenki pitää välttää viimeseen asti. Että se on niin kammottavaa?
Onhan sekin luonnontuote ja terveellistä rasvaa. Vai sekö siinä on niin pahaa että se rasva ei olekkaan kaikkien mielestä sitä terveellistä rasvaa?[/QUOTE]

Nikotiini, lyijy ja uraanikin on luonnontuote.
Haluatko niitä nahkasi alle?

Se on pahaa kylmäpuristettuna, ja tavallisena epäterveellistä. En usko että kylmäpuristettunakaan on terveydelle hyväksi, joskaan ei pahaksikaan kohtuullisesti käytettynä.

En käytä ruuanlaitossa tai muutenkaan itse, mutta saatan ostaa tuotteen jossa on rypsiöljyä käytetty.

Rypsin siemet ei sellaisenaan kelpaa ihmisravinnoksi.

Se on pahaa kylmäpuristettuna, ja tavallisena epäterveellistä. En usko että kylmäpuristettunakaan on terveydelle hyväksi, joskaan ei pahaksikaan kohtuullisesti käytettynä.

En käytä ruuanlaitossa tai muutenkaan itse, mutta saatan ostaa tuotteen jossa on rypsiöljyä käytetty.

Oliivitkaan ei sellaisenaan kelpaa ihmisravinnoksi.

[QUOTE="huu";24040115]Rypsiöljyssä rasvasuhteet ei ole kovin optimaaliset verrattuna esim oliiviöljyyn. Ja musta se maku on myös niin kammo, etten siksi syö.

[/QUOTE]

Itseasiassa rypsiöljyn rasvakoostumus on parempi kuin oliiviöljyn.

Ja tietysti siitä SUOMESSA puhutaan ettö se on superruokaa, tottakai, kun sitä on pellot väärällään. ;)[/QUOTE]

No aika tahkeasti täällä oliivilehdot menestyy.....

miten niin on epäterveellistä?

Käytän salaatinkastikkeena joka päivä sitruunalla maustettua rypsiöljyä. Ostin oliviiöljyäkin usiamman laista, mutta en ole vuoden aikana oppinu sitä käyttään ja se on edelleen pahaa vaikka kuinka monesti olen maistanut ja yrittäny totutella.

Ihminen tarvii rasvaa. Ja jokainen saa itse päättää mikä se rasva kenellekkin on sopivin. Käytän sekä öljyä että voita. Esim, leivälle(tosin syön aika harvoin)) ja paistamiseen voita. Ja salaattiin öljyä ja kalanpäälle.

Yhteistyössä