Mikä siinä pettämisessä on niin kamalaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maailmanloppu?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maailmanloppu?

Vieras
Miksi monet pitää pettämistä maailmanloppuna?

Mikä siinä tarkalleen, ns. kulissin takana on oikeasti se kauhein juttu? Tuskin se, että iho koskettaa ihoa.

Niin ihmisillä on niin erilaiset ajatusmaailmat, minä en hyväksy pettämistä missään tapauksessa, eikä myöskään mieheni, meillä sinänsä pelisäännöt hyvin selvät. On sitäpaitsi tosi hienoa, kun voi luottaa toiseen täysillä, tuntee olevansa rakastettu ja arvostettu, molemmat kunnioittaa toisiansa. Niin ja seksikin hienoa, eikä tarvitse miettiä kaiken maiilman tauteja tai välissä olevia exiä.

varmaan just toi luottamuksen menetys. saati sitten että kuka nyt enää haluaa sellasen ihmisen kanssa olla,joka käy uittaan muniaan muissakin akoissa,ja sitten sussa ? hyh. ja akoissa tietty toisinpäin,kuka haluis akkaa,jonka sisälle muutki käy heittämässä siemensä ja sä sitten pääset jälkiliukkaille

Kysyn siis ihan sen vuoksi, että pettäminen/petetyksi tuleminen on jokaiselle erilainen kokemus.

Mun mielestä pettämisessä on kauheinta ehkä se, ettei toinen olekaan sitä mitä on pitkäaikaisessa parisuhteessa luullut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei joku yksi kännihölmöily ehkä olekaan maailmanloppu, mutta kyllä jatkuva selän takana pelailu varmasti syö suhdetta.

No mulle sekin olisi maailmanloppu ja eron paikka. Ilman vaihtoehtoja. Samaa ajatusta noudatan myös itseni kohdalla. Kännissä ihminen on ihan yhtä vastuullinen kuin muulloinkin. Esimerkkinä vaikka rattijuoppous...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kysyn siis ihan sen vuoksi, että pettäminen/petetyksi tuleminen on jokaiselle erilainen kokemus.

Mun mielestä pettämisessä on kauheinta ehkä se, ettei toinen olekaan sitä mitä on pitkäaikaisessa parisuhteessa luullut.

Kyllähän ihminen varmaan tuntee itsensä aika huijatuksi, jos toinen on paasannut uskollisuuden tärkeydestä ja sitten kuitenkin pettää.

Harvalle ihmiselle pettäminen on mikään pikkujuttu. Vaikka itse pettäisi, ei välttämättä ole helppo sulattaa puolison syrjähyppyjä.

Mun mielestä on tervettä haluta pitää jotain toista ihmistä täysin omanaan koska rakastaa tätä niin paljon! Musta ois niin väärin, että joku hetken hempukka tulisi ja veisi osan meidän suhteemme ajasta ja siitä yhdestä pyhästä asiasta, joka on keskenämme. En ole uskovainen, mutta se sänkyhomma on meidän homma, eikä meidän juttuun huolita sellaista ylimääräistä henkilöä, jolla ei voi olla pienintäkään käsitystä suhteemme laadusta. Jos siis tämä suhteemme ydin vietäisiin minulta, niin kaikki palaset putoaisivat paikoiltaan ja se olisi niin rikki, ettei sitä saisi enää ennälleen, enkä minä tyydy vähempään.

Sanottu mitä sanottu, niin en silti ole kovinkaan mustasukkainen, sillä uskon ja luotan suhteeseemme. Mieheni saa mennä ihan koska haluaa ja minne haluaa, eikä hän käytä tätä vapauttaan yhtään väärin hyväkseen.

Yhteistyössä