Mikä siinä on, että jotkut lihoo kymmeniä kiloja raskausaikana??

18.09.2009
430
0
16
Kuten juuri minä itse... :|
Toki liikun vähemmän, varsinkin loppuraskaudessa, ja syön enemmän. Mutta en nyt NIIN paljon syö, että pitäis painon nousta näin paljon.
Ja oon vielä ennen raskautta ollut todella hoikka ilman mitään ihmeellisiä ruokavalioita, vielä 33 vuotiaana. Ja ekassa raskaudessa pamahti sit 30 kiloo :whistle: Ja nyt toisessa tullu jo yli 20kg ja vielä n.6 vk jäljellä.

En vaan tajua, miten näin. Kun joillekin ei tule kuin muutama hassu kilo...

Se on muuten oikeesti jännää, miä lihoin 7 kiloa, en liikkunut ollenkaan ja söin sillon kun mieli teki. Olin täydessä vuodelevossa melkein 3 kuukautta että en tosiaankaan liikkunut :D Onnistuin kyllä myöhemmin lihomaan ihan ilman raskautta 20 kiloa vuodessa :p

Tota ihmettelen kans ite. Mulle on tullu joku 11kg ainaki ja vasta rv 17 menossa :ashamed: . Oon normaalisti hoikka ja ikääki tosin vasta 23-v, mutta silti mietin et mistä ihmeestä toi paino on tullu kun syön terveellisesti ja monipuolisesti? Saa nähä kuinka paljon viä nousee. Mutta neuvolassaka ei sanottu muutaku et on ihan normaalisti toi paino noussu. Mietin vaan palaanko takasi entisiin mittoihini synnytyksen jälkeen ja siis ekaa lasta ootan =) .

jooo, mä lihoin esikoisesta ja kuopuksesta molemmista 20 kg/raskaus. aivan käsittämätöntä vaikka en oikeasti syönyt mitenkäään hirveästi ja koirien kans urheilin päivittäin.

Mulla puhkesi kilpirauhasen vajaatoiminta ekan lapsen raskausaikana ja paisuin neljän ekan raskauskuukauden aikana 35kg. Sama kakkosen kanssa, kuten myös kolmannen kanssa. Nyt mulla mennyt lääkityksestä huolimatta 2 vuotta synnytyksestä ennen kuin kropan hormonitoiminta palasi uomiinsa (eli pääsin vajaatoiminnasta normaalitasolle) ja vasta nyt olen taas alkanut kutistua kohti entisiä mittoja. En tiedä, onko iälläkin jo osuutensa asiassa, sillä olin 29-vuotias, kun kolmas lapsemme syntyi. Ei enää lisää lapsia siis, kroppa tuskin kestäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Joxu:
Tota ihmettelen kans ite. Mulle on tullu joku 11kg ainaki ja vasta rv 17 menossa :ashamed: . Oon normaalisti hoikka ja ikääki tosin vasta 23-v, mutta silti mietin et mistä ihmeestä toi paino on tullu kun syön terveellisesti ja monipuolisesti? Saa nähä kuinka paljon viä nousee. Mutta neuvolassaka ei sanottu muutaku et on ihan normaalisti toi paino noussu. Mietin vaan palaanko takasi entisiin mittoihini synnytyksen jälkeen ja siis ekaa lasta ootan =) .

Lohdutan sen verran, et mulla lähti 20 kiloo alle puolessa vuodessa raskauden jälkeen...mut uuteen raskauteen jäi sit 10 kg pohjiksi, kun tuli niin nopeasti.

Hoikille sitä tuntuu tulevan yleensä enemmän. Liekö syynä sitte vähentyny liikunta ja ruoan suurempi kulutus. Mulla on ylimääräistä muutenki ja raskaus toi 7 kg lisää mitkä jäi sairaalaan. Ylipainoisemmilla ihmisillä on paino pysyny ehkä samana ja sitte on laihtunu heti kun on synnyttäny. Lisäks saattaa vaikuttaa sekin että onko pahoinvointeja, jos on niin paino ei nouse tai ehkä laskee.

on joka kerta tullu reippaasti yli 20kg, ja jo alkuun on ollu ylipainoa paitsi keskimmäisen kanssa, ettei sekää välttämättä tuohon vaikuta minkä verran tulee. Nyt viimesestä synnytyksestä 3kk ja samoissa mitoissa oon kuin vuosi sitten, kun tyttöä aloin oottamaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja )):
Hoikille sitä tuntuu tulevan yleensä enemmän. Liekö syynä sitte vähentyny liikunta ja ruoan suurempi kulutus. Mulla on ylimääräistä muutenki ja raskaus toi 7 kg lisää mitkä jäi sairaalaan. Ylipainoisemmilla ihmisillä on paino pysyny ehkä samana ja sitte on laihtunu heti kun on synnyttäny. Lisäks saattaa vaikuttaa sekin että onko pahoinvointeja, jos on niin paino ei nouse tai ehkä laskee.

Mä olen neuvolassa katellu sellasta esitettä, jossa kerrottiin, että yleensä hoikille tulee vähemmän? Mene ja tiedä.

Itellä lähtöpaino 58kg, synnärille mennessä 69kg, synnäriltä lähtiessä 58kg. Muutaman kuukauden päästä oliki enää vaa 50kg jäljellä, siitä asti pitäny aktiivisesti lihottaa itteäni :D

Turvotus tekee kyllä kiloja mutta kaikki muu ylimääräinen tulee siitä että syö enemmän kuin kuluttaa.
Raskauden aiheuttama lisäenergiantarve on luokkaa esim. 1 voileipä+viili enemmän päivässä kuin normaalisti.
Monet vaan syövät "kahden edestä" mieltäen asian niin että syödään kahden aikuisen edestä... :)

Mä oon kans molemmissa raskauksissa lihonu hirrrrveesti, n.25kg. Ja laitokselle jäi molemmissa vain n.5kg. Ekan synnytyksen jälkeen laihduin nopeesti, 9kk kuluttua olin 10kg kevyempi ku ennen raskautta. Mut ikä teki tehtävänsä, nyt kuopus on 2,5kg ja paino n.5kg enemmän ku ennen raskautta, ei lähde pois, ei millään :|

Yhteistyössä