Mikä siinä on että äidit vaunujensa kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koiranulkoiluttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja haidi:
sillon ku minä vaunujen kanssa vielä kuljin ni kyllä ne oli ne ei vaunulliset ku ei väistäny!esim.kirppareil sai sanoo monta kertaa et voisitko hieman siirtyä,mut ei siirrytty ja ei auttanu ku mennä toista kautta pois ja huutaa perää et juu ei tarvi yhtää mennä soukemmalle!!

Kuka älykääpiä ottaa vaunut kirpparille, missä ne tukkii ihan koko kulkuväylän ja pakottaa kaikki ihmiset samalla käytävällä kulkemaan niiden vaunujen tahtiin sekä vaunujen edessä että takana? Sen ymmärrän, että ahtaasta lähikaupasta voi olla ihan pakko käydä se maitotölkki hakemassa, mutta että kirpparille, minne kellään ei ole väistämätöntä pakkoa mennä just vaunuikäisen kanssa?

Kyllä mä vaunuilijana liikkuisin siellä ihan nöyrällä asenteella antaen muiden katsella pöytiä sen aikaa kun haluavat ja sopeuttaisin oman tahtini siihen. Tai luultavammin jättäisin vaunut pihalle pyöränlukolla kiinni, jos lapsi olis aivan väistämätön pakko ottaa mukaan (joko liinassa tai kävellen).

Niin ja siis mä ihan vittuillakseni en väistä vaunuilijoita kirpparilla ennenkuin ihan suoraan pyydetään. En tahdo, että yksikään ihminen tuntee itseään tervetulleeksi sinne tai kirppareilla käymisen käteväksi hyökkäysvaunut mukana, koska se vaikeuttaa niin paljon monen muun ihmisen kulkemista siellä.

Muuten olen varsin kohtelias, esim. availen ovet ja autan junissa, busseissa ja portaissa vaunullisia ihan pyytämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja koiran omistajat käytöskouluun:
Nyt taitaa unohtua että täällä kirjoittelee äidit ei lapset, joten on todella asiatonta mennä haukkumaan toisten lapsia räkänokka kakaroiksi...toinen jos sanoo että koirat on piskejä...ei hauku vaan sinun koiriasi vaan kaikkien joten mielestäsi viesti suoraan haukkua toisten lapsia oli todella asiaton!!!

Ko. äiti-ihminenhän itse käyttikin niin kaunista kieltä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin ja siis mä ihan vittuillakseni en väistä vaunuilijoita kirpparilla ennenkuin ihan suoraan pyydetään. En tahdo, että yksikään ihminen tuntee itseään tervetulleeksi sinne tai kirppareilla käymisen käteväksi hyökkäysvaunut mukana, koska se vaikeuttaa niin paljon monen muun ihmisen kulkemista siellä.

Muuten olen varsin kohtelias, esim. availen ovet ja autan junissa, busseissa ja portaissa vaunullisia ihan pyytämättä.

Miten sinne kirppikselle sitten koskaan ikinä pääsisi jos ei ottaisi vaunuja mukaan? Ei ainakaan minun mieheni työajoilta saa sellaista hetkeä helposti.

Alkuperäinen kirjoittaja haidi:
sillon ku minä vaunujen kanssa vielä kuljin ni kyllä ne oli ne ei vaunulliset ku ei väistäny!esim.kirppareil sai sanoo monta kertaa et voisitko hieman siirtyä,mut ei siirrytty ja ei auttanu ku mennä toista kautta pois ja huutaa perää et juu ei tarvi yhtää mennä soukemmalle!!

Kuka älykääpiä ottaa vaunut kirpparille, missä ne tukkii ihan koko kulkuväylän ja pakottaa kaikki ihmiset samalla käytävällä kulkemaan niiden vaunujen tahtiin sekä vaunujen edessä että takana? Sen ymmärrän, että ahtaasta lähikaupasta voi olla ihan pakko käydä se maitotölkki hakemassa, mutta että kirpparille, minne kellään ei ole väistämätöntä pakkoa mennä just vaunuikäisen kanssa?

Kyllä mä vaunuilijana liikkuisin siellä ihan nöyrällä asenteella antaen muiden katsella pöytiä sen aikaa kun haluavat ja sopeuttaisin oman tahtini siihen. Tai luultavammin jättäisin vaunut pihalle pyöränlukolla kiinni, jos lapsi olis aivan väistämätön pakko ottaa mukaan (joko liinassa tai kävellen).

Minä olen sellainen älykääpiö. Yritän kyllä olla kohtelias älykääpiö ja antaa mahdollisimman hyvin tilaa kaikille muille. Kuitenkin näen tarpeelliseksi hankkia sopivan kokoisia vaatteita muksulleni.

Alkuperäinen kirjoittaja Otsoemo:

Miten sinne kirppikselle sitten koskaan ikinä pääsisi jos ei ottaisi vaunuja mukaan? Ei ainakaan minun mieheni työajoilta saa sellaista hetkeä helposti.

Voihan ne vaunut jättää ulos lukittuna kiinni johonkin? Ja tuskin se kirppiksellä käynti ilman lapsia ihan mahdotonta on, vaikkei joka viikko onnistuisikaan. Täällä ainakin melkeen kaikkien kirppisten läheisyydessä on joku leikkipuisto, joten joskus miehen vapaapäivänä kaupunkireissu niin, että mies ja lapset jää puistoon siksi aikaa kun äiti käy kirppiksellä, ei varmaan hirveästi olisi pois perheen yhteisestä ajasta.

Ja jyrää äiti vaan, sillä varmaan saatkin ihmiset suhtautumaan vaunuilijoihin ja lapsiperheisiin myönteisemmin.

Joillakin naisilla on ajatus, että jos tekee lapsia tähän maailmaan, ei tarvitse enää koskaan mitään muuta: olla vastuussa mistään muusta kun lapsen perushoidosta (ja siitäkin voi laistaa kuten myös kasvatuksesta, jos on väsynyt), käydä töissä, huolehtia parisuhteesta, ottaa missään tapauksessa toisia huomioon jne.. Lastenvaunujen kanssa ei tarvitse koskaan väistää mitään, koska on äiti ja väsynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Otsoemo:

Voihan ne vaunut jättää ulos lukittuna kiinni johonkin? Ja tuskin se kirppiksellä käynti ilman lapsia ihan mahdotonta on, vaikkei joka viikko onnistuisikaan. Täällä ainakin melkeen kaikkien kirppisten läheisyydessä on joku leikkipuisto, joten joskus miehen vapaapäivänä kaupunkireissu niin, että mies ja lapset jää puistoon siksi aikaa kun äiti käy kirppiksellä, ei varmaan hirveästi olisi pois perheen yhteisestä ajasta.

Ja jyrää äiti vaan, sillä varmaan saatkin ihmiset suhtautumaan vaunuilijoihin ja lapsiperheisiin myönteisemmin.

En jyrää vaan pyydän ystävällisesti tietä, jos sitä tarvitsen ja annan muillekin, kun huomaan, että joku tilaa tarvitsee. En ymmärrä miksi on niin vaikeaa joillekin ihmisille pyytää toisia väistymään, jos he ovat tiellä. Sen sijaan, että pyydetään tilaa, valitetaan keskustelupalstoilla, kun toiset ovat tiellä. Hankalaksi tämänkin asian tekee se, että ihmiset eivät uskalla avata suutaan. Tietenkään en mene vaunuilla, jos näen, että jossakin on kamala tungos jo valmiiksi. En pysty katselemaan mitään, jos yritän pitää samalla lasta ulkovaatteissaan sylissä, kun ei muksu vielä itse kävele. Kantoreppu on kyllä hankinnassa, joten sen jälkeen varmaankin pyrimme liikkumaan sen kanssa. Jostain syystä kantoliinailu ei meiltä enään onnistu.

Yhteistyössä