Mikä siinä on että äidit vaunujensa kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koiranulkoiluttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mua ärsytti usein koiranulkoiluttajat, jotka kävelivät vastaan väärällä puolella tietä. Ilmeisesti siksi että tokossa kai pidetään koira vasemmalla puolella aina. Ei siinä mitään, mutta aika hemmetin hankala lähteä väistämään noita koiran ulkoiluttajia niiden vaunujen ja ehkä jopa oman koiran kanssa. Usein oli kuitenkin pakko kun se koirantaluttaja pysyi itsepäisesti siellä väärällä puolella tietä.

Totta, minulla palveluskoiria, joten koiraahan kuuluu viedä aina vasemalla puolella. Ja siksi minua ärsyttää myös koiranulkoiluttajat, jotka vievät koiraansa oikealla puolen. Se hankaloittaa kaikkea ohittamista.

Missä oikein on määritelty mikä on väärä puoli tietä?
Käveleehän kävelijä autotielläkin vasenta puolta autoja vastaan. Näin autokoulussa opetettiin.

Mikä siinä on, että kävelytiellä ihmisten on pakko pitää kiinni "oikeasta" puolesta niin, että päin kävellään, mutta väistetä ei???

Alkuperäinen kirjoittaja La mama X 3:
No nyt kun saa ihan virallisesti valittaa, niin avaudutaan nyt, että kerran oli bussissa yksi äiti-vaunut yhdistelmä ja kyytiin pyrki rollaattorilla kulkeva vanhus. Tää äiti katsoi kiinteästi ikkunasta sitä äääärettömän mielenkiintoista helsinkiläistä lähiömaisemaa, eikä tehnyt elettäkään, että olis kääntänyt niitä vaunuja, että pappa olisi päässyt kyytiin. Kun vieressä seisonut mies yritti siirtää vähän vaunuja niin johan alkoi vihainen puhina. Sitten kävi vielä niin, että se oli joku vanhanmallinen bussi ja rattaat leveät, eikä siihen mahtunutkaan sitä rollaattoria. Noh, tämä äiti vaan istui takapuolellaan ja vanhus peruutti rollaattori kolisten takaisin pysäkille sateeseen. Itseänikään ei tod. olisi houkuttanut jäädä vaunujen kanssa bussista ja antaa paikkaa tälle vanhukselle, mutta kyllä voin ihan ilman jeesustelua sanoa, että niin olisin itse toiminut.

no mun mielestä se, joka ensin bussiin on noussut, saa kyllä jatkaa matkaansa ihan niin pitkälle kuin missä määränpääkin on! ehkä mä sit oon jotenkin outo, mut en mä bussista pois olis tuossa tilanteessa mennyt. kun ei se niiden mun lasten vika olis kuitenkaan ollut, jos se vanhus ei bussiin olis mahtunut. kyllä mäkin siellä pysäkillä oon vaunujeni ja rattaitteni kanssa joutunut odottamaan...

Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
kyllä minua koiran ulkoiluttajat raivostuttaa enempi, antavat kakkia ja pissiä lasten lumikasoihin, ihan ällöttää

Hei, koirat on MUN lapsia. ;) <3 Meidän IHMISlapsille on pihassa lumikasoja tolkuttomat määrät eikä pissin pissiä. En mä edes tykkää, että ryöhyävät tuolla katujen varsissa tai muualla. Hankkikaa köyhät iso piha maalta, sinne kun tekee kunnon lumivuoren traktorilla niin on lapsilla tilaa leikkiä.

mun ei tarvitse maalle lähteä lasteni kanssa! kyllä ne on sitten koirat jotka lähtee ennemmin. lapsia ja koiria älköön kukaan tule mulle rinnastamaan. ne eivät ole verrannollisia keskenään, ikinä! koirat on elukoita, lapset taas ihmisiä! siinä se ero, te kaikki eläinsuojelijat.

Kuule, kadunvarret kuuluu mun koiralleni siinä kuin sullekin. Mun lapseni onneksi ovat sen verran järkeä omaavia yksilöitä, että ymmärtävät tämän. Nelivuotiaskin osaa jo ihmetellä, että mihin se koira sitten pissisi... Ihan reunasta tai muuten pahasta paikasta kakat kerätään toki. Mutta ei ne koirat sieltä mihinkään lähde, kannattanee siis aloittaa lasten koulutus. ;)

MIKÄÄN ei voi kyllä silti olla ärsyttävämpää kun tuplavaunuillaan kaikki paikat tukkivat mammat. Yleensä tietysti vain yksi lapsi kyydissä, tärkeintä on että busseihin ei mahdu muita tai kaupan käytävillä ei pääse kukaan ohi. Että risoo.

kyllä kaupoissa enmpi vanhukset on "tiellä" kun tapaavat jonkun tutun niin röyhkeesti vaan jäävät keskelle väyliä

kyllä minua koiran ulkoiluttajat raivostuttaa enempi, antavat kakkia ja pissiä lasten lumikasoihin, ihan ällöttää

Hei, koirat on MUN lapsia. ;) <3 Meidän IHMISlapsille on pihassa lumikasoja tolkuttomat määrät eikä pissin pissiä. En mä edes tykkää, että ryöhyävät tuolla katujen varsissa tai muualla. Hankkikaa köyhät iso piha maalta, sinne kun tekee kunnon lumivuoren traktorilla niin on lapsilla tilaa leikkiä.

mun ei tarvitse maalle lähteä lasteni kanssa! kyllä ne on sitten koirat jotka lähtee ennemmin. lapsia ja koiria älköön kukaan tule mulle rinnastamaan. ne eivät ole verrannollisia keskenään, ikinä! koirat on elukoita, lapset taas ihmisiä! siinä se ero, te kaikki eläinsuojelijat.

Kuule, kadunvarret kuuluu mun koiralleni siinä kuin sullekin. Mun lapseni onneksi ovat sen verran järkeä omaavia yksilöitä, että ymmärtävät tämän. Nelivuotiaskin osaa jo ihmetellä, että mihin se koira sitten pissisi... Ihan reunasta tai muuten pahasta paikasta kakat kerätään toki. Mutta ei ne koirat sieltä mihinkään lähde, kannattanee siis aloittaa lasten koulutus. ;)

mä puhuinkin koirien paskoista. ja koirat on koiria eli piskejä. ihmiset on sit arvojärjestyksessä aina ensin. tätä asiaa kannattais vaan sunkin lapsilles opettaa... ;)

Heh heh, arvatkaa vain kuinka paljon meidän karavaani taitaa kanssakulkijoita ärsyttää. Kun on ne rattaat ja kaksi koiraa lenkillä. Usein on vielä kaverikin rattaineen ja koirineen... Ja siihen miksi käännetään kaupassa kärryt/rattaat vinottain käytävälle on ihan perusteltu syy: Jotta lapsi ei pääsisi lähellä oleviin hyllyihin, hedelmiin tms. käsiksi eli ei voi aivan niiden viereen kärryjä asettaa, mutta kuitenkin lapsen tulee koko ajan nähdä äiti, jottei sitten taas huudolla häiritse muita asiakkaita eli yritä siinä sitten...

sillon ku minä vaunujen kanssa vielä kuljin ni kyllä ne oli ne ei vaunulliset ku ei väistäny!esim.kirppareil sai sanoo monta kertaa et voisitko hieman siirtyä,mut ei siirrytty ja ei auttanu ku mennä toista kautta pois ja huutaa perää et juu ei tarvi yhtää mennä soukemmalle!!

mä oon huomannu saman! Kaupassa joskus suututtaa ihan kauheesti mennä kärryn kanssa, ku ne lasten vaunut/kärryt on siinä keskellä väylää eikä siirretä vaikka näkis mun tulevan.. yleensä siinä vielä käydään naapurin liisan kanssa kiivasta keskustelua eikä siksikään jakseta kiinnittää huomiota muihin. Ja kyllä, mäki meen kaupassa vaunujen/vauvakärryjen kanssa mutta yritän olla jättämättä niitä vaunuja tientukkeeksi. :kieh:

mä puhuinkin koirien paskoista. ja koirat on koiria eli piskejä. ihmiset on sit arvojärjestyksessä aina ensin. tätä asiaa kannattais vaan sunkin lapsilles opettaa... ;)

Oletko ikinä Hah miettinyt, mitä tuolla lapsellesi opetat?

Et ainakaan sosiaalista toisten huomioon ottamista ja luonnon kunnioittamista!

Terveyskeskuksessa oli iso lappu: "ole hyvä ja jätä vaunusi viereiseen vaunuparkkiin, EI TÄHÄN". Silti vuoronumeroa oli mahdoton saada kun seitsemät vaunut oli parkkeerattu sen laitteen ympärille, mistä saa vuoronumeroita (sana hukassa)...:o Kysyin parilta äidiltä että voisivatko siirtää vaunujaan, mutta eivät kuulemma olleet heidän vankkurinsa siinä tiellä. "Olisit nähnyt pari minuuttia sitten tän tilan! Vaunuja oli tuplasti tää määrä"...vaunuparkki oli muuten tyhjä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Mua ärsytti usein koiranulkoiluttajat, jotka kävelivät vastaan väärällä puolella tietä. Ilmeisesti siksi että tokossa kai pidetään koira vasemmalla puolella aina. Ei siinä mitään, mutta aika hemmetin hankala lähteä väistämään noita koiran ulkoiluttajia niiden vaunujen ja ehkä jopa oman koiran kanssa. Usein oli kuitenkin pakko kun se koirantaluttaja pysyi itsepäisesti siellä väärällä puolella tietä.

Totta, minulla palveluskoiria, joten koiraahan kuuluu viedä aina vasemalla puolella. Ja siksi minua ärsyttää myös koiranulkoiluttajat, jotka vievät koiraansa oikealla puolen. Se hankaloittaa kaikkea ohittamista.

Käveleehän kävelijä autotielläkin vasenta puolta autoja vastaan. Näin autokoulussa opetettiin.

Mikä siinä on, että kävelytiellä ihmisten on pakko pitää kiinni "oikeasta" puolesta niin, että päin kävellään, mutta väistetä ei???

Lain mukaanhan nykyisin voi autotielläkin kävellä kumpaa reunaa tahansa.

On helpompaa, kun ihmiset pitävät kiinni siitä "oikeasta" puolesta. Muuten joutuu hyppimään koko ajan reunasta reunaan tai ainakin katsomaan, mitä vastaantulija meinaa tehdä, väistääkö vai ei. Sitten taas esim. pyöräilijän kannalta on vaarallista, kun ei tiedä, mihin jalankulkija sinkoaa, kun voi äkkiä vaihtaa puolta koiranulkoiluttajan vuoksi.

Minä en edelleenkään pissitä ja kakata omia lapsiani yleisille kulkuväylille, vaikka täällä koiranomistajat pitävät koiria lapsinaan. Maalla asuneena, koiralla on oma häkki jonne tarpeensa tekee ja omistaja ne siivoaa...niinhän mekin teemme omille lapsillemme...todella vaikeaa biologiaa!!!

mä puhuinkin koirien paskoista. ja koirat on koiria eli piskejä. ihmiset on sit arvojärjestyksessä aina ensin. tätä asiaa kannattais vaan sunkin lapsilles opettaa... ;)[/quote]

Ei ne meillä ole piskejä. <3 Toki arvojärjestys kotona on selvä; pentukin oppii pian että koira väistää lasta, lapsiin suhtautuvat koirat muutenkin erityisellä varovaisuudella. Ei sitäkään vähää riehumista, hyppimistä tms kuin aikuisille innostuessaan pitävät. Varsinkin vauvan kanssa koira on miltei parhaimmillaan.

En silti koe tarvetta tuollaiseen asenteeseen. Koiran jätöksiä on kadunvarret jossain väärällään meidänkin reitin varrella; so? 4v osaa jo kiertää ne ja pienempi istuu pulkassa. Tasan kerran olen tainnut lapsen kengänpohjasta p*skaa siivota. Ei pidä aliarvioida lapsia; ne ymmärtää ja osaa huomattavasti enemmän kuin nykyään uskotaan. Ikävä kyllä myös nuo asennevammat tarttuvat herkästi.

Alkuperäinen kirjoittaja Koiran omistajat käytöskouluun:
Minä en edelleenkään pissitä ja kakata omia lapsiani yleisille kulkuväylille, vaikka täällä koiranomistajat pitävät koiria lapsinaan. Maalla asuneena, koiralla on oma häkki jonne tarpeensa tekee ja omistaja ne siivoaa...niinhän mekin teemme omille lapsillemme...todella vaikeaa biologiaa!!!

on se joillekkin :)

Mistä saataisiin äidit käytöskouluun, jotta tajuaisivat, että kaikki eivät oikeasti pidä heidän joka paikan valtaavasta räkänokasta?
Ja monetkin aikuiset ajattelevat, että lapset eivät ole aina etusijalla!

Tämä lasten teko/saanti on mielestäni hyvinkin luonnonmukaista, joten pakko kait aika monen on lapsia sietää jos meinaa ihmiskunnan tulevaisuutta jatkaa!!!

Tuo on totta. Itse kuljen koiran ja vaunujen kanssa, ja tietysti joudun itse väistämään ja siirtämään koiran penkan puolelle "väärälle puolelle". Yleensä nuo jotka ei voi väistää, on yksinään kulkevia vanhempia naisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:

Lain mukaanhan nykyisin voi autotielläkin kävellä kumpaa reunaa tahansa.

On helpompaa, kun ihmiset pitävät kiinni siitä "oikeasta" puolesta. Muuten joutuu hyppimään koko ajan reunasta reunaan tai ainakin katsomaan, mitä vastaantulija meinaa tehdä, väistääkö vai ei. Sitten taas esim. pyöräilijän kannalta on vaarallista, kun ei tiedä, mihin jalankulkija sinkoaa, kun voi äkkiä vaihtaa puolta koiranulkoiluttajan vuoksi.

Joo. Nuo vasemmalla puolella koiraansa kuljettavat on kuitenkin selkeä vähemmistö, ottaen huomioon kaikki tiellä kulkijat. Ja sen vuoksi on mun mielestä selviö että he väistävät.

Itse kuljetan koiraa oikealla puolella juurikin sen takia, että niin se on kaikkien kannalta helpompaa. Jos kuitenkin kuljettaisin vasemmalla puolella, niin eipä tulisi mieleenkään olettaa että muut väistäisivät meitä. Vielä vähemmän tulisi mieleen vaatia että muiden täytyy alkaa kulkemaan myös "väärällä" puolella tietä jotta itse pääsisin paremmin oman koirani kanssa.

Koirat on koiria ja ihania, viattomia luontokappaleita eikä oo tehnyt kellekään mitään pahaa.

Sun lapses on ällöjä räkänokkia kakaroita. Kellä tahansa ihmisellä tai koiralla on enemmän oikeus olla missä tahansa kuin niillä.

Tässä sulle arvojärjestystä. Tasan yhtä loogista kuin omat puheesi :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Mistä saataisiin äidit käytöskouluun, jotta tajuaisivat, että kaikki eivät oikeasti pidä heidän joka paikan valtaavasta räkänokasta?
Ja monetkin aikuiset ajattelevat, että lapset eivät ole aina etusijalla!

Se oma kun on oikeasti niiiin ihana, ettei sitä meinaa millään muistaa, ettei kaikki ole samaa mieltä! Ihan totta. Mulla on just näin. Mun poika on niin ihana, etten voi käsittää, ettei hän ole sitä kaikkien muidenkin mielestä. Tai siis tottakai käsitän, ettei hän kaikkien mielestä ole ihana, eikä etenkään ei-lapsirakkaiden, mutta tuppaa unohtumaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Koiran omistajat käytöskouluun:

Mä luulen että se on kyllä selkeä (mutta valitettava) vähemmistö, joka antaa koiransa tehdä asiansa yleisille kulkuväylille.

Mekin asutaan nyt maalla ja onneksi koira saa tehdä tarpeensa sinne minne tykkää :)

Itse olen taas huomannut sen, että vaunut aiheuttavat käsittämättömiä agressioita joissakin ihmisissä. Ei voida väistää sitten millään, vaikka itse kuljetaan esim. väärällä puolella tietä tai kapealla kävelytiellä pareittain täyttäen koko tien. No, en anna tämän itseäni ärsyttää, vaan hymyilen leveästi ja väistän :D
Sen sijaan minua kiukuttaa ne naapuruston ihmiset, jotka antavat koiriensa juosta täällä vapaana. Asumme omakotitalossa, ja piha on "täynnä" koirankakkaa ja pissaa. Ja ihan kaupunkialuetta. Ole siinä sitten taaperoiden kanssa omasta pihasta nauttimassa :/

Nyt taitaa unohtua että täällä kirjoittelee äidit ei lapset, joten on todella asiatonta mennä haukkumaan toisten lapsia räkänokka kakaroiksi...toinen jos sanoo että koirat on piskejä...ei hauku vaan sinun koiriasi vaan kaikkien joten mielestäsi viesti suoraan haukkua toisten lapsia oli todella asiaton!!!

Yhteistyössä