K
kurahanska
Vieras
Meidän lasten (2 ja 3v.) setä ja vaimonsa ei pese ikinä käsiään, ja tämä vaikuttaa jo meidänkin elämään. He ovat aina mielellään tulossa hoitamaan lapsia, pyytämättäkin. Mutta se käsienpesun vaikeus! Omia, saati lasten käsiä ei pestä ollenkaan, missään välissä. Viimeksikin kun tulin kaupasta, lapset olivat juuri tulleet ulkoa, ja joka paikka oli täynnä kuraisia kädenjälkiä. Jos täti käyttää lapsia vessassa, ei käsiä pestä senkään jälkeen. Jos käyvät meillä vessassa, ei hanaa aukaista sen jälkeen (joo tunnen olevani kamala kyttääjä, mutta oikeasti sen kuulee kyttäämättäkin, jos vettä ei käytetä).
Tämä pariskunta on äärettömän räjähdysherkkä, loukkaantuvat tosi helposti ja ovat pikkävihaisia, joten asiasta suoraan sanominen tuntuisi vaikealta. Enkä missään nimessä halua valittaa turhasta, on hienoa että suku on niin läheisissä väleissä keskenään.
Olen koittanut muuttaa tilannetta sanomalla lapsille sedän ja vaimonsa kuullen esim. "muistattehan pestä käden vessassa käynnin ja ulkoilun jälkeen" mutta ei auta, ei. Miten saisin asiaan muutosta?
Täsmennän vielä, että meillä ei olla superhygieenisiä, mutta tällaisista perusasioista olen aika tarkka.
Tämä pariskunta on äärettömän räjähdysherkkä, loukkaantuvat tosi helposti ja ovat pikkävihaisia, joten asiasta suoraan sanominen tuntuisi vaikealta. Enkä missään nimessä halua valittaa turhasta, on hienoa että suku on niin läheisissä väleissä keskenään.
Olen koittanut muuttaa tilannetta sanomalla lapsille sedän ja vaimonsa kuullen esim. "muistattehan pestä käden vessassa käynnin ja ulkoilun jälkeen" mutta ei auta, ei. Miten saisin asiaan muutosta?
Täsmennän vielä, että meillä ei olla superhygieenisiä, mutta tällaisista perusasioista olen aika tarkka.