Mikä sektiossa on niin kamalaa, että se pelottaa ja kammoksuttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Jännä tuo toipuminen. Olen ollut todella kipeä lähes 2 viikkoa leikkauksen jälkeen. Vuorokauden kuluttua leikkauksesta yritin päästä suihkuun hoitajan kanssa. Taju meni jo ylös noustessa. :/ Kun kipulääke jäi yöllä ennakoivasti ottamatta, en enää voinut kelloa soittaa, että antakaa se nyt. En helvetti vie yltänyt kellolle, enkä keksinyt mitään konstia päästä sinne asti kurottamaan. Ajatuskin liikkumisesta sattui ihan hirveästi. Jumituin siis sänkyyn, kunnes sain tehokkaan kipulääkityksen. :o

Ja kun luulin olevani nopea toipuja. On hyvä kunto ja kestävyys, liikun paljon, enkä ole edes kipuherkkä. :/ Ois kiva tietää, mistä tuo johtuu.

Allekirjoitan tän täysin! Ihan hullua oli, kun yritin laittaa tukkaa ponnarille ja vatsaa viilsi niin, että meinasi yrjö lentää. Suihkuun mennessä jokaisen vaatteen poisottaminen sattui, kivuttomasti ne olisi saanut yltään vain saksilla leikkaamalla:) Ja mäkin luulin, että mun kunnolla ja sisulla leikkauksesta toipuu tuosta vaan.

Joo ja voi järki että oli työlästä imettää sen haavan kans. Lähes itkin kun sattui niin.

1. Neulan pistäminen selkärankaan
2. Komplikaatiot leikkauksessa
3. Tuntoaistin häiriöt jaloissa seuraavina päivinä
4. Haavan tulehtuminen
5. Pissan ja kakan ulos tulemattomuus
6. Haavan ompeleiden aukeaminen
7. Veritulppa
8. Ennalleen palautumaton tunto vatsalihaksissa

Nuo nyt tuli äkkiä mieleen. Yksi hätäsektio ja kaksi suunniteltua takana eikä lisää lapsia tule juurikin synnytystavasta johtuen.

Alkuperäinen kirjoittaja vastarannankiiski:
Harmi et teillä on ollut noin huonoja kokemuksia sektioista :(

Mulle on tehty kolme sektiota. En silti huonoiksi sanois kokemuksina. Ekasta en muista mitään, se oli hätäsektio. Jälkimmäiset on olleet ihmeellisiä, rauhallisia, jopa epätodellisia kokemuksia. Sellasia ai nytkö se syntyy, siis onko tämä totta, eihän tää edes tunnu...

Valtimo tai laskimo meni poikki keskimmäisessä leikkauksessa ja se oli semmonen ei niin kiva juttu, mutta se meni hienosti ohi ja mitään huonoa kokemusta ei jäänyt. Viimesessä lääkäri vahingossa viilsi vuotavan haavan vauvan otsaan. Ei sekään ollut maailmanloppu. Jälkipelit oli vaan työläitä mulla.

mä olen alkanut miettii tekisinkö viälä kolmosen mutta vähän pelotta onkohan se toipuminen vaikeampaaa ja meneekä kaikki hyvin....sektio kai tehdään vaikka olis viälä mahdollisuus kokeilla myös synnytystä.

Onhan se suuri ja invasiivinen leikkaus. Ei se mikään pikkujuttu ole.

Tietenkin jos lapsen ja äidin henki ja terveys sitä vaativat, se pitää tehdä ja on hyvä jos sen voi vastaanottaa ilman sen suurempia pelkoja tai ahdistusta, mutta ymmärrän hyvin, miksi se voi pelottaa.

Erilaisia ovat ihmiset:

Mä olen ollut ihan paniikissa jo kuukausikaupalla, kun multa pitäis poistaa luomi ja siihen tulee ehkä jopa 2 tikkiä :D Minulla on kaksi alateitse synnytettyä lasta ja nykyään paniikki sektiosta on niin suuri, että en uskalla tehdä enempää lapsia. Toisen kohdalla vierustoveri oli leikattu, koska lapsi oli väärinpäin... Ja nyt mä pelkään kuollakseni, että mulle kävisi sama...

Mulle on tehty kolme sektiota. En silti huonoiksi sanois kokemuksina. Ekasta en muista mitään, se oli hätäsektio. Jälkimmäiset on olleet ihmeellisiä, rauhallisia, jopa epätodellisia kokemuksia. Sellasia ai nytkö se syntyy, siis onko tämä totta, eihän tää edes tunnu...

Valtimo tai laskimo meni poikki keskimmäisessä leikkauksessa ja se oli semmonen ei niin kiva juttu, mutta se meni hienosti ohi ja mitään huonoa kokemusta ei jäänyt. Viimesessä lääkäri vahingossa viilsi vuotavan haavan vauvan otsaan. Ei sekään ollut maailmanloppu. Jälkipelit oli vaan työläitä mulla.

No mulla taasen ovat olleen "jännittäviä" kokemuksia :) Olen tiennyt koko ajan mitä tapahtuu, vaikka en ole mitään tuntenut.
Mies on ollut vierelläni ja se jännitys siitä, että parin minutin päästä saan nähdä lapseni... Se on jotain niin käsittämätöntä <3
Molemmat siis suunniteltuja sektioita, joten olen tiennyt päivämäärän etukäteen.
Ekasta päivää ennen ja tokasta pari viikkoa ennen.

Minulle sektio on ollut yhtä herkkä kokemus mitä toiset kertoo synnytyksestä.

No mulla taasen ovat olleen "jännittäviä" kokemuksia :) Olen tiennyt koko ajan mitä tapahtuu, vaikka en ole mitään tuntenut.
Mies on ollut vierelläni ja se jännitys siitä, että parin minutin päästä saan nähdä lapseni... Se on jotain niin käsittämätöntä <3
Molemmat siis suunniteltuja sektioita, joten olen tiennyt päivämäärän etukäteen.
Ekasta päivää ennen ja tokasta pari viikkoa ennen.

Minulle sektio on ollut yhtä herkkä kokemus mitä toiset kertoo synnytyksestä.

On joo mullakin noin. Sellanen unenomainen, rauhallinen tunnelma. Odotusta, jännitystä ja sitten yks kaks pieni parkaisu. :o :heart:

Ei mulla ole huono kokemus jäänyt. Nautin kyllä koko touhusta ja ne on jäänyt hienoina hetkinä mieleen.

Yhteistyössä