Mikä saa lapsesta noin pahan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei ymmärrä

Vieras
Tuo vuioden 93 tapaus kun ne 10-vuotiaat tappoivat sen kaksivuotiaan? Miten lapsi voi olla niin paha? sillä silkkaa pahuuttahan tuo on, vai? Mikä sen saa aikaan?

Mä kyllä näkisin sen hätähuutona. Lapsilla on sisällä paha olla ja se purkautuu noin.
Itse tunnen addiktiperheen dynamiikkaa ja sehän menee niin että perheen addikti vittuilee puolisolleen, puoliso purkautuu lapsille ja lapset potkasee koiraa, noin kärjistetysti.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mä kyllä näkisin sen hätähuutona. Lapsilla on sisällä paha olla ja se purkautuu noin.
Itse tunnen addiktiperheen dynamiikkaa ja sehän menee niin että perheen addikti vittuilee puolisolleen, puoliso purkautuu lapsille ja lapset potkasee koiraa, noin kärjistetysti.

No tuon ymmärrän, mutta noin suunnaton pahuus.....mistä se kumpuaa? yksilöstä itsestään? Onko se siis synnynnäistä? Kun huonoistakin kasvuoloista voi selvitä kunnialla..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

No tuon ymmärrän, mutta noin suunnaton pahuus.....mistä se kumpuaa? yksilöstä itsestään? Onko se siis synnynnäistä? Kun huonoistakin kasvuoloista voi selvitä kunnialla..

Mä näen sen niin, että epätoivoiset ihmiset tekee epätoivoisia tekoja, lapsi ei ole paha syntyessään.
Mutta totta on tuokin, että suurin osa kauheissa olosuhteissa eläneistä lapsista selviää suurinpiirtein kunnialla elämästään.

Moni täällä varmaan sanoo että väkivalta tekee väkivaltaiseksi. Ei se kyllä niin mene. Vaatii "huonot geenit" ja sellaisen luonteen että voi olla sadisti. Sadistiksi ei kasveta.

Jos väkivalta tekisi väkivaltaiseksi niin ette usko kuinka moni meistä yli 30 vuotiaista murhaisi pikkuvauvoja ja eläimiä tuolla.. ja olisimme aloittaneet jo lapsena sen väkivallan jatkumon.

Ollakseen noin väkivaltainen ihmisen pitää olla viallinen tavallaan. Ei se ole selitys että on sanaut itse monta kertaa turpaan. Eikä sitä edes noista kahdesta tekijästä tiedä pelknä uutisen perusteella ovatko saaneet selkäänsä edes koskaan.

Hehän kiduttivat sitä taaperoa ja koittivat kait paloitella. Se väkivalta oli tuomarin mukaan törkeintä laatua mitä on kuullut ja nähnyt. Sellainen väkivaltaisuus vaatii jo rikollisen moraalittoman luonnon.

Nuo tekijät eivät todellakaan ole uhreja itse.

Yhteistyössä