Mikä paras voide raskausarpien ehkäisyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Niin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Niin"

Vieras
Joo, niitä tulee jos tulee sille ei voi mitään. Mutta jos niitä nyt jollain tapaa vois edes lieventää niin kertokaas mulle, mitä rasvaa/voidetta te käytätte raskausaikana arpien ehkäisyyn? Toinen raskaus ja ekassa käytin weledaa. Sitä ostan jos ei mitään halvempaa löydy. Mutta siis, kertokaas mitä te käytätte ja onko ollut hyvä vai ei?

Mulla edellinen kaksosraskaus ja nyt odotan kolmosta :) Käyttänyt molemmissa raskauksissa Biothermin raskausarpi voidetta eikä minulla ole yhtään ainutta arpea :) Maksaa n. 35eur. suosittelen!

[QUOTE="vieras";22884034]Kaikissa raskauksissa olen sutinut mahaani (ja lopuraskaudesta alapäähäni) Ceridal-öljyä. Yhtään raskausarpea ei ole (vielä) tullut.[/QUOTE]

Rasvaus aamuin ja illoin. Pesen itseni miedolla suihkusaippualla tms, joka ei kuivata ihoa.

Mä käytän kookosöljyä (on edullista, n. 20€/L, ja sitä voi syödäki :D ). Turhan harvoin kylläkin, en edes joka toinen/kolmas päivä muista laittaa.
Eka arpi tuli jo ennen ku maha oli ees kasvanu... Hieman myöhemmin on tullu pari muutaki pientä navan ympärille, kovin varhaisessa vaiheessa siis. Pitäis koittaa tehostaa tuota rasvaamista, jos vaikka ois apua...

Sitruunaa kun hieroo joka toinen päivä ja vuoropäivinä ruokaöljyä, niin näin pääsee pitkälle.

Olen hoitanut rinnat joka kerta näin vanhan kätilön neuvosta. Mutta mahan seutua en, kun en jotenkin tajunut että senkin voisi hieroa. Mahassa on arpia, rinnoissa ei arven arpea. Ja menossa on viides pitkä imetysaika.

Bodyshopin pähkinävoide!! On hintalaatu suhteeltaan hyvä, ja on miedon tuoksuinen. Mua se kookos ällötti. :x Jäin tuohon rasvaan koukkuun, tyttö on jo 5v ja käytän sitä säännöllisesti edelleen. :)

Minulle lääkäri sanoi, ettei raskausarpien muodostumista voi millään voiteella ehkäistä, vaan se on ihotyypistä kiinni. Toisille tulee arpia, toisille ei, rasvasipa tai ei. Onkos täällä lääkäreitä paikalla kommentoimaan tätä?

Ekassa käytin Ceridalia ja tokassa en mitään. Eikä tullut yhtään kummallakaan kerralla. Eli on geeneistä kiinni. Mutta voihan sitä yrittää. Ceridal on mun mielestä siltikin hyvä tuote.

[QUOTE="kop";22884195]Minulle lääkäri sanoi, ettei raskausarpien muodostumista voi millään voiteella ehkäistä, vaan se on ihotyypistä kiinni. Toisille tulee arpia, toisille ei, rasvasipa tai ei. Onkos täällä lääkäreitä paikalla kommentoimaan tätä?[/QUOTE]

Näin on mullekin sanottu. Ainoa tapa varmistaa ettei raskauarpia tule, on tarkistaa ettei niitä ole äidillä ja mummollakaan.

Rasvasin alusta asti Decubal Clicillä vähintään kerran päivässä. Aika normaalisti 2kertaa päivässä ja lopussa jopa neljäkin kertaa. Maha on täynnä arpiraitaa.

Mulla on tisseissä, kyljissä ihan alhaalla ja lantiolla jo valmiiksiki arpia, lihomisesta ja tisseihin tuli jo teininä kasvun myötä. Mahtaako mun ihotyyppi sitte olla sellainen että tulee herkästi arpia..?
En nyt tiedä haittaisko arvet, jos ei nyt ihan älyttömästi sentään tulis. Voishan semmone kohtuullinen tiikerimaha olla ihan sopiva kun on muuallaki arpia. :D

Alkuperäinen kirjoittaja PossuRulla:
Bodyshopin kaakaovoi oli hyvä, ei yhtään arpea.

Ja tohon ihotyyppiin, nii äidilläni on valtavat raskausarvet, niin en usko et ainakaan mun kohdalla on kyse siitä että ihotyyppi vaikuttas.

Eihän se ihotyyppi aina siltä äidiltä periydy. Minä ainakin olen perinyt ihotyyppini (ja siten raskausarpialttiuteni) isältäni. Äidillä niitä ei ole ollut.

Aqualan oilia edellisessä ja tässä raskaudessa ja ainuttakaan arpea ei ole tullut.
Lihomisesta tuli reisiin arpia, joku vuosi sitten ennen raskauksia, mutta niitä en ole rasvannut. Eli oli rasvauksesta jotain hyötyä, itse olen kuivaihoinen.

Yhteistyössä