Mikä paras magnesium -valmiste??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lynx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lynx

Aktiivinen jäsen
31.07.2006
1 090
0
36
Sain vinkin magneesiumista verenpaineeseen ja kun luin ko. asiasta lisää niin vaikuttaisi tuohon hormonitasapainoon ja stressiinkin, sekä suolistosairauteen.
Mitä enemmän luin, sitä vakuuttuneemmaksi tulin, että minulla on oikeasti magnesiumin puute kun niin monet oireet stemmaa.
Olisiko suositella jotain tehokasta ja hyvää valmistetta, jonka käytön olet huomannut oikeasti vaikuttavan?

magnesan.jpg

No mulle yksi urheiluhieroja suositteli gelsin nimistä tuotetta, siinä kuulemma on nuo imeytymissuhteet toisinpäin kuin muissa (jääkkiekkoilijaporukoissa kuulemma niitä joku tutkinut), jos muissa imeytyy 20 prossaa ja 80 tulee ulos, niin tuossa kuulemma suhteet toisinpäin, tiedä sitten. Sanoi vielä aikamoisen annosmäärän syötäväksi. No loputhan tulee ulos, mutta aloitin kuitenkin ihan normisatsilla, ettei mene maha kuralle :whistle:

Vastaan nyt tähän omaan aloitukseen. Tänään kävin apteekissa ja suosittelivat Diasporalia, kuulemma imeytyy nopeasti ja vaikutus alkaa heti. En tiedä onko korvien välissä tuo vaikutus vai ihanko oikeasti, mutta tuntuu kuin vanne olisi hävinnyt pään ympäriltä eikä kiristä niin paljon (verenpaineesta siis kyse)!

Alkuperäinen kirjoittaja Oho:
siis aiheuttaako magnesiumin puute verenpaineeseen jotain? mitä muita oireita voi tulla jos ei saa tarpeeksi magnesiumia?

Mä eilen googletin enemmänkin tuosta magnesiumista, kun täältä sain vinkin että se juuri tuohon verenpaineeseen auttaa.
Uskomaton määrä mihin sen saanti vaikuttaa. Mm. rauhoittamaan mieltä, sydän- ja verisuoni vaivoihin, suonenvetoihin, jaksamiseen, hormoonitasapainoon ja vaikka mitä. Mulle ihan uusi juttu, mutta kyllä ainakin kokeilen tuota lisäystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:
Alkuperäinen kirjoittaja Oho:
siis aiheuttaako magnesiumin puute verenpaineeseen jotain? mitä muita oireita voi tulla jos ei saa tarpeeksi magnesiumia?

Mä eilen googletin enemmänkin tuosta magnesiumista, kun täältä sain vinkin että se juuri tuohon verenpaineeseen auttaa.
Uskomaton määrä mihin sen saanti vaikuttaa. Mm. rauhoittamaan mieltä, sydän- ja verisuoni vaivoihin, suonenvetoihin, jaksamiseen, hormoonitasapainoon ja vaikka mitä. Mulle ihan uusi juttu, mutta kyllä ainakin kokeilen tuota lisäystä.

mulla on hieman kohonnut nyt jostain syystä verenpaine ja minusta on tullut oikea hormoonihirviö,mitä en ole koskaan aiemmin ollut,varsinkin pms-oireet on helvetilliset.Suonenvetojakin välillä öisin. On siis kokeiltava tuota magnesiumia hetimiten.

Mulla oli ekassa raskaudessa rytmihäiriöitä ja neuvolasta kehotettiin syömään Magnesiumia. Ei ollut sen jälkeen enää kertaakaan rytmihäiriöitä ja levottomat jalat hävisi myös!

Magnesium on painonhallinnan tärkein apu
Hyvästä ja tasapainoisesta terveydestä puhutaan paljon, mutta jostain syystä kaikkein myydyimpiä kirjoja ovat laihdutuskirjat. Yksi tärkeimmistä aineista painonhallinnassa on magnesium, jota tarvitaan yli 300 kehon reaktiossa, kuten aineenvaihdunta, entsyymit, energiantuotanto ja tukirangan kasvu. Magnesiumin puutos on syynä moniin nykypäivän sairauksiin ja vaivoihin.
Magnesium on painonhallinnan tärkein apu

Magnesiumin puute väestössä on yleistä. Se ilmenee vähäisenä magnesiumin pitoisuutena veressä (seerumissa) ja myötävaikuttaa sydäntauteihin ja -kuolemiin, osoittaa uusi saksalainen 10-vuotinen seurantatutkimus. Valitettavasti suomalaiset lääkärit eivät yleensä mittaa potilaittensa veren magnesiumin pitoisuutta, jolloin puute jää huomaamatta ja korjaamatta.

Magnesiumin puutteesta ei kuitenkaan yleisesti ottaen juurikaan puhuta. Sitä vastoin joka tuutissa ylistetään kalsiumia, jonka nauttimisen myötä on vaarana se, että meidän magnesium-ongelmat pahenevat entisestään. Tämä johtuu siitä, että liiallinen kalsium estää magnesiumin imeytymistä.

Magnesiumvalmisteita löytyy useina eri yhdisteinä. Parhaiten imeytyvien joukkoon kuuluvat: Mg-aminohappokelaatti, Mg-sitraatti ja niiden jälkeen keskinkertaisesti imeytyvä Mg-karbonaatti sekä kaikkein huonoimmin imeytyvänä Mg-oksidi.