Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja celia81:ja mihin avioliittoa nykyään ees tarvitaan. aika vanhentunut instituutio.
Alkuperäinen kirjoittaja celia81:mut jos itelleen kihlat merkitsee jo sitä sitoutumista? eikä tarvitse avioliittoa sitä vahvistamaan?
ite oon seurustellu kihlattuni kanssa yli 10-v , ollaan yhtä tosissaan aina yhdessä kuin jos oltais naimisis.
Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:Yhtäkkiä vaan oli häät tai maistraatti ja mekko ja sormus jne...
Alkuperäinen kirjoittaja Tahdon.:Alkuperäinen kirjoittaja celia81:ja mihin avioliittoa nykyään ees tarvitaan. aika vanhentunut instituutio.
Avioliitto merkitsee sitoutumista koko loppuelämäksi ja avioliiton hyväksi tehdään työtä. Avioliitto on rakastamista, joka on kestävää.
Alkuperäinen kirjoittaja celia81:mut jos itelleen kihlat merkitsee jo sitä sitoutumista? eikä tarvitse avioliittoa sitä vahvistamaan?
ite oon seurustellu kihlattuni kanssa yli 10-v , ollaan yhtä tosissaan aina yhdessä kuin jos oltais naimisis.
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Mulle kihlaus ei merkitte automaattisesti mikään lupaus avioliitosta. Se on mulle yksi tapa sitoutua toiseen ja naimisiin mennään jos mennään. Eikä se ole mulle mikään mukakihlaus vaan oikia kihlaus vaikka hääpäivää ei sovittaisikaan ja naimisiin ei mentäisi ehkä ikinä.
Alkuperäinen kirjoittaja wikisijä:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Mulle kihlaus ei merkitte automaattisesti mikään lupaus avioliitosta. Se on mulle yksi tapa sitoutua toiseen ja naimisiin mennään jos mennään. Eikä se ole mulle mikään mukakihlaus vaan oikia kihlaus vaikka hääpäivää ei sovittaisikaan ja naimisiin ei mentäisi ehkä ikinä.
"Aiemmin Suomessa oli avioliittolaissa hyvinkin täsmällisiä säädöksiä kihlauksesta, kihlakumppaneista ja kihlauksen purkamisesta. Nämä lainkohdat on nyttemmin kumottu, viimeiset vuonna 1987 avioliittolain muutoksessa. Nykyään kihlaus on henkilöiden välinen sopimus jolla on samanlainen lain suoja kuin muillakin lupauksilla ja sopimuksilla. Avioliittolakiin on jätetty vain kihlauksen määritelmä: "Nainen ja mies, jotka ovat sopineet menevänsä avioliittoon keskenään, ovat kihlautuneet".[2]
Nykyään kihlautumisella ei ole tarkempaa lainopillista merkitystä.[3] Kihlaus ei ole avioliittoon rinnastettava sopimus lain edessä, joten kihlauksella ei ole avioliitto-oikeudellisia oikeusvaikutuksia, kuten kuoleman sattuessa kumppanin omaisuuden perintä. Kihlautumista pidetään sitovana lupauksena avioliitosta, vaikka siitä ei tehdä ilmoitusta viranomaisille. Periaatteessa kihlauksen peruminen on sopimuksen rikkomista. Lain edessä kihlauksen purkamista ei ole kuitenkaan katsottu sopimusrikkomukseksi.
Vaikka kihlautuminen ei ole avioliittoon rinnastettava oikeustoimi, muunlaisia oikeusvaikutuksia kihlauksella sen sijaan on. Esimerkiksi kihlakumppanien ei tarvitse oikeudenkäynnissä todistaa vasten tahtoaan kihlakumppaniaan vastaan.[4] Kihlaukseen ei kuulu avio-oikeutta, mutta kuolleen kihlakumppanille voidaan tietyissä tapauksissa antaa jäämistön säästöstä avustuksena rahaa tai muuta omaisuutta sen mukaan kuin katsotaan kohtuulliseksi, jos se on toimeentulon kannalta tarpeen.[5] Jos henkilö on tehnyt testamentin kihlattunsa hyväksi ja sen jälkeen kihlaus puretaan muussa tilanteessa kuin testamentin tekijän kuollessa, silloin testamentti ei enää päde.[6]"
Alkuperäinen kirjoittaja näin:Eli statusta ja omistamista. Eikö sitä voi pelkällä seurustelulla ja avoliitolla osoittaa että ei ole vapailla markkinoilla? Epävarmat ihmiset tarvitsee sormuksen kertomaan tästä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Aikuisemmallakin iällä se on osoitus siitä, että ei olla enää vapailla markkinoilla vaan sitoutuneita toiseen.
Alkuperäinen kirjoittaja celia81:en tarvi siihen papin aamenta et rakastaisin toista.
ja töitä on tän suhteen eteen tehty! naimisiinmeno ei todellakaan tee suhteesta kestävääeroon päättyy aikas moni liitto. ja sit uutta naimisiinmenoa.
en haluis mennä naimisiin vain juridisista syistä. tai uskonnon takia. uskon Jumalaan muutenkin. avioliitto on ihmisen keksimä systeemi, joka oli ennen välttämätöntä, nykyään aivan turhaa.
Alkuperäinen kirjoittaja celia81:en tarvi siihen papin aamenta et rakastaisin toista.
ja töitä on tän suhteen eteen tehty! naimisiinmeno ei todellakaan tee suhteesta kestävääeroon päättyy aikas moni liitto. ja sit uutta naimisiinmenoa.
en haluis mennä naimisiin vain juridisista syistä. tai uskonnon takia. uskon Jumalaan muutenkin. avioliitto on ihmisen keksimä systeemi, joka oli ennen välttämätöntä, nykyään aivan turhaa.
Alkuperäinen kirjoittaja celia81:joo, ei mul olis rahaakaan mennä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Niin mitä sitten? Mä esitin MUN mielipiteen kihlautumisesta ja siitä mitä se MULLE merkittee.
Alkuperäinen kirjoittaja tettentee:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Niin mitä sitten? Mä esitin MUN mielipiteen kihlautumisesta ja siitä mitä se MULLE merkittee.
Katoppa, typerys, kun juridisesti kihlaus merkitsee jotakin muuta kuin mihin ymmärryksesi yltää...
Alkuperäinen kirjoittaja celia81:tahdon: jos on ollu yli 10 vuotta yhessä, niin alkaako vasta naimisiinmentyä kehittyä jotenkin toisenlainen, arvokkaampi rakkaus, kuin mitä näiden vuosien tulos on?