Mikä on vielä "normaalia" kuukautisvuotoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja verikalsari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

verikalsari

Vieras
Mulla on aina ollut ihan säännöllinen kuukautiskierto ja vuoto runsasta, mutta ihan siedettävää.

Nyt jostain syystä joulukuun puolessa välissä oli niukahkot menkat, joulukuun lopussa uudelleen niukahkot menkat ja nyt taas menkat, tosin vuodan kuin teurassika.

Tää on nyt ensimmäinen kerta näin epäsäännöllistä kiertoa ja näin kovaa vuotoa, eli en ole vielä mennyt lääkäriinkään. Mutta onko se ihan "normaalia" vielä, että vuoto on niin kovaa, että tuollainen vihreä OB, eli sellainen maksisuperhyperimukykyinen tamponikaan ei riitä, vaan pahat ohivuodot tulee jo 30 min - 1 h 30 min jälkeen. Tässä on mennyt nyt pari päivää näin. Jouduin kesken työpäivän hakemaan jo lisää tamponeita ja jotain isoja yösiteitä, kun vuoto tuli tuosta "megatamponista" ja terveyssiteestä huolimatta täysin ohi.. :headwall:

Eli, mikä on vielä ihan tavallista vaihtelua?

Ettei olisi keskenmeno?

Mutta lääkärikäyntiä suosittelen, vetää äkkiä heikkoon kuntoon jos noin vuotaa. Eikä ole normaalia tuollainen.

Onko sulla mitään sairautta mikä vois tuon tehdä, endo, kilpirauhasen vajaatoiminta tms.?

Noups, outoja oireita on ollut pitkin syksyä, huimausta ja väsymystä lähinnä, mutta ihan "terveen" paperit tuli.

Puolisolle on tehty vasektomia jo yli viisi vuotta sitten, enkä ole muidenkaan kanssa seksiä harrastanut, joten raskauden todennäköisyys on... no, eipä sitä ole :D

Ei oo endoon viittaavia oireita. Kilpirauhasarvoista katsottiin TSH, se oli jotain 3 eli viitearvon sisällä ihan hyvin.

Olis pitänyt katsoa myös t4v. Tuo tsh ei yksistään kerro oikein mitään.

Mulla aloitettiin tyroksiini tsh.n ollessa 2,7. Ja lääkkeen aloitus vaikutti kovasti myös kuukautisvuotoon, nykyään pärjää jo pelkällä siteellä, ennen meni megatampooneja useampi päivässä.

Mulla on tosiaan ollut tähän asti runsas, mutta siedettävä kuukautisvuoto. Nyt tällainen. Äsken piti taas käydä vaihtamassa alushousut ja housut ja käydä peseytymässä, kun yhtäkkiä taas holahti :headwall:

Ehkä menen sitten huomenna jo lääkäriin.

En muista, että t4v:tä olis katsottu, mutta voihan olla että olen vaan unohtanut. Katsottiin aika monta juttua tuossa aiemmin, sokereista alkaen, kun tätä huimausta, heikotusta ja väsymystä on jatkunut eikä syytä löytynyt. Senkka on vähän koholla, mutta muuten veriarvot oli ihan hyvät.

Mulla on tosiaan ollut tähän asti runsas, mutta siedettävä kuukautisvuoto. Nyt tällainen. Äsken piti taas käydä vaihtamassa alushousut ja housut ja käydä peseytymässä, kun yhtäkkiä taas holahti :headwall:

Ehkä menen sitten huomenna jo lääkäriin.

En muista, että t4v:tä olis katsottu, mutta voihan olla että olen vaan unohtanut. Katsottiin aika monta juttua tuossa aiemmin, sokereista alkaen, kun tätä huimausta, heikotusta ja väsymystä on jatkunut eikä syytä löytynyt. Senkka on vähän koholla, mutta muuten veriarvot oli ihan hyvät.

T4v sais olla siellä kahdenkymmenen tietämillä ja tsh mitä lähempänä on nollaa niin sen parempi.

Yhteistyössä