Sekavaksi mennyt kk kierto :s

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
mitä ihmettä ja miksi näin nyt tapahtuu?
Tähän asti ollut kk kierto 26-30 pv säännöllisesti. Raskauksia "yrittämättä" sen suuremmin.
Ikää nyt 33v. Nyt on haaveena raskaus mutta mun kroppa on eri mieltä nähtävästi. En ole ikinä kärsinyt mistään "välivuodosta" tai ihmeellisyyksistä. Mikä ihme nyt on kun vielä marras-joulukuu oli 28 pv normaali. Mutta, joulukuun jälkeen, kp 15 eli tammikuussa tulikin niukasti kirkasta verta sekä vähän tummempaa limaisempaa. Kesti 3 pv.
Mikä se oli?
Nyt jos siitä lasketaan niin kp 18 ja alkoi kai menkat?! Verinen kirkas vuoto tänään. Jos lasketaan joulukuun menkoista jotka oli takuulla menkat, kp on 33.
Mua hämmentää toi kp 15 vuoto :/
Ja itkettää jo taas menkat. Oonko mä liian vanha enää raskautumaan... :(

Käy gynellä, se kertoo parhaiten ongelmaan ratkaisun. Ensinnäkään sä et ole tossa iässä vielä liian vanha. Toisekseeen välivuodot ja vuoto-ongelmat on aika yleisiä ja niihin on monta eri syytä, mut siksi just kannattaa käydä gynellä, jotta se tarkistaa paikat ja arvioi, mikä se syy tässä tapauksessa todennäköisimmin on. Välivuotoja voi aiheutua ihan hormonaalisista syistä että sitten pahemmista, kuten kasvaimista. Mutta jos nyt näin kerran vain tuli, veikkaisin hormonaalista (tietämättä sen tarkemmin) syytä. Huom! veikkaan. Eli käy edelleen siellä gynellä.

Et maininnut, mikä ehkäisy teillä oli käytössä ennen raskauden yrittämistä. Sen lopettaminen saattaa aiheuttaa juuri hormoniheittelyitä, kuten toki moni muukin syy. Ovulaation jälkee voi ilmetä vuotelua johtuen siitä, että hormonitasot laskee erittäin nopeasti. Tai sitten niitä syitä voi edelleen olla muitakin.

Tuliko jo selväksi, että suosittelen käymään gynellä? :D Näitä asioita on turha murehtia yksinään, kun vastauksen saa parhaiten kysymällä asiantuntijalta, joka katsoo suoraan sun tilanteen.

Yhteistyössä