Mikä on urheilullinen kehonrakenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei itsekkään urheilullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mies";29614030]Mä oon aika lähellä :) Torso on mun vahvin alue, lähellä amatöörikehonrakennustasoa ollut rinnan ja vyötärön suhde parhaimmillaan. Mut raajat suhteessa vähemmän kehittyneet. Jalatkin mulla on enemmän kreikkalaistyyliset kuin lätkäpelaajatyyliset. Tää on aika lähellä mun parasta kondista mut isompi rintakehä:

PalaceMuseumBodyBeautifulDiscusThrower2R.jpg
[/QUOTE]

Siis ootko sää tossa`??

Urheilullinen kehonrakenne mun mielestä on sellainen, josta näkee, että tyyppi on harrastanu jotain muutakin kuin penkkiurheilua.

Miehesi ap taitaa kuitenkin enemmän ajatella että on urheilullinen, koska harrastaa liikuntaa ja urheilee. Jos ei syö paljon proteiinia, niin ei se urheilu välttämättä näy kaikilla kovasti ulospäin, kaikilla on yksilöllinen kehonrakenne, toinen on tikku ja toinen pallo.

Viimeksi muokattu:
Minusta (tuosta kuvalinkistä) urheilullisimman näköiset oli naisista Tobey Gifford (sport aerobics) ja miehistä Oscar Chaplin III (weightlifting).(Miehistä valinta oli vaikea.) Nuo mainitsemani olisivat urheilullisen näköisiä, vaikka rasvaprosentti vähän nousisikin. Mielestäni OIKEIN lihaksikas ei näytä niinkään urheilulliselta, vaan pelkästään lihaksikkaalta. Mutta eihän ulkonäkö tietenkään kaikkea kerro. Olen myös sitä mietä, että ihminen voi näyttää urheilulliselta, vaikka rasvaprosentti ei olisi läheskään nollassa, kunhan nyt on normaalipainon sisällä. Kovin laiha ihminen EI minusta NÄYTÄ urheilulliselta, vaikka voi toki ollakin.

Olisi mielenkiintoista nähdä vastaava kuvallinen vertailu eri ammattiluokkien välillä tyyliin poliisi, palomies, siivoaja, varastomies, sähkömies, putkimies :p Mitä näitä nyt onkaan. Ja vertailuksi joku toimistotyöntekijä :)

Joskus tullut itsekkin kuolattua jotain kaveria kun kuullut sen harrastavan jotain omasta mielestä urheilullista. Mutta sitten kun on onnistunut vilauksen näkemään ilman paitaa, niin pienoinen palautus maan pinnalle kyllä ollut.

Vaikka urheilee, harrastaa voimailua ja vetää jotain proteiinipirtelöä ennen, jälkeen ja vaikka välillä harjoitusten aikana, ei se lihas välttämättä kehity "ulospäin".

Ja perustan väitteeni ihan vaan katsomalla omaa itseäni. Vaikka käyn useita kertoja viikossa kuntosalilla tekemässä itseni aivan piippuun, kesällä lenkkeilen useamman kerran viikossa 10 ja 15 kilometrin pätkiä, talvella hiihdän vastaavia, käyn kahvakuulassa, rpv, bodypumpit sun muut jumpat, jos suinkin kykenen. Eli melkeinpä siis päivittäin vähintään 45min plus matkat päälle ja viikonloppuna enemmän. Ei näistä enää kehity lihasta. Ennemminkin häviää.

Jokainen bodari voi kokeilla liikkua enemmän ja huomaa ennen pitkää lihasmassan häviävän. Samaten minunlainen 160 cm pitkä nainen, josta kukaan ei töissäkään usko miksikään himoliikkujaksi, saa lihasta vain vähentämällä liikkumista. Ja tämän väitteen perustan polven kuntoutukseen, jolloin kävin yksinomaan vain salilla ja omaksi iloksi tein pelkästään jalkoja, ja tällöin puolessa vuodessa sai omaan takamukseen ja reisiin sellaiset muodot, jotka olisi halunut myös saada pysymään. Mutta ei. Jos tykkää liikkua, kroppa tekee itsestään siihen sopivan.

Anteeksi avautumiseni jälleen kerran, mutta olen kuunnellut aivan liikaa äijien proteiiniväittelyitä ja lihastenkasvua salilla :)

Olisi mielenkiintoista nähdä vastaava kuvallinen vertailu eri ammattiluokkien välillä tyyliin poliisi, palomies, siivoaja, varastomies, sähkömies, putkimies :p Mitä näitä nyt onkaan. Ja vertailuksi joku toimistotyöntekijä :)

Joskus tullut itsekkin kuolattua jotain kaveria kun kuullut sen harrastavan jotain omasta mielestä urheilullista. Mutta sitten kun on onnistunut vilauksen näkemään ilman paitaa, niin pienoinen palautus maan pinnalle kyllä ollut.

Tossa on vaan se ongelma, että vapaa-ajan harrastukset on paljon olennaisempia kuin se mitä tekee työkseen. Toimistotyöntekijällä voi ihan hyvin olla tiukka 6 pack ja palomiehellä koko kori..

Mainittu sport athletic nainen on minusta melko pumpattu ja (vain) lihaksikkaan näköinen. Veikaisin että, että se häviäisi 100-0 juoksussa ja uinnissa sekä vaikka kissapainissa uimarille ja koripalloilijalle tuossa kuvakollaasissa :)

Lisäksi kuulantyöntäjä Connie on myös urheilullinen. Ei urheilullisuus tarkoita että on vedetty nahaksi rasvat tai että lihaksia on kuin kalkkunalla.

David Rocks: Sinähän treenaat sitten väärin, jos lihakset tippuu tällä "urheilullasi".

Kyllä jokaisella tulee lihaserottuvuutta (eli lihakset näkyvät ulospäin) kun lihasta on riittävästi ja rasvaprosentti tarpeeksi matala. Ja ei, se ei tarkoita naisellakaan vaarallisen alhaista rasvaprosenttia. Ihan sellaisilla 21-22 rasvoilla näkee jo päällepäin, onko lihasta vai ei. Jos on joku 38 rasva% niin turha kuvitella että mitään näkyy ulospäin.

Yhteistyössä