Mikä on urheilullinen kehonrakenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei itsekkään urheilullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei itsekkään urheilullinen

Vieras
Tässä aloin miettimään kun ukko käy lenkillä, hiihtää, kuntoilee kahvakuulalla, käy uimassa. Mutta on muuten tuommoinen perus hoikan "kortin" näköinen keppi. Mutta luokittelee itsensä urheilulliseksi. Ja saman huomasi aikaisemmin seuraa netistä etsiessä, että miehet luokittelevat itsensä helposti urheilulliseksi jo pelkän lenkkeilyn perusteella. Tai jos pyörällä ajaa kouluun\töihin, niin monen mielestä se on peruste urheilulliselle.

Mutta mikä on muiden mielestä urheilullinen? Itse näkisin urheilulllisen kehonrakenteen vähärasvaisena ja tiukkana, josta on aistittavissa kuitenkin lihasta edes aavistuksen ulospäin. Eikä sellainen karvainen, alipainoinen tikku. Joku hunks ei kuitenkaan tätä urheilullista omasta mielestäni täytä, vaan se menee jo kehonrakennuksen puolelle, vaikka sinällään varsin urheilullinen toki onkin, mutta moisen lihasrakenteen omaava ei kuitenkaan välttämättä liiku jalkaisin muuta kuin autolle.

Mutta... Mikä on urheilullinen kehonrakenne? Siis miesten kohdalla.

Jäntevä ja sen näköinen, että se liikkuu. Joku voi olla jäntevä ilman vähäistäkään liikuntaa ja joku taas voi liikkua paljonkin näyttämättä lainkaan sille.

no minusta jos on paljon lihasta, voi hieman olla rasvaakin ja on silti suht urheilullisen näköinen. tosi huonolla ryhdillä kukaan ei näytä urheilulliselta. Tämähän on vähän makuasia. henkihieveriin treenattu liian laiha, jolla "treeni" on syönyt jo lihaksetkin, ei minusta ole urheilullinen.

En ehkä maratoonarista ensimmäiseksi käyttäisi sanaa urheilullisen näköinen, vaikka kiistämättähän sellainen ihminen on todella urheilullinen. Eli ehkä minäkin vähän näkyvää lihaksekkuuta kuvittelisin urheilullisella olevan, mutta tämä on vain mielikuva.

[QUOTE="jenni";29613353]En ehkä maratoonarista ensimmäiseksi käyttäisi sanaa urheilullisen näköinen, vaikka kiistämättähän sellainen ihminen on todella urheilullinen. Eli ehkä minäkin vähän näkyvää lihaksekkuuta kuvittelisin urheilullisella olevan, mutta tämä on vain mielikuva.[/QUOTE]

Pelkät lihakset eivät tee kenestäkään sporttisen.

Kaipa se urheilullisuus tarkoittaa enemmän sellaista esteettisyyttä, että mikä miellyttää silmää. Matalahko rasvaprosentti ja vähän jäntevyyttä, eikä niinkään mitä lajeja harrastaa tai onko piirimestaruuksia.

Tämä toki vain mun mielipide.

Kaipa se urheilullisuus tarkoittaa enemmän sellaista esteettisyyttä, että mikä miellyttää silmää. Matalahko rasvaprosentti ja vähän jäntevyyttä, eikä niinkään mitä lajeja harrastaa tai onko piirimestaruuksia.

Tämä toki vain mun mielipide.

niin se on ihan eri asia, onko urheilullinen tai vaikka urheilija, kuin että onko urheilullisen näköinen. jokuhan voi olla, vaikkei paljon tekiskään mitään, riippuu siitäkin, kuka katsoo.

[QUOTE="rakkauspakkaus";29613424]Pessimisti on urheilullisen näköinen ja peyote käy kuumana[/QUOTE]

Mä oon nähnyt vaan kuvan missä näky pää, kaula ja epäkkäät. Ja mulla on jo mies.

[QUOTE="rakkauspakkaus";29613424]Pessimisti on urheilullisen näköinen ja peyote käy kuumana[/QUOTE]

Oijoi, onko faktaa? Nice! Tuli varmaan yllätyksenä Peyotelle itselleenkin :D

Juuri tuota linkkien kuvien kaltaista vartalo stereotypiaa tarkoitin. Pitkän matkan juoksijat on hoikkia, korkeus-\pituushyppääjät on jaloista lihaksikkaita, mutta eivät muuten kummoisen näköisiä. Mutta ovat kaikki "urheilullisia".

Joskus äijälle sanoinkin, että sitten kun sillä on se lihaksikas sixpack, niin haluan sen olevan kotona ilman paitaa :D Mutta harvallapa tuokaan linkin kuvien tyypeillä sitä päckiä on :/

Ite muistutan ennemmin tuota nyrkkeilijä blondia, vaikka en todellakaan kuntoile muuten kuin kävelemällä. Ja siitä massastakin valtaosa on aivan jotain muuta kuin voimaa :(

Ylläri, että pikku Peyotemme fanittaa lihaskimppuja ja jopa vähän rasvaisia "urheilullisina". :D
taitaa olla sumopaini ainut laji missä on läskistä hyötyä ja lihaksiakaan ei monessa lajissa tarvita, ainakaan jotain isoja hauiksia jotka taas on monen mamman heikko kohta?

Ehkä joku Carl Lewis on aika urheilullinen sanan merkityksessä. Pitää olla liikkuvan näköinen eikä pystyyn nostettu syöttösika :)

Ylläri, että pikku Peyotemme fanittaa lihaskimppuja ja jopa vähän rasvaisia "urheilullisina". :D
taitaa olla sumopaini ainut laji missä on läskistä hyötyä ja lihaksiakaan ei monessa lajissa tarvita, ainakaan jotain isoja hauiksia jotka taas on monen mamman heikko kohta?

Ehkä joku Carl Lewis on aika urheilullinen sanan merkityksessä. Pitää olla liikkuvan näköinen eikä pystyyn nostettu syöttösika :)

No kuule on niistä lihaksista se hyöty että jaksaa jotain nostella. Ja ne näyttää hyvältä. Anteeksi vaan, mutta miehellä ei näytä niin kovin hienolta se ettei ole ollenkaan lihaksia.

Ja minä en ole sinulle mikään meidän pikku. Olet ahdistava kyylä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kreikkalaiset veistokset. Miesten. Riittää kyllä vähän vähempikin. Mut sinnepäin. Ei voi olla tikku eikä mikään vanhanajan kuulantyöntäjä.

Mä oon aika lähellä :) Torso on mun vahvin alue, lähellä amatöörikehonrakennustasoa ollut rinnan ja vyötärön suhde parhaimmillaan. Mut raajat suhteessa vähemmän kehittyneet. Jalatkin mulla on enemmän kreikkalaistyyliset kuin lätkäpelaajatyyliset. Tää on aika lähellä mun parasta kondista mut isompi rintakehä:

PalaceMuseumBodyBeautifulDiscusThrower2R.jpg

Yhteistyössä