Mikä on työkkärissä käytäntö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voihan ihmisellä olla säästöjäki! Mutta siis periaatteessa työkkäriin pitäs ilmottaa matkakhde ja osote siellä. Typerää byrokratiaa. Helpommalla selviät jos et ilmota..mutta näin on sääntö.

Alkuperäinen kirjoittaja yhteiskunnan elätti:
mihin sä mitään korvauksia tarviit jos sulla on varaa matkustaaki?

Siis aivan järjettömän hienoa logiikkaa sulla. Ei sitten tullut mieleen, että ap:lla voi olla töissäkäyvä puoliso. Ja mikä yhteiskunnan elätti ap on jos saa liiton rahaa jota saa jos ollut aiemmin töissä....

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Siis aivan järjettömän hienoa logiikkaa sulla. Ei sitten tullut mieleen, että ap:lla voi olla töissäkäyvä puoliso. Ja mikä yhteiskunnan elätti ap on jos saa liiton rahaa jota saa jos ollut aiemmin töissä....

Peesi tähän!!! Vittu tätä palstaa

Itse olin työkkärin "luvalla" viikon Kyproksella. Eli etukäteen hyvissä ajoin pitää ilmoittaa matkan ajankohta ja osoite määränpäässä. Tosin en kyllä ymmärrä minkä ihmeen takia ne osoitteen haluaa...

Jos matkustaa ulkomaille yli viikoksi niin sitten pitää ilmoittaa, lyhyemmistä matkoista ei tarvitse, sama pätee varmaan myös Suomen rajojen sisäpuolella tapahtuvaan matkustamiseen.

ilmoittaa pitää jos lähdet jonnekisn. ettei vaan tule työhönosoitus juuri silloin.
Jos olet ollut reissussa ja tulee työhönosoitus, etkä otas yhteyttää työpaikaan sat kaenssin. mutta jso työkkäri tietää että olet edim sukulaisten luona reissussa viikon eivät sitten lähetä työhönosoituksia tai soittavat( silloinkin sinun pitää ola valmis lähtemään heti jos työkkäri vaatii)

Voi matkustaa ihan minne vain ja milloin vain, kun on puhelimella tavoitettavissa... jos tänä päivänä nyt niin ihmeellinen tilanne olisi, että esim. just reissuviikon aikana joku tarjoais työtä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Viikon matkasta ei haittaa

voi matkustella suomessa, kunhan ilmoittaa työkkäriin, saahan sut kuitenkin puhelimella kiinni. Tietävät, et eivät laita kirjeitse mitään kiireellistä sulle. Ja ei mene päivärahat!!! Ei multa ainakaan mennyt ku tein just tolla tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Viikon matkasta ei haittaa

voi matkustella suomessa, kunhan ilmoittaa työkkäriin, saahan sut kuitenkin puhelimella kiinni. Tietävät, et eivät laita kirjeitse mitään kiireellistä sulle. Ja ei mene päivärahat!!! Ei multa ainakaan mennyt ku tein just tolla tavalla.

Myös ulkomaille saa matkustaa viikoksi.

jos odotat työosoitusta niin et reissaa. mihin sä mitään korvauksia tarviit jos sulla on varaa matkustaaki?

Pitkä työhistoria, joten en koe olevani "yhteiskunnan elätti", yksityinen firma teki konkurssin marraskuussa ja silloin jouduin työttömäksi. Siksi tämä työkkärin suhtautuminen asiaan minulle vielä uusi ja outo.
Ja mies ei tähän päivään mennessä vielä koskaan ole työt.pv rahaa nostanut, ja ikää hänellä yli 40 v.
Ja mitä reissu meille maksaa, sukulaisten mökin saamme käytöön ilmaiseksi, bensa maksaa ja ruuat, mutta jouduttais ne ruuat ostaa kotonakin. Ja ehkä extraa lasketteluliput.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Tack! Onneksi joku puolustaa työtöntä.

1,5v ollut työttömänä ja empä oo ikinä ilmotellu sinne matkoistani, ei ois tullu mieleenkään! Ja oon ollu enemmän kun viikon pois kotoa. Riippuu tietysti millasella alalla oot, et onko kuin todennäköistä et sulle osoitetaan työtä, mutta itsellä ei ole ollut siitä huolta (menisin kyllä heti jos saisin paikan et en ole työtä koskaan vältellyt...)

mulle on sanottu työkkäristä että jos on pois yli yön kestävällä reissulla, niin ettei ole postia vastaanottamassa, on siitä ilmoitettava. mutta jos aamulla lähdet ja samana päivänä tuut kotiin, ei tarvitse ilmoittaa.

itse olen aina ilmoitellut paikkakunnalta liikkumiseni ( ulkomailla en ole koskaan edes käynyt) eikä ole ollut ongelmia asioinnin ja muiden juttujen kans työkkäriin päin.

mulle on sanottu työkkäristä että jos on pois yli yön kestävällä reissulla, niin ettei ole postia vastaanottamassa, on siitä ilmoitettava. mutta jos aamulla lähdet ja samana päivänä tuut kotiin, ei tarvitse ilmoittaa.

Anteeks mutta ihan oikeesti??? Siis et työkkäriin pitäis soittaa et lähden käymään kaverin luona, voi olla että oon yötä ja tuun vasta seuraavana iltana kotiin? Öhöm... saattas ne vähän nauraa puhelimessa, ainakin täällä meillä päin. Eiköhän sitä saa ihan normaalia elämää elää, sen ymmärrän et yli viikon ulkomaan matkoista ilmoitetaan...

En mä ilmoittaisi. Enkä ilmoittanutkaan aikoinaan; juttelin sitten puhelimessa työkkärin edustajan kanssa juuri sopivasti kun moskeijasta pärähti rukouskutsu :D

Mun muistaakseni viikon reissulle saa lähteä, pidemmästä pitäisi ilmoittaa työkkäriin.

mä en ainakaan ilmoittais.tietty jos oot toisella puolella suomee ja soitetaan et huomenna töihin ni sano siinä sit ettet pääse...voi tietysti sit valehdella et tapahtunu jotain kamalaa ja oli pakko lähtee eikä tiiä millo pääsee takas... jos se sit jotain auttaa.

mä en ainakaan ilmoittais.tietty jos oot toisella puolella suomee ja soitetaan et huomenna töihin ni sano siinä sit ettet pääse...voi tietysti sit valehdella et tapahtunu jotain kamalaa ja oli pakko lähtee eikä tiiä millo pääsee takas... jos se sit jotain auttaa.

ei se auta, sun on van lähdettävä niin pian kun kmahdolsta, jos oot oikin kaukana niin viimeistään aamulla

no tarkotinkin et ei se autakaan jos ne soittaa niin että sano siinä sit ettet pääse(ei kuitenkaan auta) mut tuskin jos oot joutunu äkkiseltään vaika hautajaisiin(mukamas) tai tullu kuolemantapaus tai onnettomuus ja oot lähteny ni tuskin ne käskee sielttä lähteen aamulla tuleen.Aina voi hiukan päästellä luikuria.

vai onko rollolainen itse täydellisyys?

no tarkotinkin et ei se autakaan jos ne soittaa niin että sano siinä sit ettet pääse(ei kuitenkaan auta) mut tuskin jos oot joutunu äkkiseltään vaika hautajaisiin(mukamas) tai tullu kuolemantapaus tai onnettomuus ja oot lähteny ni tuskin ne käskee sielttä lähteen aamulla tuleen.Aina voi hiukan päästellä luikuria.

vai onko rollolainen itse täydellisyys?

kyllä ne van voi silti käskeä. sun PITÄÄ OLL TYÖMARKKINOIDEN käytetttävissä. pakko niden ei oel sua uskoa. Onhan ihmiset saaneet karenssia vaikka olisivat joutuneet ssairaalaan yhtäkkiä ja mukana lääkärin todistus

Yhteistyössä