Mun mielestä me ollaan kuitenkin ihmisiä ja ihmisgeenit on kehittyneet suojelemaan laihtumiselta aikana, jolloin ei ollut ylenpalttisesti ruokaa tarjolla. Ne geenit ei ole vielä ilmeisesti kehittyneet toiseen suuntaan. Saat rakentaa moottoreista mitä haluat, mutta ei ne sovi biologian vertailuun.
Eli mun kroppa "päästää" energiaa läpi, mut muiden ei kerrytä sitä? okei.
Mitäs luulet pizzoissa ja hampurilaisissa ja suklaassa muuta olevan kuin valkoista sokeria ja hiilareita? Nokitan kerman voilla, jota käytän myös runsaasti.
Ja vielä vertailun vuoksi tiedän useamman ihmisen, jotka voivat syödä niin paljon kuin sielu sietää, ainoa lihavuus, mitä siitä tulee, on tunteroisen kestävä turvotus.
Mut et siis suostu muuttamaan mielipidettäsi asiasta, koska olet päissäsi jo päätellyt tämän pettämättömän logiikkasi tominnan?
Niin siis voihan ihmisellä olla vaikka vakava aineenvaihdunnan sairaus, eli elimistö ei kykene ottamaan energiaa talteen. Siitähän siinä on kyse, jos kalorit eivät tartu kroppaan. Ei ne kalorit mitä syöt, taas mistään taikaiskusta muutu matkalla suustasi mahalaukkuun jotenkin kalorittomiksi. Syöt siis kaloreita, mutta kehosi ei saa kerättyä siitä kuin osan energiasta. Mutta ymmärräthän, että toiseen suuntaan tuo ei voi muuttua. Siis ilman mitään tuntemusta ihmisen biologiasta, vaan aivan fysiikan lakien mukaan. Et yksinkertaisesti kykene ja pysty tuottamaan energiaa tyhjästä. Eli jos et saa energiaa ravinnosta, elimistön on otettava se kehosta. Vaihtoehto olla ottamatta energiaa ei ole mahdollinen, koska tällöin aivot lakkaavat toimimasta, sydän lyömästä ja keuhkot hengittämästä.
Tämän takia tuo toimii varmuudella vain jälkimmäiseen suuntaan. Mutta mikäli aineenvaihdunnan sairautta ei ole, niin väitän ihmisen myös lihovan. Koska terve elimistö nappaa ne kalorit talteen ja varastoi ne. Se on juuri sitä biologiaa, mistä itse puhuit.
Mutta jos teoriasi "tyhjästä luodusta energiasta" pitäisi paikkansa. Eli sydän lyö ja kädet liikkuu, vaikkakaan et saa tätä energiaa yhtään mistään, eli ruoasta tai kehosta, niin suosittelen soittamaan Nasalle. Siellä on pitkään mietitty miten kaukaiset tähdet voitaisiin avaruudessa valloittaa, kun matkan tarvitsema energiamäärä on niin valtava, ettei sitä voi pakata mukaan. Mutta jos meillä on maan päällä keho, jolla on mekanismi tuottaa energiaa tyhjästä, niin ongelmahan on ratkaistu ja sinusta tulee varmasti miljonääri.