Mikä on tällaisen miehen motiivi? Diagnoosi? K*sipäisyys vain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pysyvästi vammautunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pysyvästi vammautunut

Vieras
Meillä oli aina ovet, ikkunat ja seinät rikki kun raivostuessaan löi niistä nyrkkinsä läpi tai heitti jollain kohti. En voinut pitää koskaan käteistä, koska mies varasti aina ne kaikki. Ei tunnustanut koskaan. En voinut koskaan myöskään ostaa kotiin mitään arvokasta, sillä mies vei ne kaniin ja käytti rahat omiin menoihinsa.

Piti minua vankina kodissamme. Jos en antanut hänelle rahaa/auton avaimia, ei päästänyt minua liikkumaan nurkasta minnekään. Samalla kun vahti minua, ivasi, pilkkasi ja nauroi päälle.

Meni muutaman kerran humalassa "nukkumaan" ennen minua - odotti keittiöveitsen kanssa pimeässä makuuhuoneessa minun saapumistani. Luojan kiitos menin paikalle vasta kun mies oli jo sammunut. Uhkasi muutamia kertoja tappavansa minut, sekä puhelimessa että siinä vaiheessa kun kuristi minua. Pääsin pakenemaan -ilman vaatteita lähes kolmenkymmenen asteen pakkaseen jossa odottelin yli puoli tuntia poliisien saapumista. Sinä aikana mies oli tuhonnut asuntomme täysin. Verhot oli revitty, huonekalut potkittu palasiksi, käsilaukkuni silputtu pieniksi paloiksi, lompakkoni tyhjennetty, kännykkäni käänsi taskuunsa, tietokoneesta repinyt kaikki piuhat irti ja piilottanut modeemin..astiat hajotettu, kaapit tyhjennetty lattialle.. kaaos oli kauhea.

Roikotti minua muutamia kertoja talomme ylätasanteelta alas kaiteen yli. Uhkasi tappaa itsensä siinä vaiheessa, kun oli ensin pahoinpidellyt minut enkä mennyt lohduttamaan miestä.

Petti minua kymmenien naisten kanssa eikä juuri välittänyt peitellä sitä. Raiskasi minut -sain sukupuolitaudit ja tulin raskaaksi.

Hermostui heti, jos pyysin tekemään kotona jotain, heitti mm. paistinpannun seinään kun pyysin sekoittamaan jauhelihaa koska minun piti alkaa syöttämään vauvaa.

Kerran taas oli ollut viikon jossain ryyppyreissullaan. Ilmestyi sitten isänpäivänillalla kotiin mitään ilmoittamatta. Alkoi riehumaan ja huutamaan, kun ei ollut juhla-ateria odottamassa. Mistä olisin voinut tietää että mies on tulossa kotiin kun ei mitään yhteyttä ollut pitänyt?

Varasti minun nettipankkitunnukseni ja tyhjensi tilini -yli 1000e. Siinä oli miettimistä, miten saan lapsille ruokaa ja muuta.

Kerran kun yritin paeta lapset autoni kyydissä, juoksi perään ja hajotti kuskinpuoleisen ikkunan autosta. Kerran ajoin autoa, mies kyydissäni, kun hermotui jostain ja tarrasi rattiin kiinni vääntäen sitä. Potki kojelautaa ja kävi minuun käsiksi. Uhkasi viedä minut jonnekin metsätielle ja jättää sinne kuolemaan.

Kerran talvella sammutti sähkölämmitteisestä talostamme sähköt pääkytkimestä. Ei antanut minun mennä laittamaan sitä uudelleen päälle, vaan vahti minua. Jos yritin, kävi kimppuuni. Kun mies vihdoin nukahti, hiivin hiljaa laittamaan sähköt päälle. Oltiin muutama tunti ilman lämmitystä ja sähköä.

Kaikkea en edes muista, muistissani on black outeja, muistan pieniä välähdyksiä ja lyhyitä hetkiä.

Alkoholismi, ehkä. Oli myös peliriippuvuutta, huumausaineriippuvuutta, milloin mitäkin. Kun se pääsi yhdestä riippuvaisuudesta, alkoi toinen. Kai sillä seksiriippuvaisuuskin oli.
Mutta oli tuollainen riippumatta siitä, oliko humalassa/päihtyneenä vai ei.

Diagnoosia en osaa antaa, mutta eihän tuo normaalia ole. Kuten ei ole sekään, että olet antanut itseäsi tuolla tavalla kohdella.
Toivottavasti et enää ole tämän miehen kanssa. Jos et enää ajattele itseäsi, niin ajattele lapsiasi, tuollaisessa ympäristössä ei ole hyvä kasvaa, ja vaikka miehesi on tähän asti kohdistanut väkivaltaisuutensa sinuun, ennemmin tai myöhemmin myös lapset joutuvat kohteeksi.
Ja myös sinä ansaitset parempaa
:hug:

Joo ,kuulostaa mun exältä, vaikka se ei koskaan käyny käsiksi, kerran kyllä uhaksi puukolla, että tappaa mut. Silloin pelotti!!! En voi kuvitellakaan, miten sä oot kestäny! :hug: Mun ex siis tuhosi asuntomme, uhkaili yms. + kaikkea muuta mistä en varmasti edes tiedä. Mutta mun kokemus o kyllä sata kertaa iisimpi ku sun.. Olethan jo päässyt tuosta narsistista eroon?

Alkuperäinen kirjoittaja Pysyvästi vammautunut:
Alkoholismi, ehkä. Oli myös peliriippuvuutta, huumausaineriippuvuutta, milloin mitäkin. Kun se pääsi yhdestä riippuvaisuudesta, alkoi toinen. Kai sillä seksiriippuvaisuuskin oli.
Mutta oli tuollainen riippumatta siitä, oliko humalassa/päihtyneenä vai ei.

Alkoholisti (ja muu riippuvainen) käyttäytyy alkoholistisesti selvänäkin. Ts. se muuttaa persoonallisuutta hyvin vahvasti.
Täältä löydät tietoa asiasta: http://www.juwanet.org/sosterv/alkoholi/

Alkoholismi on monitahoinen sairaus. Alkoholi ja muut riippuvuutta aiheuttavat aineet vaikuttavat ihmisen kaikkiin toimintoihin. Yksikään inhimillisyyden alue ei jää koskemattomaksi, vaan aineiden haittavaikutukset kohtaavat alkoholistia fyysisellä, psyykkisellä, tunne-elämän, hengellisellä ja sosiaalisella tasolla. Hänen arvomaailmansa ja taloutensa järkkyy, eli lyhyesti sanottuna: Juova alkoholisti ei toimi ihmisen tavoin. Alkoholismisairautta hoidettaessa onkin perustana oltava kokonaisvaltainen ihmiskäsitys.
Lainaus on sivulta www.minnesota-hoito.fi

Tuli tosi paha olo puolestasi kun luin tuota.
Olethan päässyt jo eroon hänestä niin ettei hän enää vainoa sinua.

Saanko kysyä, että miksi et lähtenyt jo aiemmin, ennen lasten syntymää tai ensimmäisen lapsen synnyttyä.
Mikä sai sinut kestämään tuota kaikkea

On nykyään ex. Jatkaa piinaamista silti yhä edelleen. Valitettavasti.

Olen käynyt kriisiterapiassa vuoden. Sieltä on suositeltu Kelan kustantamaa pitkää traumaterapiaa sitten siinä vaiheessa, kun jaksan sen ottaa vastaan. Välillä menee paremmin, välillä huonommin. Kun ex aktivoituu ja piinaa, voin todella huonosti. Palaan jatkuvasti noihin menneisiin kokemuksiin ja koen ne ikäänkuin uudelleen. Kun ex on hiljaa, menee hetki että rauhoitun ja rentoudun. Kunnes alan taas itse hermostumaan, kun hiljaisuutta on kestänyt "liian" kauan -se on kuin hetki ennen iskua, tietää että kohta tulee osuma, mutta ei tiedä tarkkaan mistä, miten tai milloin.

Melkein sitä toivoo, että noin inhottava ex katoaisi olemasta, niin sun ei tarvis enää pelätä. :hug:

Ota ainakin kaikki terapia vastaan, mitä saat. varmaan raskasta käydä läpi noita juttuja.

Olen käynyt kriisiterapiassa vuoden. Sieltä on suositeltu Kelan kustantamaa pitkää traumaterapiaa sitten siinä vaiheessa, kun jaksan sen ottaa vastaan. Välillä menee paremmin, välillä huonommin. Kun ex aktivoituu ja piinaa, voin todella huonosti. Palaan jatkuvasti noihin menneisiin kokemuksiin ja koen ne ikäänkuin uudelleen. Kun ex on hiljaa, menee hetki että rauhoitun ja rentoudun. Kunnes alan taas itse hermostumaan, kun hiljaisuutta on kestänyt "liian" kauan -se on kuin hetki ennen iskua, tietää että kohta tulee osuma, mutta ei tiedä tarkkaan mistä, miten tai milloin.

Eikö sulla ole lähestymiskieltoa? Ei sinun tarvitse tuollaisen ihmisen kanssa olla missään tekemisissä. Lähestymiskielto kehiin ja soitto poliisille joka kerta, kun ottaa yhteyttä.

Nyt sitten vikkelään pois sieltä. Taidat olla vielä miehen kanssa kun et toisinkaan kerro. Eli ota yhteys sosiaalitoimistoon, jotta pääset turvakotiin tms. jossa autetaan kaikissa käytännön asioissa. Lähestymiskielto, tiedot salaisiksi, uusi asunto jne. Se on vaan lähdettävä. Miehesi on hullu ja olette kaikki vaarassa. Hän ehkä sitten hakee apua itselleen tai sitten ei. Noin ei voi kuitenkaan jatkaa.

Onko miehellä lähestymiskielto? Siis että poliisit tulevat viipymättä paikalle, kun/jos mies uhkailee/on ovella? Tiedän ettei lähestymiskielto estä tuollaisia, mutta siitä on sitten helpompi saada mies edes joksikin aikaa putkaan/linnaan..:/ Onko tuo k*spää siis vapaalla jalalla, ettei oo saanu mitään rangaistusta? Mä kyllä toivoisin että nää sairaat ääliöt joutuis vankilaan muiden vankien sekaan!!

Mulla oli alkoholisti mies, ja kuulostaa pääpiirteittäin samalta. En joutunut onneksi kokemaan noin kauheita asioita, mutta samanlaista meillä oli lievemmässä muodossa. Piinasi mua vielä eronkin jälkeen. Nyt se on onneksi loppu.

Kaikille jotka ihmettelee, miksi tuollaiseen suhteeseen jädään, niin se on se kuolemanpelko. Pelkää, että jos toisen jättää, niin toinen tappaa. Mulle meinasi käydä eron yhteydessä niin.

Yhteistyössä