Mikä on synnin palkka?

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntakoja:
Omat "synnit" kostautuvat itselle, ei muille.

Niin mä olen miettinyt kovasti tuota karmaa. Että kuinka huono karma mulla on koska murheita riittää. Ja vaikka kuinka auttaisin muita niin karman keruussa sitä ei oteta huomioon. Ainoastaan ne asiat jos olen toiselle ilkeä tai toinen kuvittelee mun olevan ilkeä.

Voihan sitä auttaa ja tehdä vaikka mitä; ja samalla suullaan tuomitsee muita kokoajan, " Kielellä on vallassa elämä ja kuolema"

????

Niin, sulle taitaa noi uskovaiset olla "punanen vaate", kun usein jaksat tuomita heidän tapojaan

Tuomita? Onko asioista keskusteleminen ja asioiden kyseenalaistaminen tuomitsemista? Eikö se ole tuomitsemista jos sanotaan että lapsen sairaus johtuu vanhempien synneistä? Kaikki syyllistäminen on tuomitsemista. Jos joku tulee sanomaan että oma vikasi että sairastuit syöpään tai että sait keskenmenon, se on syyllistämistä. Vetosi sitten synteihin tai ei.

Niin, liekö sit olet kärkäs kirjottamaan, mutta aika usein teet uskonto-alotuksia, ja varmaan myös provotaksesi uskovaisia?

Jos olet uskovainen niin ehkä sulle pistää vaan silmään ne avaukset mitkä olen tehnyt uskonnosta? Ja täytyy muistaa että mä käsittelen KAIKKIA uskontoja ja niiden tapoja keskusteluissani. Tuskin olen ainut joka on kiinnittänyt huomion uskonnoissa vallitsevaan tuomitsevaan opetukseen siitä mikä on oikea ja mikä väärä.

Niin, se kuva mulle on vaan tullut susta, että olet tuomitseva; sitähän en tiedä oletko irl sellanen

Niin, se kuva mulle on vaan tullut susta, että olet tuomitseva; sitähän en tiedä oletko irl sellanen

Usein uskovaiset pitää mua tuomitsevana, sallin sen teille/heille. Muiden kanssa olen kyennyt keskustella asioista rakentavasti.
Hyvää joulua!

Niin, asioista voi keskustella rakentavasti tai vähemmän rakentavasti. Taitolaji

Oli jotenkin kamala dokumentti. A. koska mummu ja äiti puhui lapsen kuullen, et tämän syntymä johtuu synnistä, tai se sairaus ja et lapsi on syntynyt heidän koettelemuksekseen ja b. ettei äiti ole halunnut ottaa lastaan omaan kotiin vaan tämä asuu mummulla.

Peesi. Must se oli kauheeta kun lapsen kuullen puhuttiin siitä, että jos lapsi olisi terve niin se tekisi jotain kauheeta ja siksi on annettu sairaus ettei se voi toteuttaa niitä pahoja tekoja.

Enkä mä osaa ajatella, että vaikka lapsen sairaus johtuisi vanhempien/suvun synneistä. Sitähän tulisi ihan hulluksi jos tuollain ajattelisi :(

Tuo on uskontokohtainen näkemysasia. Esimerkiksi islamissa vastoinkäymisten tai onnettomuuksien syyt vaihtelevat riippuen siitä, onko kysessä hyvä vai huono muslimi. Jos hyvä, niin tällöin esim. lapesen sairaus on testi vanhemmille kuinka kärsivällisesti ihminen kantaa kohtaamansa vastoinkäymiset. Jos kysessä on huono muslimi samassa tilanteessa niin tällöin kysessä on vanhempien synnin tekemisestä johtuva rangaistus vanhemmille.

Mikä tarkalleen ottaen on vastoinkäyminen? Sekin voi kovasti vaihdella eri yksilöillä. Toiset kokevat raskaasti asiat, joita jotkut eivät edes huomaakaan. Lapsen sairauskin voi ilmetä niin monella eri tavalla. Joskus voi olla terveen lapsen kanssa paljon isompia ongelmia kuin sairaan kanssa.

Me muslimit ajattelemme tästä asiasta näin: Synnin palkka on Jumalan rangaistus. Rangaistus tulee tuonpuoleisessa. Synnistä ei automaattisesti seuraa rangaistusta. Syntiä voi elämänsä aikana katua. Jumala voi antaa katuvalle kaiken anteeksi. Maailmassa ei ole hyviä ihmisiä ja pahoja ihmisiä, on katuvia ja pahoja.

Kukaan ei ole synnistä vapaa. Jos Jumala olisi halunnut, hän olisi luonut meidät täydellisiksi. Hän ei tehnyt niin. Jumala rakastaa synnintekijää, joka katuu ja lähestyy Häntä anteeksi pyytäen.

Vastoinkäymiset tässä elämässä ovat myös Jumalan tahto. Jumala antaa vaikeuksia sille uskovalle jolle hän haluaa hyvää. Kärsivällisyys koettelemuksissa on ihmiselle suuri ansio, samoin kuin kiitollisuus kaikista Jumalan lahjoista ja siunauksista.

En usko syntiin, joten minulle synnin palkkaakaan ei ole olemassa. Elämä on usein helvetin epäreilua, ne joilla on, saavat lisää, ja ne, joilla on vähän, joutuvat kadottamaan sen vähänkin. Todella julmat ja ilkeät voivat menestyä ja hyvät saada liikaa taakkaa kannettavakseen. Vapaalla tahdollaan voi yrittää vaikuttaa, mutta koska muutkin voivat tehdä mitä heitä huvittaa, voi käydä niin, että omat pyrkimykset ovat lopulta tyhjiä.

Jos uskoo, että kaikki vääryyttä tehneet saavat maksaa teoistaan ja että kaikki vääryyttä kokeneet saavat vielä palkkion kärsimyksistään, voi pettyä aika kovasti. Pahoja juttuja tapahtuu hyville ihmisille ilman sen kummempaa syytä. Sitten vain jatketaan elämää eteenpäin.

Yhteistyössä