Mikä on synnin palkka?

Horuksen silmä

Aktiivinen jäsen
21.11.2008
10 741
-1
36
Tampere
Kattelin eilen telkkarista "tosi tarina" ohjelmaa, ja siinä ortodoksit olivat sitä mieltä että jos vaikka saa sairaan lapsen se johtuu vanhempien ( tai jopa isovanhempien ) synneistä.
Eli onko elämän vastoinkäymiset synneistä johtuvia?
Mielipiteitä kiitos.
 
taisin katsoa saman ohjelman, siinä oli se pieni sairas tyttö ja kyllä pisti vihaksi kun väitettiin, että jostain synnistä muka johtuu lapsen sairaus... jos tuo olisi totta, mitenköhän tälläinen syntisäkki olisi saanut näin ihanan lapsen ja hyvän miehen :D !
 
Ensin pitäisi varmaan määritellä synti, mutta sse ei varmaan kattavasti onnistu koska kaikilla on eri näkemys asiasta. Tuo ohjelman lyödyn lyöminen ei kuulosta kyllä kovin kristilliseltä. Vaikka voihan lapsen vamma johtua äidin raskausen aikaisesta alkoholin/päihteiden/lääkkeiden käytöstä tai vaikka hoitamattomasta sukupuolitaudista, jos huono tuuri sattuu.

Jos otetaan kateus, viha, ylpeys ym. niin kyllähän ne MYÖS kantajansa elämää vaikeuttavat. Ja joku varkaus tai murha saavatkin saada seurauksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja firequeen :
taisin katsoa saman ohjelman, siinä oli se pieni sairas tyttö ja kyllä pisti vihaksi kun väitettiin, että jostain synnistä muka johtuu lapsen sairaus... jos tuo olisi totta, mitenköhän tälläinen syntisäkki olisi saanut näin ihanan lapsen ja hyvän miehen :D !

Jep, sama ohjelma.
Siinä se ortodoksi pappikin oli sen syntiteorian kannalla :/ Mitäs se totesi että ehkä lapsi on saanut sairauden jotta välttyisi tekemästä jotain syntiä mitä tervveenä olisi ehkä tehnyt.
 
Suututtaa, jos se otetaan totuudeksi elämälle. Siinä etsitään vastaus sieltä, mistä sitä ei pitäisi etsiä. Vastuutetaan ihmisiä teoista, joita ei heidän kontolleen voi laittaa. Tapetaan mahdollisuudet sille, että elämässä moni asia on vain sattumaa. Ei kun kaikella on tietysti tarkoituksensa, ei voida ajatella, että meidän on vain viskattu tänne yhdessä.

On mahtanut vanhempiensa pahoinpitelemäksi joutunut tai heidän käsittelyssään kuollut pieni lapsi olla syntinen ja paha. Silloinhan hän on ansainnut kuolemansa. Raiskatun pienen lapsen äidin, hänen vanhempiensa tai pienen tytön itsensä synnit vaikuttivat siihen, että häneltä riistettiin jotain aidosti pyhää. Jos saan syövän, minun syöpäni on sen seurausta, etten usko Jumalaan vaan olen ateisti! Tai ettei vanhempani usko heidän jumalaansa. Ei vain mene minun jakeluun.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Kattelin eilen telkkarista "tosi tarina" ohjelmaa, ja siinä ortodoksit olivat sitä mieltä että jos vaikka saa sairaan lapsen se johtuu vanhempien ( tai jopa isovanhempien ) synneistä.
Eli onko elämän vastoinkäymiset synneistä johtuvia?
Mielipiteitä kiitos.

ei ole
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntakoja:
Omat "synnit" kostautuvat itselle, ei muille.

Niin mä olen miettinyt kovasti tuota karmaa. Että kuinka huono karma mulla on koska murheita riittää. Ja vaikka kuinka auttaisin muita niin karman keruussa sitä ei oteta huomioon. Ainoastaan ne asiat jos olen toiselle ilkeä tai toinen kuvittelee mun olevan ilkeä.
 
Oli jotenkin kamala dokumentti. A. koska mummu ja äiti puhui lapsen kuullen, et tämän syntymä johtuu synnistä, tai se sairaus ja et lapsi on syntynyt heidän koettelemuksekseen ja b. ettei äiti ole halunnut ottaa lastaan omaan kotiin vaan tämä asuu mummulla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntakoja:
Omat "synnit" kostautuvat itselle, ei muille.

Niin mä olen miettinyt kovasti tuota karmaa. Että kuinka huono karma mulla on koska murheita riittää. Ja vaikka kuinka auttaisin muita niin karman keruussa sitä ei oteta huomioon. Ainoastaan ne asiat jos olen toiselle ilkeä tai toinen kuvittelee mun olevan ilkeä.

Voihan sitä auttaa ja tehdä vaikka mitä; ja samalla suullaan tuomitsee muita kokoajan, " Kielellä on vallassa elämä ja kuolema"
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntakoja:
Omat "synnit" kostautuvat itselle, ei muille.

Niin mä olen miettinyt kovasti tuota karmaa. Että kuinka huono karma mulla on koska murheita riittää. Ja vaikka kuinka auttaisin muita niin karman keruussa sitä ei oteta huomioon. Ainoastaan ne asiat jos olen toiselle ilkeä tai toinen kuvittelee mun olevan ilkeä.

Voihan sitä auttaa ja tehdä vaikka mitä; ja samalla suullaan tuomitsee muita kokoajan, " Kielellä on vallassa elämä ja kuolema"

????
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntakoja:
Omat "synnit" kostautuvat itselle, ei muille.

Niin mä olen miettinyt kovasti tuota karmaa. Että kuinka huono karma mulla on koska murheita riittää. Ja vaikka kuinka auttaisin muita niin karman keruussa sitä ei oteta huomioon. Ainoastaan ne asiat jos olen toiselle ilkeä tai toinen kuvittelee mun olevan ilkeä.

Ei onneksi toimi noin. Minusta kaikki on yhteydessä, kaikki elämät ja ajat ja kaikki teot.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntakoja:
Omat "synnit" kostautuvat itselle, ei muille.

Niin mä olen miettinyt kovasti tuota karmaa. Että kuinka huono karma mulla on koska murheita riittää. Ja vaikka kuinka auttaisin muita niin karman keruussa sitä ei oteta huomioon. Ainoastaan ne asiat jos olen toiselle ilkeä tai toinen kuvittelee mun olevan ilkeä.

Voihan sitä auttaa ja tehdä vaikka mitä; ja samalla suullaan tuomitsee muita kokoajan, " Kielellä on vallassa elämä ja kuolema"

????

Niin, sulle taitaa noi uskovaiset olla "punanen vaate", kun usein jaksat tuomita heidän tapojaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntakoja:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntakoja:
Omat "synnit" kostautuvat itselle, ei muille.

Niin mä olen miettinyt kovasti tuota karmaa. Että kuinka huono karma mulla on koska murheita riittää. Ja vaikka kuinka auttaisin muita niin karman keruussa sitä ei oteta huomioon. Ainoastaan ne asiat jos olen toiselle ilkeä tai toinen kuvittelee mun olevan ilkeä.

Ei onneksi toimi noin. Minusta kaikki on yhteydessä, kaikki elämät ja ajat ja kaikki teot.

Niin JOS uskoo karmaan niin eihän se niin toimi. Joskus vaan alkaa miettiä että entäs jos ;)
Elämä kun tuntuu olevan usein pelkkää päällä seinään paukuttamista, mutta mihinkään se ei johda.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntakoja:
Omat "synnit" kostautuvat itselle, ei muille.

Niin mä olen miettinyt kovasti tuota karmaa. Että kuinka huono karma mulla on koska murheita riittää. Ja vaikka kuinka auttaisin muita niin karman keruussa sitä ei oteta huomioon. Ainoastaan ne asiat jos olen toiselle ilkeä tai toinen kuvittelee mun olevan ilkeä.

Voihan sitä auttaa ja tehdä vaikka mitä; ja samalla suullaan tuomitsee muita kokoajan, " Kielellä on vallassa elämä ja kuolema"

????

Niin, sulle taitaa noi uskovaiset olla "punanen vaate", kun usein jaksat tuomita heidän tapojaan

Tuomita? Onko asioista keskusteleminen ja asioiden kyseenalaistaminen tuomitsemista? Eikö se ole tuomitsemista jos sanotaan että lapsen sairaus johtuu vanhempien synneistä? Kaikki syyllistäminen on tuomitsemista. Jos joku tulee sanomaan että oma vikasi että sairastuit syöpään tai että sait keskenmenon, se on syyllistämistä. Vetosi sitten synteihin tai ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntakoja:
Omat "synnit" kostautuvat itselle, ei muille.

Niin mä olen miettinyt kovasti tuota karmaa. Että kuinka huono karma mulla on koska murheita riittää. Ja vaikka kuinka auttaisin muita niin karman keruussa sitä ei oteta huomioon. Ainoastaan ne asiat jos olen toiselle ilkeä tai toinen kuvittelee mun olevan ilkeä.

Voihan sitä auttaa ja tehdä vaikka mitä; ja samalla suullaan tuomitsee muita kokoajan, " Kielellä on vallassa elämä ja kuolema"

????

Niin, sulle taitaa noi uskovaiset olla "punanen vaate", kun usein jaksat tuomita heidän tapojaan

Tuomita? Onko asioista keskusteleminen ja asioiden kyseenalaistaminen tuomitsemista? Eikö se ole tuomitsemista jos sanotaan että lapsen sairaus johtuu vanhempien synneistä? Kaikki syyllistäminen on tuomitsemista. Jos joku tulee sanomaan että oma vikasi että sairastuit syöpään tai että sait keskenmenon, se on syyllistämistä. Vetosi sitten synteihin tai ei.

Niin, liekö sit olet kärkäs kirjottamaan, mutta aika usein teet uskonto-alotuksia, ja varmaan myös provotaksesi uskovaisia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntakoja:
Omat "synnit" kostautuvat itselle, ei muille.

Niin mä olen miettinyt kovasti tuota karmaa. Että kuinka huono karma mulla on koska murheita riittää. Ja vaikka kuinka auttaisin muita niin karman keruussa sitä ei oteta huomioon. Ainoastaan ne asiat jos olen toiselle ilkeä tai toinen kuvittelee mun olevan ilkeä.

Voihan sitä auttaa ja tehdä vaikka mitä; ja samalla suullaan tuomitsee muita kokoajan, " Kielellä on vallassa elämä ja kuolema"

????

Niin, sulle taitaa noi uskovaiset olla "punanen vaate", kun usein jaksat tuomita heidän tapojaan

Tuomita? Onko asioista keskusteleminen ja asioiden kyseenalaistaminen tuomitsemista? Eikö se ole tuomitsemista jos sanotaan että lapsen sairaus johtuu vanhempien synneistä? Kaikki syyllistäminen on tuomitsemista. Jos joku tulee sanomaan että oma vikasi että sairastuit syöpään tai että sait keskenmenon, se on syyllistämistä. Vetosi sitten synteihin tai ei.

Niin, liekö sit olet kärkäs kirjottamaan, mutta aika usein teet uskonto-alotuksia, ja varmaan myös provotaksesi uskovaisia?

Jos olet uskovainen niin ehkä sulle pistää vaan silmään ne avaukset mitkä olen tehnyt uskonnosta? Ja täytyy muistaa että mä käsittelen KAIKKIA uskontoja ja niiden tapoja keskusteluissani. Tuskin olen ainut joka on kiinnittänyt huomion uskonnoissa vallitsevaan tuomitsevaan opetukseen siitä mikä on oikea ja mikä väärä.
 

Yhteistyössä