Mikä on sopiva paino 160 cm pitkälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja painopainonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No sellanen paino, mikä itestä tuntuu hyvälle ja on terveen rajoissa. Siis ettei o aneeminen tai voi huonosti runsaan ylipainon takia. Ihannepaino ei aina o se paras mahdollinen paino olon kannalta.

Painoindeksin mukainen paino tulisi olla vähintään 52kg ja maksimissaan 64kg. Tästä voisitten vetää johtopäätökset siitä kuinka moni pitää ihailtavana painorajana oikeasti sitä alipainoa.

Alkuperäinen kirjoittaja lisäkysymys:
Alkuperäinen kirjoittaja painopainonen:
Siis sun mielestä?

Pitää olla realisti ja kysyä että monenko lapsen jälkeen ja minkä ikäisenä? ;)

Mitä se lasten määrä ja ikä painoon vaikuttaa. Joo, toki myönnän, että n. 20-vuotiaana näytin varmaan 48 kg painavana paremmalta kuin ny näyttäsin 3kymppinä

minun ihanne paino on n.70-73kg ja pitkä olen tuon 160cm, tuossa painossa olen kokoa 38-40 ja siinä olen viihtynyt. Aikoinaan painoin 65kg ja kokoni oli 34-36 ja se oli liika pien kokona, en ollut oma itseni. Nyt painan 76kg ja vaatekoko yhden lapsen jälkeen on 42-44, tästä hiukan aion kutistua vielä.

Mie oon 158, ja mulle sopiva paino on 60-62kg. Sen vähempään ei ole tarvetta, silloin mahdun 36-38 vaatteisiin mikä on mulle se normaali. :)
Usein jos kaveri on ottanu syliin tai reppuselkään mut niin sanovat että "ei uskois ett oot näin painava!" I´m big boned :xmas:

Mulla pituutta jotain 158 hujakoilla, painoa tällä hetkellä n. 52 kg. Siinä on pari joulukiloa extraa. Normaalisti oon jonkun verran alle 50 kg. Paras fiilis on jossain 46 - 47 kohdilla, tykkään olla hoikka.

Mulla on kaksi pientä lasta.

Parikymppisenä painoin jotain 41-43 ja kuvittelin olevani turhan pullea. Olihan siinä pientä syömishäiriötäkin. Aika ruipelo olin. Nykyään huolestuisin jos paino putoais alle 46. Tokan raskauden alussa näin kävi mutta onneks lähtikin siitä sit nousuun. :)

Mitä se lasten määrä ja ikä painoon vaikuttaa. Joo, toki myönnän, että n. 20-vuotiaana näytin varmaan 48 kg painavana paremmalta kuin ny näyttäsin 3kymppinä

Kyllä lasten määrä ja ikä vaikuttavat painoon. Olen 162 cm pitkä neljän lapsen äiti ja painoni on 55 kiloa. Ennen lapsia olin 47 kiloa. Nykyinen painoni on liikaa, sillä näytän tosi lihavalta mahan kohdalta vaikka viimeisestä synnytyksestä on jo 23 vuotta. Tuo iso maha tosin on helppo laihduttaa pois noin viikossa jos niin haluan jonkun menemisen, juhlan yms. takia.

Yhteistyössä